جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ / ۰۵:۴۵
کد مطلب: 5586
۰

آیا محتوای پیامک‌ها چک می‌شود؟

صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات مطالب تازه‌ای درباره پیامک و اینترنت بیان کرده است.
به گزارش میگنا ، مدیر عامل شرکت مخابرات در گفت وگو با ماهنامه مدیریت ارتباطات گفته است:     * شبکه مخابرات ایران شبکه پیری است یعنی ما سال 84 کلاً از سیستم آنالوگ به سمت دیجیتال رفتیم اما رشد تکنولوژی آنقدر سریع بود که سیستم دیجیتال فعلی دیگر پاسخگو نیست؛ حتی دیگر پشتیبانی هم ندارد یعنی نه تولیدکنندگان داخلی و نه تولیدکنندگان خارجی تجهیزات فعلی را پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین ما مجبوریم در تجهیزاتمان جایگزینی داشته باشیم. در دو سال گذشته نزدیک به یک‌هزار و 500 میلیارد تومان در این بخش سرمایه‌گذاری کردیم. در حال حاضر مشغول عملیاتی کردن برخی برنامه‌های سال 90 و 91 هستیم که تجهیزاتمان را خریداری و راه‌اندازی کنیم.
    *  در حال حاضر اختلالات شبکه ما به جز شهر تهران در سایر جاهای کشور در حد استاندارد است. یکی از مشکلات ما در شهر تهران مربوط به مشکلات آنتن‌های BTS است، زیرا در عین حال که این شهر، شهر خاصی است و خودش پستی و بلندی دارد، هیچ اصولی برای ارتفاع ساختمان‌ها در آن وجود ندارد. من همیشه می‌گویم دوستان شهرسازی و شهرداری وقتی به خارج کشور سفر می‌کنند، نگاهی هم به پایتخت‌های کشورهای دیگر بیاندازند، پاریس، ژنو، رم و... را ببینند. در این شهرها ارتفاعات ساختمان‌ها در کل شهر ممکن است متفاوت باشد، اما ارتفاع ساختمان‌های هر منطقه یکسان است. آنها تنها برای زیبایی این طراحی‌ها را انجام ندادند. اینها همه مشکلات کار را بیشتر می‌کند. البته ما به تهران خیلی امیدواریم، الان مشاور خارجی در حال تربیت نیرو است، تجهیزات در حال تعویض است و بعد از این بازسازی و جایگزینی تجهیزات، امیدواریم مشکل تهران هم حل شود.
    * در بحث توسعه ارتباطات یک پنج ضلعی را باید در نظر بگیرید که این پنج‌ضلعی همه قسمت‌هایش باید با هم رشد کنند تا برای همه انواع ارتباطات بتواند پاسخگو باشد. یکی از این اضلاع زیرساخت‌های فیزیکی هستند. یکی دیگر قوانین است. ضلع دیگر فرهنگ جامعه است، دیگری نیروهای آموزش‌دیده و ضلع پنجم محتواست. اگر همه اینها با هم رشد کنند، ارتباطات الکترونیک در کشور راه می‌افتد.
    * دولت می‌تواند تولیدکننده محتوا باشد یا نظارت بر محتوا داشته باشد. نظر شخصی من این است که حاکمیت باید بر محتوا نظارت داشته باشد و نمی‌تواند تولیدکننده محتوا باشد. اگر حاکمیت تولیدکننده محتوا باشد، همین مسائل و ابهامات تا سال‌های دیگر هم ادامه خواهد داشت و به جایی نمی‌رسیم و در نهایت مردم برای گرفتن محتوا باید به خارج از ایران مراجعه کنند.
    * در سال‌های 86 و 87 تمام دانشگاه‌ها را بدون استثناء و بدون اینکه از دانشگاه‌ها پول بگیریم با فیبر به هم وصل کردیم، در حالی که من اطلاع دارم کتابی که به قیمت 2 میلیون تومان در یکی از دانشگاه‌های ایران وجود دارد، دانشگاه دیگر نمی‌تواند آن را بر روی شبکه خودش ببیند و مجبور می‌شود برود و همان کتاب را با همان قیمت دوباره بخرد. اکثر دانشگاه‌ها هم کتاب‌هایشان را دیجیتال کرده‌اند اما چه کسی از آنها استفاده می‌کند؟
    *  ما معمولاً مدیرانی را بر سر کار می‌گماریم که خودشان آشنا به مسائل روز نیستند و در مقابل تغییر مقاومت می‌کنند. وقتی مدیر شما به تکنولوژی جدید آشنا نیست، نگران است که اگراین تکنولوژی جدید بیاید، من که بلد نیستم، حذف می‌شوم. هنوز ما این کاربری را در سیستم مدیریتی نداریم. در سیستم دولتی هم این خیلی معروف است که می‌گویند مدیران ضعیف معمولاً از افراد زیر دستشان که باسواد باشند، می‌ترسند، در حالی که در دنیا اینطور نیست؛ مدیر، مدیر است، کارشناس هم کارشناس. برخی از کارشناسان هم در کار کارشناسی قوی‌تر از یک مدیر هستند ولی مدیر نیستند. اینها موضوعاتی است که ما باید از بعد فرهنگ سازمانی روی آنها کارکنیم.
    * تعداد مشترکینی که ارتباط غیرdial up در کشور دارند، الان چیزی در حدود یک میلیون و دویست هزار مشترک است.
    * تعداد مشترکانDial up هم خیلی زیاد است. ما معتقد هستیم اگر محتواهای خوب تهیه کنیم که به حد وفور هم در کشور امکان تولید دارد، حداقل 10 میلیون مشترک یعنی تقریباً 10 میلیون خانوار به ارتباطات پرسرعت نیاز خواهند داشت. برای تولید محتوا باید تلاش شود. زمانی که در قم خدمت علما رسیدیم هم مطرح کردم که اطلاعات و امکاناتی که در سایت‌هایتان هست را در اختیار مردم قرار دهید تا از آنها استفاده کنند. دولت هم باید فقط و فقط دانشگاه را مدیریت کند. ما صداوسیما را داریم، وزارت ارشاد را داریم، گروه سینماها را داریم، اصناف را داریم و... که می‌توانند در تولید محتوا مشارکت کنند.
    *  برای اینترنت محض 128 کیلوبیت ‌تقاضا وجود ندارد، اما برای ارتباط 10 مگابیت که داخلش اینترنت 128 هم هست، اینترنت 512 هم هست، تقاضا وجود دارد. ما اگر بتوانیم محتوا آماده کنیم، این کشور کشش 10 میلیون مشترک با ارتباطات با سرعت 10 مگابیت را در پنج سال آینده دارد و شدنی هم هست؛ اما چرا می‌گوییم برای اینترنت 128 کلیوبیت متقاضی نداریم؟ علتش این است که مشکل دریافت اطلاعات دارند و جواب نمی‌گیرند. یعنی الان در رابطه با گرفتن اطلاعات اینطوری شده که اگر شما می‌خواهید به سایت بانک ملی مراجعه کنید، اول به سرور جستجوی خارج از کشور برمی‌خورید، خب جواب نمی‌دهد و زمان را از دست می‌دهید ولی آماری داریم که 80 درصد مردم علاقه‌مندند کارهای خود را از منزل انجام دهند.
    * ما هیچ اطلاعاتی را ذخیره نمی‌کنیم جز اطلاعاتی که خود مشترک مراجعه کند، مثلاً یک نفر مراجعه می‌کند که من این همه پیامک نزدم. ما یک لیست به او می‌دهیم که در این تاریخ و در این ساعت شما به این شماره‌هاپیامک زدید ولی محتوای آن را نداریم، چون نمی‌توانیم داشته باشیم. حجم پیامک‌ها به حدی است که نمی‌توانیم نگهداری کنیم.
    * اخیرا‍ً یک نامه به سازمان تنظیم مقررات زدم که papها حق ندارند بگویند ارتباط از مخابرات قطع شده، باید بگویند مشکل از زیرساخت ‌است، چون از من که سرویس نگرفته‌اند. من که اینترنت را به آنها نفروخته‌ام. آنها مستقیم از زیرساخت گرفته‌اند. اینترنت قطع می‌شود می‌گویند از مخابرات قطع شده. ما هم گفتیم از این به بعد حق ندارید اسم مخابرات را بیاورید. البته اینها هم حق دارند. مردم هم حق دارند. هنوز برخی نمایندگان مجلس نیز وزیر ارتباطات، وزیر مخابرات می‌گویند.
    * اتفاقاً زمانی‌که اینترنت پاک و حلال مطرح شد، آقایان سؤال کردند نظر تو چیست؟ گفتم من با این موضوع کاری ندارم ولی آنهایی که در گذشته به ما اینترنت حرام فروخته‌اند، مسؤولیت شرعی‌اش جرم دارد، حد دارد وباید پاسخگو باشند!  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.