پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۵:۰۹
کد مطلب: 50568
۱

همه‌گیری کرونا در جهان می‌تواند فشار روانی قهرمانان را کم کند

همه‌گیری کرونا در جهان می‌تواند فشار روانی قهرمانان را کم کند
لاله سامع، رییس انجمن روانشناسی ورزشی در خصوص تاثیرات دوری از مسابقات بر روی ورزشکاران کشورمان گفت: طبق صحبت‌هایی که با ملی‌پوشان رشته‌های قایقرانی، واترپلو، وزنه‌برداری، کاراته، تکواندو و رشته‌های دیگر داشتیم، ورزشکاران ما از آن‌جایی که حرفه‌ای هستند، مسیر خود را دقیقا پیدا کردند. درست است که الان سالن‌های ورزشی تعطیل است اما سعی کردند از لحاظ روانی خودشان را آماده نگه دارند.

ملی‌پوشان ما یک ورزشکار معمولی نیستند، سال‌ها ورزش کردند و شرایط کنونی مثل این است که به آن‌ها بگوییم آب نخورند، ورزشکاران بلاخره راهی پیدا می‌کنند تا خودشان را به آب برسانند.

وی افزود: اکثر ورزشکاران سعی کردند در این مدت از لحاظ روانی به خودشان کمک کنند و این میان از حضور روانشاسان ورزشی نیز استفاده کردند، خیلی از آن‌ها از ما کمک گرفتند تا بتوانند هدفگذاری کنند.

باتوجه به این که شرایط کنونی ناشناخته‌ است و معلوم نیست مسابقات کی شروع شود، ورزشکاران الان باید یک هدفگذاری داشته باشند که بدانند باتوجه به شرایط موجود بهترین کاری که به عنوان یک ورزشکار می‌توانند انجام دهند، چیست؟

سامع اظهار کرد: ورزشکاران ما در این شرایط فقط باید خودشان را سرحال و روی فرم نگه دارند که اگر شرایط کنونی تغییر کرد، ورزشکار از لحاظ جسمی و روانی عقب نماند. بنابراین برنامه‌ریزی برای تمرین در خانه و حضور در سالن‌ها با رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا خودشان را سریع‌تر به حالت طبیعی برگردانند.

رییس انجمن روانشناسی ورزشی در پایان گفت: ورزشکاری که بتواند ذهنش را مدیریت کند، قطعا می‌تواند این فشارها را کنترل کند. البته این موضوع مختص ایران نیست و کل دنیا درگیر ویروس کرونا شده، انقدری که یک رویداد بزرگ مثل المپیک را جابه‌جا کرده است. هنوز هم برگزاری المپیک 2020 قطعیت ندارد اما نکته قابل توجه این است که ورزشکاران کل دنیا درگیر این موضوع هستند، این مسئله می‌تواند از لحاظ روحی فشار روانی را روی ورزشکاران ما کم کند. هدفگذاری ورزشکار در این شرایط به او کمک می‌کند تا بار و فشار روانی را از روی خودش بردارد و بتواند حداقل تمرین حتی باشدت کم را به خوبی انجام دهد."
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند