کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ده برتری جالب زنان نسبت به مردان!

14 آبان 1390 ساعت 15:02


زنان بهتر حرف مي‌زنند
در يك مطالعه گسترده كه در سال 2008 در 3 كالج و دانشگاه آمريكا در بين دانشجوياني از نژادها و رنگ پوست‌هاي مختلف انجام گرفت، مشخص شد كه زنان در حين مطرح‌كردن جملات منظور خود را شفاف‌تر و درست‌تر بيان مي‌كنند. درواقع وقتي تصاويري به نمايش درمي‌آمد شركت‌كننده‌ها- چه زن‌ها و چه مردها- از طريق جملات زنان بهتر موضوع مرتبط با تصاوير را مي‌فهميدند. در واقع درك زنان از نمايش يك تصوير و سپس توضيح آن جامع‌تر، پرنكته‌تر و دقيق‌تر از مردان بود. زنان سريع‌تر هستند
براساس مطالعات انجام شده، شايد در دوهاي سرعت مردان از زنان پيش بيفتند، اما سرعت هماهنگي عملكرد بدن زن‌ها به‌طور متوسط از مردها بيشتر است. محققان در مطالعه‌اي كه در دانشگاه‌هاي هاروارد و بريكام انجام گرفت، متوجه شدند كه زنان به‌راحتي مي‌توانند عملكرد ميان مغز و اندام‌هاي خود را هماهنگ كرده و سريع‌تر براي انجام يك كار برنامه‌ريزي كنند. جالب است بدانيد، در يك مطالعه گسترده هم مشخص شد كه براساس ساعت فيزيولوژيك بدن،‌ عملكرد بدن زنان طي يك روز 6 دقيقه كوتاه‌تر از مردان است، درواقع بدن آن‌ها به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده كه در طول زماني كمتر از روز تمام كارها را به پايان برساند.
 
زنان دانشگاه‌ها را فتح كرده‌اند
حالا تقريبا در تمام جهان، در رشته‌هاي دانشگاهي، چه در پذيرش و چه در فارغ‌التحصيلي، زنان موفق‌تر از مردان هستند. در سال تحصيلي 2009-2008 در آمريكا، 60درصد از سهميه فوق‌ليسانس در تمامي رشته‌ها توسط زنان اشغال شده و براي اولين‌بار در طول تاريخ ميزان زنان فارغ‌التحصيل در رشته دكترا از مردان بيشتر بود (51درصد به 49درصد) اين نسبت در سال‌هاي بعد بيشتر هم خواهد شد و در تمامي مقاطع تحصيلي ميزان دانشجويان زن از دانشجويان مرد بيشتر خواهد بود.
  آن‌ها به سلامت فكر مي‌كنند
زنان در كشورهاي آمريكا و كانادا، براساس آمار موسسه‌هاي بهداشتي بسيار بيشتر از مردان به فكر سلامت خود هستند و به‌طور منظم به پزشكان مراجعه كرده و براي پيگيري بيماري‌هاي خود هم بيشتر و منظم‌تر به پزشك مراجعه مي‌كنند.
  زنان قوي‌تر هستند
مطالعه‌اي كه در سال 2009 توسط پژوهشگران دانشگاه كل گپل انجام شده است نشان مي‌دهد، در بدن زنان مكانيسم‌هايي وجود دارد كه احتمال ابتلاي آن‌ها به بيماري‌هاي عفوني را كاهش مي‌دهد، در واقع مي‌توان گفت كه آن‌ها مكانيسم‌هاي تدافعي بهتري دارند. اين مطالعات نشان داد، استروژن موجود در بدن زنان آنزيمي را كه باعث برهم خوردن سيستم ايمني بدن و ابتلا به عفونت مي‌شود را غيرفعال مي‌كند. احتمالا در آينده به مردان دچار مشكلات سيستم ايمني و عفونت‌هاي مكرر درمان‌هاي حاوي استروژن تجويز شود.
  تغذيه زنانه بهتر است
مطالعه‌اي كه در 8 كشور اروپايي طي 3 سال انجام شده است نشان مي‌دهد، درصد زيادي از كودكان حالا به‌طور منظم از غذاهاي فست‌فود استفاده مي‌كنند (بين 20تا 35 درصد از كودكان زير 16سال در اين كشورها حداقل 3بار در هفته غذاهاي فست‌فود مصرف مي‌كنند)، اما در ميان بالغان ميزان مصرف فست‌فود و گرايش به آن در ميان دختران كمتر از پسران است. در واقع اين مطالعه نشان داد، اطلاعات در مورد تغذيه سالم در زنان بيشتر است و آن‌ها الگوي تغذيه سالم‌تر و مناسب‌تري نسبت به آقايان دارند.
  بيماري مردانه
هموفيلي بيماري است كه در آن انعقاد خون دچار مشكل مي‌شود. در اين حالت اگر در نقطه‌اي از بدن خونريزي پيش بيايد خونريزي ادامه مي‌يابد و حتي ممكن است به مرگ فرد بينجامد. اين بيماري به دليل وجود مشكلي در كروموزوم X رخ مي‌دهد، در مردان كه فقط يك كروموزوم X دارند اين حالت بسيار شايع‌تر از زنان است كه ‌2‌كروموزوم X دارند. درواقع نسبت شيوع اين بيماري در مردان بيش از 30 برابر زنان است.
  زنان‌ نيكوكارترهستند
مطالعه‌اي كه سال 2010 انجام شد نشان داده كه زنان نسبت به مردان با سطح درآمد مشابه خود بيشتر در كارهاي خيرخواهانه و اعانه دادن شركت مي‌كنند و تمايل بيشتري به حضور در فعاليت‌هاي نيكوكاران و اقدامات عام‌المنفعه دارند.
  زنان قلب سالم‌تر دارند
در كل زنان نسبت به مردان كمتر در معرض خطر مشكلات قلبي هستند تا قبل از سن يائسگي، اين موضوع به‌خاطر اثرات محافظتي هورمون‌هاي زنانه است اما بعد از آن هم باز زنان كمتر از مردان هم‌سن خود در خطر هستند، چرا؟ چون بدن آن‌ها نسبت به عوامل مساعدكننده ابتلا به بيماري‌هاي قلبي مثل ديابت و سطح كلسترول خون، پاسخ بهتري مي‌دهد. درضمن زنان پس از ابتلا به مشكلات قلبي شيوه زندگي سالم‌تري را در پيش مي‌گيرند و سطح چربي خون و سطح قندخون آن‌ها نسبت به مرداني كه شرايط مشابه دارند پايين‌تر و مناسب‌تر است. نكته مهم در مورد شرايط قلبي اين است كه طولاني‌ترين طول عمر پس از جراحي قلب هم مربوط به يك زن است. در سال 1924 سادي پوردي، دختر 17 ساله انگليسي كه مشكل قلبي مادرزادي داشت، تحت عمل جراحي قلب باز قرار گرفت. آن موقع پزشكان فكر مي‌كردند كه او از اين عمل جراحي جان سالم به در نخواهد برد، ولي پوردي نه تنها زنده ماند كه 80 سال پس از آن عمل جراحي هم عمر كرد تا نامش در كتاب ركوردهاي گينس جاودانه شود.
  صورت‌هايي كه زودتر درمان مي‌شوند
بايد گفت كه اين اتفاقي است كه مي‌تواند باعث خوشحالي زنان شود، پس از اعمال جراحي صورت،‌ روند بهبود در زنان سريع‌تر از مردان است. البته اين موضوع خاص عمل‌هاي جراحي زيبايي نيست و حتي در موارد مربوط به برداشتن توده سرطاني، مثلا سرطان پوست از روي صورت، ديده شده است كه روند بهبود در صورت زنان سريع‌تر از مردان است. اين يك دليل علمي دارد. دكتر فيل هائك، مدير انجمن ملي جراحان پلاستيك و ترميمي آمريكا مي‌گويد: «سلول‌هاي پوست و فوليكول‌هاي مو در مردان به خون بيشتري احتياج دارند، طبيعي است كه اين باعث تاخير در روند بهبود آن‌ها شود. صورت مردان نسبت به زنان عضلاني‌تر است و براي همين روند ترميم در آن‌ها طولاني‌تر و مشكل‌تر است


کد مطلب: 5748

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/5748/ده-برتری-جالب-زنان-نسبت-مردان

میگنا
  https://www.migna.ir