جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ / ۱۴:۲۲
کد مطلب: 5298
۰

دانشگاه آزاد مدرسه ما را پس دهد!

دانش‌آموزان یک مدرسه که چندسال است در اختیار دانشگاه آزاد جاسک قرار گرفته با حضور در محوطه این مدرسه خواستار تخلیه کامل مدرسه و خروج دانشگاه آزاد از محل تحصیل خود شدند.
 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دانشگاه آزاد واحد جاسک که از سال 86 کار خود را در این شهرستان با استفاده از یک واحد آموزشی متعلق به آموزش و پرورش آغاز کرده است، در سال‌ گذشته نیز با استقرار در این واحد آموزشی به امر آموزش حدود یک‌هزار دانشجو مبادرت ورزید که گویا در این روزها بدون ساختمان مانده و حال و روز خوشی ندارد.
واحد آموزشی که در اختیار دانشگاه آزاد جاسک قرار گرفته بود مشتمل بر چندین کلاس درس است که با قراردادی از سال 86 در اختیار این واحد قرار داده شده بود.
قنبر فینی‌قشمی رئیس اداره آموزش شهرستان جاسک در این راستا اظهار داشت: بنا به دستورالعمل وزارت‌خانه مبنی بر این که "تمامی مدارس باید یک نوبته شوند و این اداره ناچار شد این دانشگاه را به وسیله حکم قضایی وادار به تخلیه محل مذکور کند."
مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد جاسک نیز در این راستا گفت: ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 13مهر ماه ماموران پاسگاه کلانتری 11به محل مورد نظر مراجعه و خواستار تخلیه مدرسه شدند که بنا به دستور قضایی ما این کار را انجام دادیم و صندلی کلاس‌ها را که متعلق به دانشگاه بود، بیرون ریخته و وسایل مدرسه جایگزین شد.
ایمان پیوندی با اشاره به اینکه مدت زمان قید شده در قرارداد فی‌مابین آموزش و پرورش و دانشگاه تا شهریور سال 91 است، افزود: آن طور که گفته و شنیده می‌شود، عده‌ای دانش‌آموز با شعار علیه دانشگاه آزاد خواستار تخلیه کامل این فضای آموزشی شدند.
وی با نشان دادن نسخه‌ای از قرار داد به خبرنگار ما گفت: طی این قرارداد در سال 86 با امضای مسئولان شهرستان و رئیس وقت آموزش و پرورش جاسک این فضا تا تاریخ شهریور 91 در اختیار دانشگاه آزاد قرار داده شده بود.
پیوندی اضافه کرد: این در حالیست که اداره آموزش و پرورش شهرستان بدون در نظر گرفتن زمان اتمام قرارداد علیه دانشگاه شکایت کرده و تمام وسایل این دانشگاه را بیرون و در حیاط مدرسه ریخته‌ است.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد جاسک که از سال 86 آغاز به کار کرده هم اکنون در قالب 11 رشته کامپیوتر، حسابداری، آموزش ابتدایی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی عمران روستایی، عمران آب و فاضلاب، تکنولوژی شیلات، ریاضی و سه رشته معماری،‌ برق و آمار، بیش از یک‌هزار دانشجو دارد که هم اکنون در بلاتکلیفی بسر می‌برند.
اوضاع و وضعیت حداقل در جاسک هرچه باشد، جالب این است که همین دانش‌آموزانی که امسال بر بازپس‌گیری ساختمان مذکور اصرار دارند، می‌دانند که این واحد آموزش عالی یکی از معدود واحدها در نوع خود در شهرستان شرقی جاسک است که می‌توانند سال آینده و یا سال‌های دیگر در آن به ادامه تحصیل بپردازند. 
جاسک شرقی‌ترین شهرستان هرمزگان و در همسایگی با استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که شاخص‌های آموزشی در این شهرستان نسبت به برخی از شهرهای هرمزگان در وضعیت پائین‌تری قرار دارد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...