توقف تعطیلی پنجشنبههای مدارس در صورت دریافت بازخوردهای منفی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وعده وزیر آموزش و پرورش به اعضای این کمیسیون برای توقف اجرای تعطیلی پنجشنبههای مدارس در صورت دریافت بازخوردهای منفی خبر داد.
نورالله حیدری، نماینده مردم اردل و فارسان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتوگو با فارس با اشاره به جلسه اخیر اعضای این کمیسیون با وزیر و معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در این جلسه بر روی دو محور تکراری تغییر ساختار نظام آموزشی به صورت «شش، سه، سه» و نیز «طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه دبستانها» بحث شد. وی افزود: در رابطه با تغییر ساختار نظام آموزشی تأکید شد که آموزش و پرورش هرچه سریعتر تکلیف این مسئله را روشن کند و پس از آن بیشتر به محتوا و کیفیت آموزشی بپردازد. حیدری ادامه داد: درباره طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس نیز وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد که ما کار را شروع کردهایم اما در صورتی که عموم جامعه، کارشناسان و مجلس بازخوردهایی مبنی بر ناموفق بودن طرح و ضربات آن به نظام آموزش و پرورش ارائه دهند، در هر مقطع زمانی که باشیم در این طرح تجدیدنظر کرده و آن را متوقف میکنیم. * برنامه مشخصی برای دانشآموزان در روزهای تعطیل وجود ندارد این نماینده مجلس با اشاره به مهمترین نکات مدنظر نمایندگان در رابطه با این طرح عنوان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون معتقدند که این طرح منجر به اُفت کیفیت آموزشی میشود، چرا که طول حضور دانشآموزان در مدرسه در سایر روزهای هفته و در ساعات پایانی روز افزایش مییابد، علاوه بر آن با توجه به فشردگی زمان آموزش، زمان برای فعالیتهای پرورشی و تربیتی از بین میرود و فرصت کافی وجود نخواهد داشت. حیدری خاطرنشان کرد: دلیل دیگر مخالفت اعضای کمیسیون نیز این بود که حجم تعطیلات در کشور ما بالاست، در حالی که هیچ برنامه مشخصی برای دانشآموزان در روزهای تعطیل نداریم. عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: در رابطه با تأمین فضاهای آموزشی و حفظ تراکم جمعیت آنها نیز وزیر آموزش و پرورش گفت که در هر جا که شرایط از جهت زیرساختها و فضاهای فیزیکی فراهم نباشد، کار را انجام نمیدهیم و طرح را به شکل منعطف اجرا میکنیم. وی درباره فضای کلی حاکم بر این جلسه تصریح کرد: اعضای کمیسیون در رابطه با موضوع تعطیلی پنجشنبهها قانع نشدند، البته وزیر هم تأکید کرد که باید منتظر بازخوردهای طرح در جامعه باشیم. * طرح "استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش" جدی نیست حیدری همچنین درخصوص صحت و سقم بررسی «طرح استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش» از سوی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: این طرح جدی نیست و بحثی در این رابطه مطرح نشده است.
نورالله حیدری، نماینده مردم اردل و فارسان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتوگو با فارس با اشاره به جلسه اخیر اعضای این کمیسیون با وزیر و معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در این جلسه بر روی دو محور تکراری تغییر ساختار نظام آموزشی به صورت «شش، سه، سه» و نیز «طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه دبستانها» بحث شد. وی افزود: در رابطه با تغییر ساختار نظام آموزشی تأکید شد که آموزش و پرورش هرچه سریعتر تکلیف این مسئله را روشن کند و پس از آن بیشتر به محتوا و کیفیت آموزشی بپردازد. حیدری ادامه داد: درباره طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس نیز وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد که ما کار را شروع کردهایم اما در صورتی که عموم جامعه، کارشناسان و مجلس بازخوردهایی مبنی بر ناموفق بودن طرح و ضربات آن به نظام آموزش و پرورش ارائه دهند، در هر مقطع زمانی که باشیم در این طرح تجدیدنظر کرده و آن را متوقف میکنیم. * برنامه مشخصی برای دانشآموزان در روزهای تعطیل وجود ندارد این نماینده مجلس با اشاره به مهمترین نکات مدنظر نمایندگان در رابطه با این طرح عنوان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون معتقدند که این طرح منجر به اُفت کیفیت آموزشی میشود، چرا که طول حضور دانشآموزان در مدرسه در سایر روزهای هفته و در ساعات پایانی روز افزایش مییابد، علاوه بر آن با توجه به فشردگی زمان آموزش، زمان برای فعالیتهای پرورشی و تربیتی از بین میرود و فرصت کافی وجود نخواهد داشت. حیدری خاطرنشان کرد: دلیل دیگر مخالفت اعضای کمیسیون نیز این بود که حجم تعطیلات در کشور ما بالاست، در حالی که هیچ برنامه مشخصی برای دانشآموزان در روزهای تعطیل نداریم. عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: در رابطه با تأمین فضاهای آموزشی و حفظ تراکم جمعیت آنها نیز وزیر آموزش و پرورش گفت که در هر جا که شرایط از جهت زیرساختها و فضاهای فیزیکی فراهم نباشد، کار را انجام نمیدهیم و طرح را به شکل منعطف اجرا میکنیم. وی درباره فضای کلی حاکم بر این جلسه تصریح کرد: اعضای کمیسیون در رابطه با موضوع تعطیلی پنجشنبهها قانع نشدند، البته وزیر هم تأکید کرد که باید منتظر بازخوردهای طرح در جامعه باشیم. * طرح "استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش" جدی نیست حیدری همچنین درخصوص صحت و سقم بررسی «طرح استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش» از سوی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: این طرح جدی نیست و بحثی در این رابطه مطرح نشده است.