جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ / ۰۶:۰۴
کد مطلب: 5366
۰
۱

افت تحصیلی 25 درصدی در پایه اول متوسطه

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از افت تحصیلی و مردودی 25 درصدی دانش آموزان در پایه اول متوسطه خبر داد و گفت: این مسئله زمینه را برای ترک تحصیل دانش آموزان در پایه‌های تحصیلی بالاتر فراهم می‌کند.
علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با مهر افزود: افت تحصیلی دانش آموزان پایه اول متوسطه یکی از مشکلات اساسی در حوزه آموزش و پرورش است که می تواند آسیبهای جدی را به پیکره این نظام وارد کند. به همین دلیل این وزارتخانه باید هرچه سریعتر جلوی آن را بگیرد. این  نخستین بار است که یک مقام مسئول در مجلس آمار افت تحصیلی دانش آموزان را اعلام می کند. پیش از این مسئولان آموزش و پرورش گفته بودند که بیشترین افت تحصیلی در پایه اول متوسطه وجود دارد ولی هیچگاه آمار دقیقی در این باره مطرح نشده بود. نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه افت تحصیلی در پایه اول متوسطه دلایل متفاوتی دارد، گفت: برنامه های آموزشی نامناسب، کتب درسی غیراستاندارد، بحران بلوغ نوجوانان موجب ایجاد این معضل می شود. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سویی در حال حاضر کلاسهای درس با تراکم بیش از حد دانش آموزان روبرو است و موجب می شود که معلمان و مشاوران نتوانند به دانش آموزان توجه کنند و همین غفلت زمینه را برای ترک تحصیل و آسیبهای متعدد بعد از آن فراهم می آورد. عباسپور با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس و پاسخگویی به پرسش برخی از نمایندگان در مورد مشکلات منطقه ای آموزش و پرورش گفت: قرار شد دکتر حاجی بابایی این مشکلات را هرچه سریعتر حل کند. ضمن اینکه وی باید برای پاسخگویی به برخی دیگر از پرسش ها طی هفته آینده و هفته های بعد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حاضر شود. نماینده مردم تهران در مجلس درباره نامشخص بودن نحوه اجرای نظام 6-3-3 در مدارس و اینکه هنوز مسئولان آموزش و پرورش مشخص نکرده اند که دقیقا چه پایه های تحصیلی مشمول این طرح می شوند گفت: هنوز اصل نظام 6-3-3 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب نشده است و مسئولان آموزش و پرورش نمی توانند آن را اجرا کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

با سلامبا توجه به اینکه خودم فرهنگی هستم و شاهد صدور امریه شفاهی مسئولین آموزش وپرورش در راستای عدم سخت گیری در امتحانات پایانی بودم امسال جهت جلوگیری از این افت تقریبا تمامی جلسات امتحانی بصورت مشاوره ای بین دانش آموزان برگزار می شد ،باز علت این همه افت چیست خدا می داند
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.