شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ / ۱۸:۳۸
کد مطلب: 5693
۰

براي نخستين بار در كشور رشته كارشناسي ارشد «رياضيات پزشكي» در مشهد ايجاد مي‌شود

  رييس دانشكده علوم رياضي رياضيات دانشگاه فردوسي از ايجاد رشته رياضيات پزشكي و آمار صنعتي در سال 91 خبر داد.

احمد عرفانيان در گفت‌وگو با ايسنا ، در خصوص رشته رياضيات پزشكي اظهارداشت: رشته رياضيات پزشكي در مقطع كارشناسي ارشد رشته اي است كه براي اولين بار در كشور بين دو دانشگاه فردوسي و علوم پزشكي مشهد در حال مطرح شدن است.

وي افزود: اين رشته دو سال قبل در كميته‌اي متشكل از متخصصين رياضي در گرايش‌هاي كنترل بهينه سازي و سيستم‌هاي ديناميكي و متخصصين در علوم پزشكي شامل متخصصين ايمونولوژي، داروسازي، قلب و .. مطرح شد. پس از آن طي جلسات متعدد و با برگزاري سه كنفرانس با عنوان كاربرد رياضيات در علوم پزشکي اين نتيجه حاصل شد که زمينه ارايه اين رشته براي فارغ التحصيلان علوم رياضي و نيز فارغ التحصيلان علوم پزشكي فراهم مي‌باشد.

عرفانيان با بيان اينكه مطالعه و تدوين دروس و تعيين اهداف مورد نظر اين رشته در طي يک سال به پايان رسيده است، اظهار كرد: اكنون مدارك مربوط به تاييد اين رشته در دفتر گسترش وزارت علوم و وزارت بهداشت موجود مي‌باشد و در حال بررسي نهايي و صدور مجوزاست.

وي تصريح كرد: تعدادي از واحدهاي اين رشته توسط دانشكده رياضي و تعدادي توسط دانشكده‌هاي بهداشت و پزشكي ارائه مي‌شود.

رييس دانشكده علوم رياضي دانشگاه فردوسي اظهاراميدواري كرد: اين رشته كه انتظار مي‌رود با استقبال چشمگيري روبه رو شود زمينه مناسبي را براي تحول در درمان بيماران ايجاد خواهد كرد. به عبارتي پزشكان به همه بيماران دستور يكسان براي مصرف قرص نخواهند داد بلكه با نرم افزارهاي رياضي جهت كنترل بيماري با توجه به شاخص‌هايي ‌نظير آزمايشات خون و ... براي هر فرد نحوه مصرف دارو پيشنهاد مي‌شود.

وي همچنين از ايجاد رشته‌اي با عنوان رشته آمار صنعتي در مهر 90 خبر داد و افزود: رشته آمار صنعتي در مقطع كارشناسي ارشد رشته‌ايست كه براي اولين بار واحدهاي آن در گروه آمار دانشكده رياضي با همكاري دانشكده مهندسي تدوين شده است و آماده ارسال به دانشگاه جهت ادامه مراحل براي تصويب در دفتر گسترش وزارت علوم مي‌باشد.

عرفانيان گفت: اين رشته كه با توجه به نياز بخش صنعت به خصوص كارخانجات و سازمان‌هاي مربوط به صنايع ايجاد شده است،‌ پيش‌بيني مي‌شود از مهر 91 در دانشكده رياضي دانشگاه فردوسي داير شود.

رييس دانشكده علوم رياضي دانشگاه فردوسي اظهارداشت: متخصصين ارشد رشته آمار صنعتي مي‌توانند در بخش‌هاي مختلف صنعتي جذب شوند و نقش خوبي را در كاربردهاي آمار در اين حوزه ايفا كنند و كمك‌هاي موثري در بهبود شاخص‌هاي صنعتي و توليد اشتغال در كشور ايجاد كنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت