شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ / ۰۵:۲۵
کد مطلب: 5686
۰

ازدواج دانشجویی تا 17 آبان تمدید شد/ جزئیات تسهیلات به زوجهای دانشجو

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، از آخرین وضعیت میزان طلاق زوجهای دانشجو خبر داد و گفت: زوجهای دانشجو نسبت به سطح جامعه کمترین میزان طلاق را به خود اختصاص داده اند.
حجت الاسلام مجید قریشی در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت طلاق زوجهای دانشجو نسبت به سطح جامعه گفت: در تحقیق میدانی که انجام داده ایم کمترین طلاقها در کشور میان زوجهای دانشجو بوده است. وی از آخرین آماری که در این زمینه به دست آمده است خبر داد و اضافه کرد: دو نوبت تحقیق میدانی انجام شده است. سال گذشته در تحقیقی که بین دو هزار زوج دانشجویی که در سه تا چهار گذشته ازدواج کرده اند انجام شد که مشخص شد تنها نزدیک به یک و نیم درصدشان طلاق گرفته اند. در کل ازدواجهای میان زوجهای دانشجو موفقیت آمیز بوده است. به گفته معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، طبق آخرین آمار در چند سال گذشته، میزان طلاق زوجهای دانشجو نزدیک به عدد 5/1 درصد بوده است. قریشی در پاسخ به پرسش مهر درباره علت طلاقهایی که میان زوجهای دانشجو اتفاق می افتد، گفت: در این زمنیه کار تحقیقی انجام نداده ایم. وی همچنین از مهمترین اقدامات معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها برای ازدواج دانشجویان خبر داد و افزود: برگزاری کارگاههای آموزشی و سفر سه روزه به مشهد مقدس برای زوجهای دانشجو در نظر گرفته شده که با ثبت نام در دفاتر نهاد نمایندگی هدایای فرهنگی هم به آنان داده می شود. علاوه بر این، کارگاه سه روزه آموزشی در زمینه همسرداری برای زوجهای دانشجو برگزار می شود. معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه از سوی سایر ارگانها طرحهایی از جمله مسکن مهر دانشجویان در دست اقدام است گفت: اقدامت دیگری نیز در دست بررسی است. مانند اینکه به اعطای مسکن مهر دانشجویان کمک و وامهای طولانی مدت به این زوجها اعطا شود. در صورتی که این دانشجویان از امکانات مسکن مهر نتوانستند استفاده کنند به آنها ودیعه مسکن پرداخت شود. همچنین طرحهایی برای زوجهای دانشجوی کارشناسی ارشد در دست بررسی است. وی تاکید کرد که در حال حاضر نوع تسهیلاتی که به زوجهای دانشجو اعطا می شود در مقاطع مختلف تحصیلی یکسان است.   ثبت نام پانزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی تا 17 آبان تمدید شد
ثبت نام در پانزدهمین جشن ازدواج دانشجویی تا روز سه شنبه 17 آبان ماه در سامانه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها تمدید شد.
به گزارش مهر، چنانچه تاریخ عقد زوجهای دانشجو بین اول مهرماه 89 تا اول مهرماه 90 باشد می توانند در سامانه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها به نشانی www.nahad.ir ثبت نام کرده و مدارک خود را به دفتر نهاد یا رابط ازدواج دانشجویی دانشگاه مربوطه تحویل دهند. مهلت ثبت نام تا سه شنبه هفته آینده 17 آبان ماه تمدید شد. دانشجویان دانشگاههای پیام نور، علمی کاربردی و متفرقه که دفتر نهاد یا رابط ازدواج دانشجویی ندارند جهت تحویل مدارک خود با رابط استانی ازدواج دانشجویی باید هماهنگی کنند. در صورتی که هر دو زوج دانشجو هستند فقط یک نفر به عنوان داوطلب اصلی اقدام به ثبت نام کند. دانشجویان دانشگاههای پیام نور، علمی کاربردی و متفرقه استان البرز که رابط ازدواج دانشجویی ندارند جهت تحویل مدارک خود به دفتر نهاد دانشگاه تربیت معلم حصارک کرج واقع در میدان دانشگاه حصارک- ساختمان مرکزی - دفتر نهاد مراجعه کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...