جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ / ۱۶:۳۰
کد مطلب: 5179
۰

مدارس برای دریافت 130 هزار تومان در هر کلاس تقویتی مختارند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حل مشکل توزیع شیر در مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: تا جایی که یادم می‌آید، مبلغ 130 هزار تومان در یک ترم برای هر درس در کلاس‌های تقویتی نوبت عصر تعیین شده است.   به گزارش فارس ، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش، امروز در حاشیه همایش بین‌المللی «بیداری اسلامی؛ خاورمیانه عاری از صهیونیسم» که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص گلایه معلمان حق‌التدریس استخدامی امسال درباره صدور احکام آنها از اول مهرماه گفت: همیشه روال اینگونه بوده است که احکام استخدامی معلمان از اول مهرمان صادر می‌شده است، چون در تابستان کلاس تشکیل نمی‌شود.

وی افزود: در رابطه با استخدامی‌های سال گذشته که سوابق بالایی مانند 8 و 9 سال داشته‌اند، در حد 2 الی 3 ماه به آنها کمک کردیم تا احکام آنها از اول تیر صادر شود، اما مهم اصل استخدام است و 3 ماه چندان مهم نیست.

حاجی‌بابایی ادامه داد: در رابطه با 17 هزار معلم حق‌التدریس تبدیل وضعیت شده نیز گفته‌ایم که ابلاغ آنها را صادر کنند تا در کلاس‌های درس حاضر شوند و سپس از نیمه دوم مهر به بعد کار صدور احکام استخدامی آنها آغاز شود.

* مدارس می‌توانند 130 هزار تومان فقط برای "یک کلاس تقویتی" بگیرند

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در خصوص دریافت هزینه‌های بالا برای کلاس‌های تقویتی در نوبت عصر مدارس طی روزهای اخیر عنوان کرد: هزینه این کلاس‌ها به صورت «درسی» است و بستگی به این دارد که دانش‌آموز چند درس را انتخاب کند، اما تعریفی ارائه کرده‌ایم که سقف مبالغ دریافتی مشخص شده است.

وی در رابطه با سقف تعیین شده گفت: تا جایی که یادم می‌آید مبلغ 130 هزار تومان برای هر درس در یک ترم تعیین شده است، اما خود مدارس باید زیرنظر انجمن اولیاء و مربیان و مدیر مدرسه کار را دنبال کنند و 100درصد مبالغ دریافتی را در رابطه با همان کلاس‌ها هزینه کنند و هیچ‌کس جز مدرسه نمی‌تواند در آن مبالغ دخل و تصرف کند؛ همچنین شرکت در کلاس‌ها اجباری نیست.

حاجی‌بابایی در ادامه درباره علت انتقال معلمان حق‌التدریس تبدیل وضعیت شده به مناطق حاشیه‌ای و روستاها علی‌رغم سال‌ها تدریس در مرکز استان، اظهار داشت: معلم تا وقتی که «حق‌التدریس» است، اصلاً مهم نیست که کجا تدریس می‌کند، اما به محض اینکه استخدام شد باید براساس سابقه کاری‌ تقسیم شود و «معلم رسمی» محسوب می‌شود و باید پشت سر کسی قرار بگیرد که سابقه بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: معلم تا زمانی که «حق‌التدریس» است، خوش‌نشین است و چندان ایرادی به محل خدمت او حتی در مرکز استان او گرفته نمی‌شود.

* برنامه‌ای برای جذب مربیان بهداشت در مدارس نداریم

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با سرانجام تعیین تکلیف مربیان بهداشت در مدارس نیز بیان کرد: وضعیت آنها مشخص است؛ بیش از هزار و چندصد نفر از مجموع از 5 هزار و 800 نفری که در آزمون سوم تیرماه نمره بالای 10 گرفته و قبول شده‌اند، از داوطلبان «رشته مربی بهداشت» هستند که به همراه مربیان بهداشت فعلی مدارس فعالیت می‌کنند و حرف جدیدی نیز ندارند و فعلاً برنامه خاصی برای جذب مربیان بهداشت نداریم.

حاجی‌بابایی همچنین در خصوص وجود فضاهای خالی در برخی از مدارس و در عین حال تراکم بالای کلاس‌ها گفت: خط قرمز ما در رابطه با تراکم کلاس‌ها، 35 نفر در کلاس‌های مدارس عادی و 30 نفر در مدارس خاص است و اگر کلاس خالی نیز وجود دارد در مدارس عادی می‌توانند جمعیت را تا مرز 30 نفر نیز کاهش دهند، البته اگر کلاس در نوبت عصر دایر است، ابتدا باید دانش‌آموزان نوبت عصر را به صبح منتقل کنند.

* مشکل "دبیرستان مروی" را از آیت‌الله مهدوی‌کنی بپرسید

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید «دبیرستان مروی مُرد؛ شما چه احساسی دارید و آیا نمی‌خواهید مسئولیت آن را قبول کنید؟» تصریح کرد: چرا من مسئولیت آن را قبول کنم؛ در زمان من قرارداد بسته نشده است، بروید از آیت‌الله مهدوی کنی بپرسید.

* اعتبار 230 میلیاردی توزیع شیر در مدارس، پرداخت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش همچنین در رابطه با سرانجام تأمین اعتبار شیر مدارس، اظهار داشت: امروز 65 میلیارد تومان برای پرداخت بدهی سال قبل آموزش و پرورش به کارخانجات شیر، ابلاغ شد و در رابطه با 230 میلیارد تومان مورد نیاز برای توزیع شیر در سال تحصیلی جدید نیز اعتبارات را می‌گیریم و ابلاغ می‌کنیم و مشکلی نداریم و تنها به خاطر محل پرداخت یارانه‌ها مشکل داشتیم که حل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!