چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ / ۱۷:۴۲
کد مطلب: 5389
۰

قبولی 17 هزار فرهنگی در 113 مرکز تربیت معلم/ منع مأموریت تحصیلی

 سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) با اشاره به ممنوعیت اعطای مأموریت تحصیلی به کارمندان دولت از جمله فرهنگیان، از پذیرش 17 هزار معلم در 113 مرکز تربیت معلم و ادامه تحصیل آنها در روزهای پنج‌شنبه خبر داد.
 اسدالله اسدی گرمارودی، سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای ادامه تحصیل فرهنگیان در مقاطع تحصیلی بالاتر اظهار داشت: با توجه به منع اعطای مأموریت تحصیلی به کارمندان پس از تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری، ادامه تحصیل معلمان به ویژه در دوره ابتدایی با مشکل مواجه شده است. وی افزود: علی‌رغم این موضوع، با توجه به تعطیلی روزهای پنج‌شنبه، زمینه حضور جدی‌تر فرهنگیان در عرصه آموزش‌های بلندمدت فراهم می‌شود که در این رابطه، 113 مرکز تربیت معلم فعال در سطح کشور به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که عمدتاً در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برای معلمان کلاس داشته باشند. اسدی گرمارودی تصریح کرد: در این مراکز به گونه‌ای شرایط انتخاب واحدهای دانشگاهی فراهم شده است که هر معلمی بتواند در نزدیک‌ترین مرکز تربیت معلم و در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش به تحصیل خود ادامه دهد که بر این اساس، در کنکور سراسری امسال نیز حدود 17 هزار نفر از فرهنگیان در مقاطع «کاردانی و کارشناسی» این مراکز پذیرفته شده‌اند و با استفاده از فرصت‌های روزهای پنج‌شنبه و جمعه تحصیلات تکمیلی خود را شروع کرده‌اند. * طراحی 40 ساعت آموزش کوتاه‌مدت برای معلمان و 60 ساعت برای مدیران رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش همچنین درباره وضعیت آموزش‌های کوتاه‌مدت فرهنگیان نیز اظهار داشت: در این رابطه هر سال با توجه به نیازها و درخواست‌های فرهنگیان و براساس قوانین، 40 ساعت آموزش کوتاه‌مدت برای معلمان و 60 ساعت آموزش برای مدیران در نظر گرفته می‌شود. وی اضافه کرد: با توجه به تأکید قانون بر استفاده از ساعات غیراداری برای این آموزش‌ها، به طور طبیعی از فرصت روزهای پنج‌شنبه برای آموزش‌های کوتاه‌مدت معلمان به ویژه آموزگاران دوره ابتدایی استفاده می‌شود. * احتمال تصویب اساسنامه "دانشگاه ویژه فرهنگیان" در جلسه آینده شورای مُعین اسدی گرمارودی ادامه داد: پس از تصویب اساسنامه «دانشگاه ویژه فرهنگیان» و استقرار کامل آن، تمام آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت فرهنگیان در این دانشگاه انجام می‌شود؛ در حال حاضر این اساسنامه در شورای مُعین شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است که امیدواریم در جلسه آینده این شورا به تصویب برسد تا زمینه تشکیل دانشگاه فراهم شود. وی درباره وضعیت ادامه فعالیت مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش پس از شکل‌گیری دانشگاه ویژه فرهنگیان گفت: در اساسنامه این دانشگاه پیشنهاد شده است که برنامه‌های اجرایی این مرکز در سطح مناطق و استان‌ها دنبال شود و فعالیت‌‌‌های سیاستگذاری و نظارتی آن در دبیرخانه مرکزی هیئت امنای دانشگاه انجام شود که پس از تصویب اساسنامه تکلیف این موضوع معلوم خواهد شد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.