جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ / ۰۸:۰۲
کد مطلب: 5610
۰

شرکتهای برتر اینترنتی مهر ماه را بشناسید/ سنجش سرعت واقعی اینترنت


شرکتهای برتر ارائه دهنده سرویس اینترنت در مهر ماه امسال و براساس تست سنجش سرعت که از سوی کاربران اینترنتی انجام شده است مشخص شدند.
به گزارش  مهر، مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور با راه اندازی سرویس سنجش سرعت اینترنت، هر ماه شرکتهای برتر ارائه دهنده خدمات اینترنت را از لحاظ متوسط سرعت و کیفیت ارسال اینترنت به کاربران ارزیابی می کند که در این زمینه از تستی که از سوی کاربران انجام می شود کمک می گیرد. براین اساس کاربران اینترنت با تست و اطلاع از سرعت واقعی اینترنت خود که از طریق دانلود نرم افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت امکان پذیر است می توانند در این ارزیابی شرکت کنند.
 
در این نوع آزمایش کاربر با استفاده از مرورگر خود به سرور سنجش متصل شده و دو طرف نرم افزار سنجش با تبادل بسته های مشخصی از اطلاعات و زمانبندی ارسال و دریافت بسته‌ها، متوسط سرعت اتصال کاربر را محاسبه می‌کند که سرعت محاسبه شده در این حالت میزان پهنای باند استفاده نشده (ظرفیت خالی خط) در طول زمان آزمایش است.
 
تست سنجش سرعت اینترنت از آن جهت حائز اهمیت است که چنانچه بخشی از پهنای باند ارائه شده به کاربر توسط کاربر دیگری اشغال شده باشد میزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفیت واقعی خط خواهد بود.
 
سرویس دهندگان برتر اینترنتی در مهرماه  
 
استقبال کاربران از تست سنجش سرعت اینترنت روز به روز در حال افزایش است و کاربران برخی شرکتهای اینترنتی به حدی از این ارزیابی در اختیار قرار گرفته استفاده می کنند که این موضوع باعث شده تا شرکتهای ارائه دهنده خدمات به این کاربران به دلیل افزایش تعداد تستها با تفاوت چشمگیری نسبت به دیگر شرکتها در صدر برترین ارائه دهندگان جای گیرند.
 
در مهرماه امسال مرکز متما تست سنجش سرعت کاربران اینترنت را در سه بازه زمانی و 4 گروه با توجه به پارامتر دسترسی به سرعت 64 کیلوبیت، 128 کیلوبیت، 256 کیلوبیت و 512 کیلوبیت بر ثانیه تقسیم کرده و براساس آن برترین سرویس دهنده های اینترنتی دایل آپ ، ADSL ، وایمکس و GPRS را اعلام کرده است. براین اساس شرکتهای شاتل، پارس آنلاین، ارتباطات مبین نت و ایرانسل سرویس دهندگان برتر برای سرعت دسترسی 64 کیلوبیت بر ثانیه و در بازه های زمانی مختلف شناخته شدند و برای سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه عصر انتقال داده ها، پارس آنلاین، ایرانسل، ارتباطات مبین نت و نداگستر صبا برای بازه زمانی 1 تا 8 صبح و عصر انتقال داده ها، پارس آنلاین، نداگستر صبا، شاتل، ایرانسل، ارتباطات مبین نت و داتک برای بازه زمانی 8 تا صبح تا 16 بعدازظهر انتخاب شدند.
 
کاربران اینترنت با سرعت حداکثر 128 کیلوبیت بر ثانیه شرکتهای عصر انتقال داده ها، پیشگامان توسعه ارتباطات، پارس آنلاین، شاتل، داتک، نداگستر صبا، ایرانسل، آسیاتک، ارتباطات مبین نت و افرانت را به ترتیب به عنوان سرویس دهنده های برتر در بازه زمانی 16 بعدازظهر تا 12 شب انتخاب کردند.
 
علاوه بر این شرکتهای پارس آنلاین، شاتل و ایرانسل برای بازه زمانی 1 تا 8 صبح، شاتل، پارس آنلاین، ایرانسل و عصر انتقال داده ها و ارتباطات مبین نت برای بازه زمانی 8 تا 16 بعدازظهر و پارس آنلاین، شاتل، ایرانسل و ارتباطات مبین نت برای بازه زمانی 16 تا 24 به عنوان برترین ارائه دهندگان اینترنت به کاربران با سرعت دسترسی 256 کیلوبیت بر ثانیه در مهرماه معرفی شدند.
 
مرکز متما شرکتهای عصر انتقال داده ها، شبکه ارتباط شبدیز، شاتل، پارس آنلاین، ارتباطات مبین نت و ایرانسل را سرویس دهنده های برتر برای سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه در بازه زمانی 1 تا 8 صبح انتخاب کرده است.
 
همچنین شرکتهای شاتل، عصر انتقال داده ها، پارس آنلاین، داتک، ارتباطات مبین نت، ایرانسل و پیشگامان توسعه ارتباطات سرویس دهنده های برتر به کاربران با سرعت دسترسی 512 کیلوبیت بر ثانیه در بازه زمانی 8 تا 16 بعدازظهر بودند و شرکتهای عصر انتقال داده ها ، شاتل ، شبکه ارتباط شبدیز، پارس آنلاین ، ارتباطات مبین نت، داتک ، ایرانسل و پیشگامان توسعه ارتباطات نیز به عنوان سرویس دهنده های برتر سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه در بازه زمانی 4 بعدازظهر تا 12 شب در مهرماه انتخاب شدند.
 
جداول معرفی شرکتهای برتر ارائه دهنده اینترنت
 
به گزارش مهر، نتایج به دست آمده از تستهای کاربران اینترنت از اول تا 30 مهرماه به ترتیب در بازه های زمانی 1 تا 8 صبح، 8 تا 4 بعدازظهر و 4 بعدازظهر تا 12 شب و به نسبت سرعت دسترسی 64 کیلوبیت ، 128 کیلوبیت و 256 کیلوبیت بر ثانیه به شرح زیر است:
 
نتایج تست کاربران اینترنت در مهرماه براساس سرعت 64 کیلوبیت بر ثانیه
   
 
نتایج تست کاربران اینترنت در مهرماه براساس سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه
   
نتایج تست کاربران اینترنت در مهرماه براساس سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه
   
افزودن نام اپراتورهای موبایل به تست سنجش سرعت
 
سرپرست مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت نیز از افزودن نام دو اپراتور موبایل به سامانه تست سنجش سرعت ارایه دهندگان خدمات اینترنتی کشور خبر داد و به مهر گفت: از این پس کیفیت و سرعت اینترنت ارائه شده روی موبایل –GPRS – اپراتورهای اول و دوم نیز تست و اندازه گیری می شود.
 
محمدرضا توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر دراین باره گفت: از آنجا که اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه نیز در کشور فراهم است، نحوه سرویس دهی اپراتورهای موبایل نیز دراین سیستم مورد ارزیابی قرار می گیرد. براین اساس کاربران اینترنت و موبایل با تست و اطلاع از سرعت واقعی اینترنت خود می توانند در این ارزیابی شرکت کنند. به نحوی که از ابتدای مرداد اطلاعات اپراتور ایرانسل به مرکز متما رسیده و اطلاعات این اپراتور در رتبه بندی های سنجش سرعت اینترنت لحاظ می شود اما همراه اول هنوز اطلاعات خود را به این مرکز ارایه نکرده است.
 
وی افزود: از اپراتور همراه اول درخواست شده که آدرسهای IP که تحت مالکیتش قرار دارد را در اختیار مرکز متما قرار دهد. به این وسیله مشترکان موبایل هم توسط سرورهای سنجش سرعت متما می توانند از کیفیت و سرعت اینترنت GPRS خود مطلع شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.