پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ / ۰۸:۵۶
کد مطلب: 5804
۰

بیشترین تقاضای دانشجویان در سفرهای استانی/ نحوه رسیدگی به درخواستها

مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بیشترین درخواستهای سفرهای استانی را در زمینه های نقل و انتقالات و کمک هزینه تحصیلی دانست و گفت: 60 درصد تقاضاهای ارائه شده به ستاد مردمی وزارت علوم در سفرهای استانی مربوط به دانشجویان کارشناسی می شود.
مهندس فاضل حاجی زاده در گفتگو با مهر با اشاره جزئیات مراجعات مردمی در سفرهای استانی افزود: بیشترین درخواستهای مردمی در سفرهای استانی در زمینه موافقتهای مالی و اعطای تسهیلات وام از طریق صندوق رفاه دانشجویی است. مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نقل و انتقالات را از دیگر درخواستهای مردمی در سفرهای استانی نام برد و اظهار داشت: پس از تسهیلات وام، نقل و انتقالات دانشجویی و پذیرش دانشجوی مهمان در دانشگاه های محل سکونت دانشجو، در رتبه دوم قرار دارد.
 
وی در این باره توضیح داد: در اغلب سفرهای استانی، دانشجویان درخواست نقل و انتقال به دانشگاه های محل سکونت خود دارند.
 
حاجی زاده به درخواستهای اعضای هیئت علمی در سفرهای استانی اشاره و اضافه کرد: بیشتر تقاضاها در این زمینه مربوط به جذب اعضای هیئت علمی می شود که این مورد 20 درصد درخواستها را شامل می شود.
 
وی همچنین به ترکیب درخواستها اشاره کرد و یادآور شد: بیش از 60 درصد از درخواستهای ارسالی از میان دانشجویان دوره های کارشناسی است و مابقی به دوره های کارشناسی ارشد و دکتری مربوط می شود.
 
نحوه رسیدگی وزارت علوم به درخواستها در سفرهای استانی
مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت علوم، در خصوص نحوه رسیدگی به درخواستهای مردمی در سفرهای استانی خاطر نشان کرد: پس از دریافت تقاضانامه های ارجاع داده شده به ستاد مردمی وزارت علوم، مشاوره هایی از سوی نمایندگان مستقر در ستاد استانی صورت می گیرد و پس از جمع آوری فرمها نسبت به پیگیری آنها اقدام می شود.
 
وی با بیان اینکه به کلیه درخواستهای نقل و انتقال رسیدگی می شود، اضافه کرد: به درخواست کلیه دانشجویانی که از طریق سامانه دانشجویان داخل درخواست نقل و انتقال خود را ثبت کرده باشند رسیدگی خواهد شد.
 
حاجی زاده با تاکید بر اینکه نتایج این رسیدگی از طریق این سامانه اعلام می شود، افزود: علاوه بر این وزارت علوم تمهیداتی را برای اعطای کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته است و دانشجویان می توانند از این تسهلات بهره مند شوند.
 
مصوبات و تقاضاهای دانشجویی در دور سوم سفرهای استانی
وی با تاکید بر اینکه در دور سوم سفرهای استانی 22 مصوبه در سفرهای استانی داشته است، ادامه داد: با پیگیریهایی که صورت گرفت از این تعداد 20 مصوبه اجرایی شده است و دو مورد دیگر در حال پیگیری است.
 
حاجی زاده با اشاره به جزئیات این مصوبات اظهار داشت: بیشتر این مصوبات در زمینه های توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها بوده است. 
 
مشاور وزیر علوم با تاکید بر اینکه بیشترین تقاضاها در دور سوم سفر استانی در زمینه درخواست تسهیلات دانشجویی از طریق صندوق رفاه دانشجویی بوده است، گفت: پیگیریهای لازم برای اعطای وام تسهیلات کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان انجام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!