جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۲ مهر ۱۳۹۰ / ۰۹:۲۱
کد مطلب: 5362
۰

ابلاغ دستورالعمل ساماندهي کمک عائله‌مندي، حق اولاد و عيدي بازنشستگان

بر اساس بند 86 ماده واحده قانون بودجه سال جاري، به‌منظور ساماندهي و پرداخت به‌موقع کمک عائله‌مندي، حق اولاد و عيدي بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگان کشوري اجازه داده شده اعتبار مربوط به اقلام مذکور با تأييد معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور از بودجه دستگاه‌هاي اجرائي ملي و استاني کسر و به اعتبارات هزينه‌اي صندوق مذکور اضافه شود. به گزارش ايسنا، در اجراي اين بند، معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور، دستورالعمل اجرايي آن را ابلاغ كرد. متن اين ابلاغيه به اين شرح است: ماده 1- تعاريف: الف) دستگاه‌هاي اجرايي ملي و استاني: كليه‌ي وزارتخانه‌ها و موسسات دولتي و واحد‌هاي استاني آنها و دستگاه‌هايي كه از بودجه‌ي عمومي دولت استفاده مي‌كنند. ب) معاونت: معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور ج) صندوق: صندوق بازنشستگي كشوري
ماده‌2- صندوق مكلف است ظرف مدت دوماه از تاريخ ابلاغ اين دستورالعمل، سامانه‌ي اينترنتي مربوط به جمع‌آوري اطلاعات بازنشستگان در سال 1390 را راه‌اندازي و تكميل نمايد.
ماده3- كليه‌ي دستگاه‌هاي اجرايي ملي و استاني مكلفند ظرف مدت يك‌ماه پس از تكميل سامانه‌ي اينترنتي مذكور توسط صندوق، اطلاعات مربوط به بازنشستگان را بررسي و صحت آن و يا موارد اصلاحي را طي نامه‌اي با امضاي بالاترين مقام دستگاه اجرايي و ذي‌حساب يا مدير امور مالي مربوط به صندوق اعلام نمايد.
ماده 4- صندوق مكلف است اطلاعات مورد اشاره در ماده (3) را به صورت الكترونيكي و به تفكيك دستگاه‌هاي اجرايي ملي و استاني با امضاي بالاترين مقام اجرايي و ذي‌حساب يا مدير امور مالي، به معاونت ارسال نمايد تا براساس اطلاعات مذكور اعتبار مربوط به عيدي بازنشستگان مشترك صندوق بازنشستگي كشوري از اعتبارات هزينه‌اي دستگاه‌هاي اجرايي كسر و به اعتبارات هزينه‌اي صندوق اضافه گردد. در صورت كسر اعتبار فوق‌الذكر از اعتبارات هزينه‌اي دستگاه‌هاي اجرايي و اضافه‌شدن به اعتبارات هزينه‌اي صندوق توسط معاونت، دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط ملكفند تغييرات ايجاد شده را در موافقت‌نامه‌ هزينه‌اي خود و يا اصلاحيه آن لحاظ نمايند.
ماده 5- تا زمان اجراي كامل ماده (4)، پرداخت عيدي بازنشستگان كمافي‌السابق برعهده‌ي دستگاه اجراي ذي‌ربط مي‌باشد.
ماده6- كليه‌ي دستگاه‌هاي اجرايي مكلفند از تاريخ ابلاغ اين دستورالعمل به نحوي كه صندوق بازنشستگي كشوري تعيين مي‌نمايد، ماهانه نسبت به روز‌آمد‌كردن اطلاعات مذكور در ماده (3) اقدام نمايند.
ماده7- دستگاه‌هاي اجرايي كه از بودجه‌ي عمومي دولت استفاده نمي‌كنند، مشمول اين بخشنامه نمي‌شوند و عيدي بازنشستگان اين دستگاه‌ها براساس روال سابق پرداخت خواهد شد.
ماده8- مسووليت حسن اجراي اين دستورالعمل بر عهده‌ي روساي دستگاه‌هاي اجرايي و مقامات مجاز از سوي آنان، ذي‌حسابان يا مديران امور مالي مربوط و مدير عامل صندوق بازنشستگي كشوري مي‌باشد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی