پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ / ۱۹:۴۵
کد مطلب: 5534
۱
۱

آب سیب برای درمان تب کودکان مفید است

به گزارش میگنا، محمد یاریگرروش در گفت‌وگو با فارس تب را یکی از علائم شایع بیماری‌های کودکان دانست و گفت: زمانی که پدر و مادر احساس می کنند فرزندشان تب دارد بسیار نگران می‌شوند؛ به ویژه اگر در سابقه خانوادگی کودک تب و تشنج وجود داشته باشد، آنها سعی می کنند تا زمان دسترسی به پزشک به هر شکلی که می توانند درجه حرارت بدن کودکشان را کاهش دهند.

این متخصص کودکان با تأکید بر نقش مثبت تب به عنوان یک وسیله دفاعی خوب به ویژه در کنترل عفونت ها تصریح کرد: وجود تب شدید همراه با هذیان و حتی لرز، پزشک معالج را وادار به انجام اقدام مناسب و سریع می کند.


وی با اشاره به استفاده رایج از داروهایی نظیر استامینوفن و بروفن برای کاهش درجه حرارت بدن ادامه داد: می‌توان با اقدامات غیر دارویی نیز سبب کاهش تب شد که چنین اقداماتی شامل کاهش درجه حرارت محیطی که کودک در آن قرار دارد، نگهداری در اتاق خنک با درجه حرارت مناسب، انتخاب پوشش مناسب و راحت برای کودک و استفاده از لباس های خنک و سبک نمونه‌ای از این اقدامات است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام پاشویه یا شست و شوی بدن با آب ولرم و فاقد الکل و فراهم کردن امکان استراحت کافی برای کودک مبتلا به تب را در کاهش اضطراب و بی قراری کودک مؤثر دانست و گفت: متوسل شدن به سفارش ائمه مانند خواندن دعای نور و استفاده از خوردنی های مفید مانند آب سیب نیز برای درمان تب مفیدند.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

زینب –_–
Iran, Islamic Republic of
واقعا عالیه که با این مطالب کمک میکنید فرد خونسردی خودشو در بروز همچین اتفاقی حفظ کنه و بدونه قبل از رسوندن کودکی که بیمار به پزشک معالج چطور باید رفتار کرد
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...