شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۱
کد مطلب: 5329
۰

30 برنامه اعلام شده در وزارت آموزش و پرورش درحال اجرايي شدن است

  وزير آموزش و پرورش گفت: 30 برنامه اي كه در زمان اخذ راي اعتماد اعلام كردم همسو به پيش مي رود و در حال اجرايي شدن است. 
  
 
به گزارش ايرنا، 'حميدرضا حاجي بابايي' براي پاسخ به سوال 'محمد رضا خباز' نماينده كاشمر درخصوص علت اجرايي نشدن برنامه كاري ارايه شده در هنگام راي اعتماد به وي در جلسه علني روز سه شنبه مجلس حضور يافت.
وي اظهارداشت: اين سوال در مورد كل برنامه هاي من است كه اجراي تمام برنامه ها نيازمند فرصت زماني است.
وزير آموزش و پرورش با بيان اين كه در جلسه راي اعتماد30 برنامه كاري را اعلام كردم، افزود: امروز با جرات مي گويم هر 30 مورد برنامه اي را كه در زمان اخذ راي اعتماد در مجلس شوراي اسلامي عنوان كردم، همسو به پيش مي رود و در حال اجرايي شدن است.
حاجي بابايي ادامه داد: تدوين نقشه راه براي آموزش و پرورش كه طبق فرمايش رهبرمعظم انقلاب بايد مشخص مي شد امروز در حال اجرا است.
وي يادآور شد: نقشه جامع علمي كشور نيز توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده است كه براساس اين سند مطالعات انجام شده و راهكارهاي زيادي در حدود 70 كار تحولي در طول 22 ماه گذشته از زمان وزارت اين جانب شكل گرفته است.
وي، تحول در كتاب هاي درسي مدارس و اصلاح ساختار سنجش را از ديگر برنامه هاي اجرا شده در اين وزارتخانه برشمرد و گفت: پيش از اين 4 هزار و 700 پست در ستادهاي آموزش و پرورش وجود داشت كه با اصلاح هاي انجام شده به يك هزار 500پست سازمان كاهش يافته است.
حاجي بابايي، اصلاح ساختار در فناوري هاي جديد مدارس را از ديگر اقدامات اين وزارتخانه عنوان كرد و اظهارداشت: تا زمان ورود من به اين وزارتخانه هزار و 606 مدرسه هوشمند وجود داشت كه در حال حاضر 20 هزار مدرسه با فناوري هاي جديد در كشور تجهيز شده است و پيش بيني بر اين است كه در طول سه سال آينده تمام مدارس بزرگ از فناوري جديد بهره مند شوند.
وي همچنين با اشاره به اين كه در سال گذشته 10 هزار مدرسه قرآني در كشور راه اندازي شد، اظهارداشت: تمام تلاش خود را براي پيشبرد اهداف آموزش و پرورش به كار خواهيم بست.
وزير آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود گفت: سند تحول بنيادي توسط اعضاي شوراي عالي انقلابي فرهنگي تصويب شده است .
حاجي بابايي تصريح كرد: شما در طول دو سال گذشته بررسي كنيد چه ميزان تجهيزات به مدارس ارايه شده است؟ اين نشانگر تحولات انجام شده در اين بخش است.
وي درمورد برگزاري آزمون و جذب نيرو در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: از ميان 700 هزار نفر شركت كننده در اين آزمون 40 هزار نفر انتخاب شدند كه 18 هزار نفر از آنها از خانواده شهدا و جانبازان هستند و از صلاحيت بالايي برخوردار هستند.
وزير آموزش و پرورش همچنين يادآور شد: يك ميليون نفر از دانش آموزان در اردوي راهيان نور به مناطق اعزام مي شوند كه اين آمار در گذشته 25 هزار نفر بوده است. اين آمار نشانگر رشد بخش پرورشي آموزش و پرورش است.
محمدرضا خباز نماينده مردم كاشمر در مجلس با طرح سوال خود از وزير آموزش و پرورش از اقدامات انجام شده دراين وزارتخانه ازجمله ايجاد معاونت پرورشي و تبديل سازمان فني و حرفه اي به دانشگاه فني و حرفه اي تشكر كرد.
وي گفت: تدوين برنامه ها بايد وزارت آموزش و پرورش را به سمت كاربردي شدن پيش ببرد ولي به نظر مي رسد در حال حاضر چنين اتفاقي نيفتاده است چرا كه بايد به افزايش كارگاه ها و آزمايشگاه ها در كنار تغيير در كتب آموزشي توجه بيشتر شود.
نماينده كاشمر و عضو فراكسيون اقليت مجلس درمورد وضعيت استخدام نيروي انساني نيز اظهارداشت: استخدام 40 هزار نفر نيروي انساني و معلم خريد خدمت نشان داد كه عزم جدي براي انتخاب اصلح وجود ندارد چرا كه از 54 رشته تنها براي 3 رشته امتحان گرفته شد و در برخي موارد به عنوان مثال نيرويي با مدرك معماري در رشته بهداشت جذب شود.
خباز با اشاره به اين كه نيروهاي شركتي در صورت عملكرد صحيح وزير قبلي اخراج نمي شدند و امتحان با ابهام برگزار نمي شد، يادآور شد: اگر بخواهيم آموزش و پرورش را اصلاح كنيم بايد برنامه اي كارشناسي تر انجام دهيم.
وي همچنين با انتقاد از تعطيلي پنج شنبه مدارس گفت: در كشورهايي كه پنجشنبه ها تعطيل است دانش آموزان تا ساعت 15 الي 16 در مدرسه مي مانند و تكاليف خود را انجام مي دهند ولي مدارس ايران در ساعت 12 تعطيل مي شوند.
نماينده كاشمر در مجلس ادامه داد: نبايد به آمارهايي كه در مورد بخش پرورشي ارايه مي شود دل خوش كنيد چرا كه رنگ و بوي مذهبي آن چنان رشدي نداشته است.
خباز خطاب به حاجي بابايي گفت: ايراد من به معلم نيست بلكه به نظارت است و شما نبايد تنها به گزارش هاي اعلام شده بسنده كنيد و اميدوارم نظارت را افزايش دهيد تا حقوق آينده سازان كشور تضييع نشود.
وي گفت: انتظار ما اين بود كه وزيري كه از مجلس براي اين وزارتخانه معرفي مي شود فقط به گزارش هاي ارايه شده اكتفا نكند.
نماينده مردم كاشمر در پايان گفت: اگر وزير آموزش و پرورش تصميم دارد نظارت را افزايش دهد من نيز از سوال خود انصراف مي دهم و نيازي به راي گيري نيست. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!