جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ / ۰۹:۰۷
کد مطلب: 5984
۱
۲

سن مناسب شناخت جنس مخالف

سن مناسب شناخت جنس مخالف
 "زهره رحيمي" عنوان كرد: تمايل به ارتباط با جنس مخالف يك نياز طبيعي است؛ بايد نياز به اين گونه ارتباطات با خانواده‌ها در ميان گذاشته شود.
وي اظهار كرد: تمايل به ايجاد روابط دوستي يك نوع هنجار است اما بدون مديريت صحيح، مي تواند به صورت يك نوع ناهنجاري بروز كند.
رحيمي يادآور شد: نياز به جنس مخالف در بيشتر افراد يك پديده ذاتي تلقي مي‌شود اما بايد نوجوانان و جوانان در ايجاد اين ارتباطات دقت کافي داشته باشند.

اين روانشناس بيان كرد: وجود صميميت در بين خانواده‌ها بسيار مهم است و در صورتي كه اعضاي خانواده با يكديگر صميمي باشند روابط دوستي اعضا، كنترل و مديريت مي‌شود و مشكلات بعدي اين‌گونه روابط به حداقل خود مي رسد در حالي كه بسياري از جوانان ارتباطات دوستي خود را از خانواده پنهان مي‌كنند. اين امر مي‌تواند به واکنش‌هاي خانواده يا ويژگي‌هاي خود اين جوانان مربوط باشد.

وي اظهار كرد: در حال حاضر دختران و پسران نوجوان به دليل آماده نبودن بستر خانواده، هنگام دوستي با جنس مخالف وقايع را از خانواده خود پنهان مي كنند و در زمان برخورد با مشکلات پيش آمده از دوستان هم سن خود به عنوان مشاور استفاده مي كنند كه اين امر مي تواند موجب بروز مشکل شود چرا كه دوستان هم سن و سال نوجوان، معمولا نمي‌توانند مشاور خوبي باشند.
رحيمي عنوان كرد: شناخت افراد از يكديگر در زندگي مشترك يكي از امور مهمي است كه در زندگي‌هاي سنتي هيچ گونه جايگاهي ندارد چرا كه دوران نامزدي كه دوران شناخت طرف مقابل است بسيار كوتاه مدت بوده و دوران عقد نيز به دليل مراسم و پيچيدگي‌هاي آداب و رسومش فرايند شناخت افراد از يكديگر را مختل مي‌كند در حالي كه بسياري از زن و شوهرها در زندگي مشترك به دليل عدم شناخت از اخلاق و رفتار يكديگر دچار مشكل بزرگي مي‌شوند.

وي افزود: بهترين دوران شناخت جنس مخالف از يكديگر بين سنين نوجواني تا 25 سالگي است.

رحيمي ادامه داد: در جامعه ما پسران در ارتباطات دوستي بيشتر به دنبال رفع نيازهاي جنسي بوده در حالي كه دختران به دنبال ارضاي احساسات و عواطف خود هستند كه اين تفاوت گاهي طرفين را وادار به بروز رفتارهايي مي کند که هيچ تمايل دروني به آن ندارند و در نتيجه قادر نخواهند بود با تبعاتش مواجه شوند.

وي بيان كرد: دختران به دليل نياز عاطفي به پسران ممكن است تن به درخواست‌هايي از قبيل از دست دادن بکارت خود از سوي پسران بدهند كه پس از گذشت زمان، زندگي آنها را بسيار تحت تاثير قرار دهد.

رحيمي ادامه داد: در بسياري از اين موارد پس از به هم خوردن رابطه، دختران به شدت دچار عوارض رواني افسردگي،
کاهش عزت نفس، بي اعتمادي به روابط و افت تحصيلي مي شوند و گاهي اقدام به کارهايي بسيار جبران ناپذير مانند خودکشي مي‌كنند. برخي با تن دادن به ازدواج‌هاي اجباري حاصل اين روابط، يک عمر را در ترديد و بي ميلي سپري خواهند كرد.

اين روانشناس تاكيد كرد: والدين بايد ميزان توانايي ابراز احساسات و انديشه‌هاي دروني خود را در بستر خانواده بسنجند، همچنين اين بستر را براي برون ريزي‌هاي هرچه بيشتر اعضاء فراهم کنند و توانايي خود را فارغ از نگاه‌هاي احساسي يا سنتي يا اقتدارگرايانه بالا ببرند و به فرزندانشان اجازه بيان نيازهاي طبيعي‌شان را بدهند.

رحيمي عنوان كرد: خانواده‌ها مي‌توانند يك روز مشخص را به عنوان روز درد و دل براي ابراز احساسات، خواسته‌ها و عواطف يكديگر تعيين کنند و در اين روز تمام اعضاي خانواده ناگفته‌هاي يک هفته خود را نزد يکديگر اعتراف کنند.

وي تاكيد كرد: در صورتي كه نوجوانان و جوانان، نياز خود را به خانواده‌ها مطرح كنند بسياري از مشكلات، بهتر مديريت خواهد شد به شرط اين‌كه خانواده آمادگي و بلوغ فکري لازم را براي شنيدن رازهاي نوجوانش داشته باشد؛ اين مهم موجب مي‌شود نوجوانان و جوانان در صورت مواجه شدن با اين مشكلات هوشمندانه عمل كنند.

رحيمي يادآورشد: براي اصلاح اين امور نياز به يك فرهنگ سازي است؛ اين نوع فرهنگ سازي زمان بر بوده و بايد تمامي افراد در راستاي تغيير نگرش‌ها قدم بردارند.
وي بيان كرد: نياز به خوردن و خوابيدن يك نياز طبيعي است و بيان اين گونه نيازها در جامعه ما هيچ گونه مشكلي ندارد اما بايد از خود بپرسيم چرا نياز طبيعي جنسي به شکل يک تابو درآمده است و گفتگوي شفاف در اين زمينه تقبيح شده است در حالي كه اين مطرح نكردن‌ها موجب ايجاد مشكلاتي در جامعه مي‌شود که اثرات منفي و مخرب تري را به همراه خواهد داشت.

رحيمي گفت: ناديده گرفتن اميال احساسي و جنسي مي‌تواند در جامعه، افرادي با روحيه پنهان و فريب كار به بار آورد؛ برخي افراد به جاي مواجهه با واقعيات زندگي بشري در پي پوشاندن آن هستند و به جاي حل مسئله به پاک کردن صورت مسئله مي‌پردازند.
اين روانشناس عنوان كرد: بايد تمامي افراد جامعه آگاه باشند چرا كه راه حل رفع نيازها نسبت به گذشته متفاوت شده است و نگاه به بشر به عنوان موجودي داراي کرامت مشي ما را در تمامي جهان دستخوش تغيير قرار داده است و برخي از پاسخ هاي قديمي و متعصبانه ديگر جوابگوي نياز امروزي نيستند.
وي گفت: تمامي افراد جامعه بايد خود را براي نگرش‌هاي صحيح و به جا آماده کنند و فضايي مشارکتي و صميمانه را براي يکديگر فراهم كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Germany
عالی بود کاش جوانان ما این مقالات را بخوانند .
سلام.بازم تشکر.این مطلب خیلی ب دلم نشست.واقعاداشتن ی روزدرددل توخانواده های ایرانی شدیدااحساس میشه.من خودم به شخصه همچین روزی روتوخانواده جاانداختم.امیدوارم پدرومادرهاهم هرازگاهی به سایتهایی مثل سایت خوب شماسرکی بکشند.موفق باشید.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید