پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ / ۰۵:۲۰
کد مطلب: 6002
۵۹
۲۵۸

برخي از معتادان کراک را هنگام مرگ نمی توان غسل داد؟ + عکس های دردناک

برخي از معتادان کراک را هنگام مرگ نمی توان غسل داد؟ + عکس های دردناک
اكثرا خیال می كنند كه كراك چیزی در حد قرص های روان گردان و اكستازی است . به همین دلیل از مصرف آن وحشت ندارند و این شروع و علت فاجعه است. كراك خطرناك‌ترين ماده اعتيادآوري است كه تاكنون به بازار آمده است. اين ماده به حدي وابستگي‌آور است كه يك بار مصرف آن فرد را معتاد مي‌كند.

 
 کراک،شیشه،کریستال: مرگ تدریجی
كرك(crack)كه گاهي راك (rock) نيز ناميده مي شود ماده اي محرك است كه از تصفيه كوكائين به دست مي آيد و به اشكال مختلف تدخين (استنشاق دود)استفاده مي شود و در واقع كراك ماده اي بي بو است و مصرف آن راحت و با يك فندك در هر جا و هر مكاني صورت مي گيرد و اين عمل برخلاف مصرف ترياك و هروئين است.
 
با وجود اقدامات مختلف قانونی و نظامی برای کنترل مواد مخدر در ایران متاسفانه روند مصرف مواد مخدر در بین جوانان شیوع داشته بویژه افزایش مصرف مواد مخدر جدید از مشکلات فعلی می باشد که بهترین راه در مسیر مبارزه با این خطر، بالا بردن سطح آگاهی جامعه بویژه جوانان و حمایتهای صحیح خانوادگی است.

سه سال قبل، نام مادة جدیدی در بازار مواد مخدر شنیده می‌شد. معتادان، وقتی به خرده‌فروش همیشگی خود مراجعه می‌کردند تا تریاک، هروئین یا مواد مشابه را تهیه کنند، با این جنس تازه مواجه می‌شدند که قوی، سریع و راحت بود و مهم‌تر از همه ارزان‌قیمت بود.
 

 
كراك یکی از مواد مخدر خطرناک است که اخیرا" به عنوان محرک( نه مخدر) یعنی در واقع با نام جدید معرفی شده و توجه برخی از افراد را به خود جلب کرده است. بنا به مشخصاتی كه دارد می تواند به مراتب بدتر از ایدز، بدتر از سرطان و غیر قابل مقایسه با حتی هرویین باشد.
 

اكثرا  خیال می كنند كه كراك چیزی در حد قرص های روان گردان و اكستازی است . به همین دلیل از مصرف آن وحشت ندارند و این شروع و علت فاجعه است.

 
مصرف حتی یك بار كراك اعتیاد آور است و این تفاوت اساسی كراك با قرص های اكستازی است كه اگر چه در بلند مدت كشنده هستند اما اعتیاد با قدرت بالا ندارند. تبلیغات زیادی كه شبانه روزی علیه قرص های اكستازی شده باعث شده كه خطر كراك در سایه و پنهان باقی بماند.
 
كراك هرویینی است كه تا حد امكان اشباع شده یعنی یك گرم كراك از 10 تا 100 گرم هرویین ساخته شده ولی قیمت آن هم قیمت هرویین و در بعض مواقع به مراتب ارزان تر از هرویین است. این نوع کراک اختصاصا در افغانستان (پس از اشغال آن توسط آمریکا ) تولید و فقط به ایران منتقل می شود.

اعتیاد آن نسبت به هرویین بسیار شدید تر، فوری تر و ترك آن بسیار مشكل تر است .
 
كراك بر خلاف هروئین، تریاك و حشیش و ... بدون بو است. چیزی شبیه دقیقا یك تكه گچ از دیوار كنده شده و به اندازه یك ماش که توجه هیچ كس را جلب نمی كند.
 
 
در ترکیبات کراک علاوه بر هرویین اشباع شده موادی همچون: نمک آمونیوم،رنگ،قرص های مسکن،صابون کارولین،مرگ موش،داروهای آرام بخش،کورتن بی کربنات سدیم،اسید آمونیاک،اسیدهای دست ساز،مدفوع انسان،قرص های روان گردان،محلول های اسیدی که برای بازکردن مجاری فاضلاب استفاده می شود ( چنته ) موجود است.
 

تاثیرات ابتدایی مصرف کراک شامل گلودرد مزمن،گرفتگی صدا،تنگی نفس،برونشیت ( ورم نایژه )، نفخ ریه،درشت شدن چشمها، ضربان قلب چند برابر، منقبض شدن سریع رگها، فشارخون بالا ( تشنج سکته  مغزی وقلبی)،کاهش وزن شدید،سوءتغذیه می باشد.

معتاد به كراك در پایان اولین سال اعتیادش حداقل كبد، طحال، دندانها، حنجره و  جوانی اش را قطعا از دست خواهد داد و هرگز نمی تواند بیش از یك ماه زندگی عادی داشته باشد. پس از یك ماه یا نئشه و در حال چرت زدن و خماری و یا در حال درد كشیدن است .
 
بطور کلی در فرد معتاد تمام اجزائی که تحت تاثیر مستقیم کراک هستند ذره ذره نابود شده و می پوسند. گوشت بدن دچار عفونت می گردد و به قول معروف «کرم» می زند. حتما شنیده اید بعضی از معتادان به کراک وقتی می میرند آنها را غسل نمی دهند چون هنگام شستشو اجزای بدنشان از هم جدا می شود.

معتادی كه 3 ماه بعد از مصرف كراك تا 30 كیلو از وزن بدنش كم می شود آیا می تواند بیش از 2 سال زنده بماند ؟

 
 
و آیا مرگی دردناكتر  از این هم هست ؟
"به خاطر داشته باشید تشویق معتادان برای اقدام به درمان یکی از وظایف مهم ماست ."  كراك را ابتدا كشيش ها مي سوزاندند چون اعتقاد داشتند اين كار باعث مي شود كه خدايان به وجد بيايند همچنين كريستف كلمپ در چهارمين سفر خود مصرف اين گياه را توسط سرخپوستان آمريكاي ذكر كرده است. كشورهاي بوليوي، كلمبيا، آمريكا، هندوستان، جزيره سيلان و مالزي مراكز رشد و نمو كوكا است.
 
اين ماده بوسيله پايپ هاي شيشه اي تدخين و دود آن استنشاق مي شود و در كمتر از چند دقيقه به مغز حمله كرده و تاثيرات ناپايداري از خود بروز مي دهد.

اعتياد به كراك، شيشه و كريستال بسيار شديد و سريع از اعتياد به ترياك، هروئين، مواد مخدر ديگر و روانگردانها است و ترك آن بسيار مشكل تر است.

بنابراين در هر جامعه اي پس از شيوع مواد اعتياد آور و مشاهده عوارض سوء آن ميل به مصرف آن در افراد كم مي شود و در شرايط كنوني نيز هروئين به عنوان ماده مخدر خطرناك و خانمانسوز در جامعه جا افتاده است.
چرا كه قاچاقچيان با تغييررنگ ظاهر و نام اين ماده مخدر سمي درايجاد بازار فروش اقدام كرده اند.

تا جايي كه با آزمايش بر روي حدود 30 نمونه از كراكهاي مصرفي با قيمت هر گرم 20 تا 50 هزار تومان مشخص شد اين مواد كراك واقعي نبوده بلكه هروئين است در حالي كه كراك واقعي نوعي از كوكائين است و قيمتي چندين برابراين رقم را دارد و نام صحيح آن كرك است و قيمت هر گرم آن حدود 120 تا 150 هزار تومان است و قيمت هر كيلوي آن حدود 150 ميليون تومان است كه فعلا به صورت محدود در كشورهاي آمريكايي و توسط افراد مشهور و سرمايه داران بزرگ قابل مصرف است اما در آسيا و كشورهاي ديگر از حالت محدود بودن در آمده و روز به روز رو به افزايش است.
 
اين گزارش مي افزايد: در واقع كركي كه هم اكنون درايران مورد استفاده قرار مي گيرد و با نام كراك شناخته مي شود واقعي نيست و در حقيقت نوعي هروئين غليظ شده(هروئين فشرده) است كه قيمت آنهم يك دهم قيمت واقعي اش است و چهار تا شش ثانيه پس از مصرف آثارش شروع مي شود مصرف اين ماده از كمترين مقدار توسط فرد در طول يك ماه به ده برابر افزايش پيدا مي كند تا جايي كه فردي كه روزي يكبار مصرف مي كرده مجبور است هر چند ساعت يكبار اين كار را تكرار كند.
 
لازم به ذكر است 90 درصد از مصرف كنندگان كراك زير 24 سال هستند و اين ماده در بين دختران نيز رواج يافته است.

درايران فشرده كردن هروئين درآزمايشگاه‌هاي خانگي‌ انجام مي‌شود كه هيچ كدام استاندارد نيستند و هر آزمايشگاهي بسته به نوع امكانات و سليقه توليد كننده متفاوت است و توليد كنندگان براي سود بيشتر انواع مواد ديگر "‌هر نوع داروي آرام بخش و كورتن"‌را به اين ماده اضافه مي‌كنند و عوارض ناشي از مصرف كراك با انواع مختلفش در هر فرد مي‌تواند بسيار متفاوت از ديگران باشد. اما كراك‌هاي موجود در كشور ايران 150 برابر هروئين‌ قدرت تخريبي برفكر، مغز و اعصاب دارد و حتي منجر به مرگ‌هاي فجيعي مي‌شود .
 
بنابراين گزارش، سردار حميدرضا حسين آبادي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: براساس اعلام سازمان ملل از 8 هزار و 200تن ترياك توليد شده در افغانستان، 61 درصد آن از ايران عبور مي‌كند همچنين تبديل ترياك توليد شده در افغانستان به هروئين مخرب كراك و ورود آن به كشور نيازمند اشراف پليس است.

وي افزود: ورود كراك به كشور ما كه يكي از مخرب‌ترين مواد مخدر است. شايان ذكر است، از آنجايي كه موضع مواد مخدر و اعتياد به آرامي و نرم در جامعه ما رو به پيشرفت است جزء تهديدات نرم محسوب مي‌شود و در زمان كنوني همه جوانان كشور در لايه‌هاي مختلف جامعه مورد تهديد مواد مخدر هستند.
 

 
مواد مخدر و اعتياد به آن خطرناك‌ترين پديده جامعه امروزي به حساب مي‌آيد كه جزء تباهي، نابودي، بيماري، پشيماني و مرگ چيزي به دنبال نخواهد داشت و نتيجه و عاقبت افرادي كه به مصرف مواد مخدر روي مي‌آورند بايد درس عبرتي براي افراد ديگر به خصوص جوانان باشد تا به خاطر شادي‌ها، خوشي‌ها، آثار زودگذر و تحت تأثير دوستان ناباب هرگز حتي فكر مصرف آنها را نيز به خود راه ندهند.
 
معاشرت با دوستان ناباب، وجود معتاد در خانه، بيكاري، اختلافات خانوادگي و همچنين كنجكاوي از عوامل مصرف مواد مخدر در بين نوجوانان و جوانان ذكر مي‌شود و به همين دليل خانواد‌ها بايد در مقابل فرزندانشان به سئوالات كنجكاوانه آنان با حوصله جواب دهند و دوستانشان را كنترل كنند.
زماني كه نوجوانان به مصرف مواد مخدر روي مي‌آورند پس از مدتي دچار افسردگي شده و همين رفتار باعث مي‌شود كه محيط مدرسه كم‌كم برايشان خسته كننده شده و در نهايت از درس و تحصيل طرد شوند و در بسياري موارد به دليل اينكه تصور مي‌كنند راهي براي بازگشت ندارند دست به خود‌كشي مي‌زنند.
 

با وجود توليد مواد مخدر صنعتي از قبيل شيشه در كشور ديگر نبايد فقط در مرز‌ها به دنبال مواد مخدر بگرديم چرا كه مافياي مواد مخدر، مواد را به منازل و شهر‌هاي كشور آورده‌اند . مسئله مهم اين است كه تا چند ماه و يا چند سال ديگر مواد مخدر خطرناك ديگري به كشور ما رخنه كرده و جوانان كشورمان را تهديد مي‌كند به راستي چه كسي پاسخگوي  اين مسئله مهم كه با جان و زندگي جوانان كشور در ارتباط است مي‌باشد؟ آيا مسئولان نبايد تدابير و تمهيدات لازم براي اين موضوع داشته باشند؟
 

 
بيشتر جوانان فكر مي‌كنند كراك چيزي در حد قرص‌هاي روانگردان و اكستازي است و به همين دليل از مصرف آن وحشت ندارند و اين شروع يك فاجعه است. با توجه به ميزان شيوع كراك در ميان نسل جوان، به نظر مي‌رسد اعتياد به كراك علاوه بر جنبه تفريحي به عوامل اجتماعي و اقتصادي نيز مرتبط باشد. پس از يك ماه مصرف كراك، مصرف به 3 يا 4 برابر روز اول مي‌رسد و تعداد دفعات مصرف روزانه به 10 بار در روز افزايش مي‌يابد.

تدخين كراك براي شخص، حس نشاط ظاهري به وجود مي‌آورد كه كم‌تر از 5 تا 7 دقيقه طول مي‌كشد و پس از آن با ايجاد افسردگي حاد و احساس بي ارزش بودن و ولع زياد براي مصرف اين ماده ادامه مي‌يابد و در مراحل بعد ترك اعتياد را مشكل مي‌‌كند و بيشتر به همين علت است كه معتادان به كراك كم‌تر اقدام به ترك آن و وضعيت خويش را بحراني‌تر مي‌‌كنند. كراك بشدت، مغز ، كبد و قلب را تحت تأثير قرار مي‌دهد و موجب التهاب اين اعضا مي‌شود.

تحت تأثير عوارض منفي كراك اجزايي كه در تماس مستقيم با دود كراك هستند، ذره ذره نابود مي‌شود و مي‌پوسد. اجزاي داخلي بدن عفونت مي‌كند و در برخي موارد ديده شده است در مصرف‌كنندگاني كه به مدت طولاني از اين ماده استفاده مي‌كنند، ميزان عفونت به اندازه‌اي است كه اجزاي بدن از هم جدا مي‌شوند؛ يعني گوشت زير پوست دچار عفونت شده و به اصطلاح كرم مي‌زند. اما اثرات كوتاه مدت كراك شبيه آمفتامين است، ولي مدت زمان كوتاه‌تري دارد.
 

احساس افزايش انرژي، چابكي و سرخوشي، افزايش ضربان قلب و نبض و تنفس، كاهش اشتها، رنگ پريدگي، تحريك و هيجان، بي‌قراري، لرزش دست‌ها، توهمات شديد حسي، اغتشاش ذهني، گيجي، درد پا، فشار قفسه سينه، تهوع، تيرگي بينايي، تب، تشنج و مرگ، اثرات مهلك اين ماده خانمانسوز به شمار مي‌رود.
 

 
آثار عمومی مصرف کراک:
۱٫ تغییرات رفتاری یا روانی ( ابتدا سرخوشی و سپس بی تفاوتی ، کج خلقی و پرخاشگری ، بی قراری یا کندی و اختلال قضاوت) بدلیل تحریک نقاط لذت طلب مغز
۲٫ تهوع و استفراغ شدید
۳٫ کاهش احساس درد بدلیل خاصیت ضد دردی که مرفین دارد
۴٫ احساس گرما، گُرگرفتن و خارش بینی
۵٫ احساس سنگینی در دست و پا
۶٫ خشک شدن آب دهان و کلفت شدن صدا بدلیل تحریک گیرنده های صوتی
۷٫ کاهش فشار خون(رنگ پریدگی)
۸٫ انقباض مردمک( مردمک ته سنجاقی)
۹٫ انقباض عضلات صاف حالب و مجاری صفراوی
۱۰٫ افت عملکرد شغلی و اجتماعی
۱۱٫ سرگیجه
۱۲٫ سوء تغذیه و کاهش وزن
۱۳٫ بهم خوردن قاعدگی در خانم ها
۱۴٫ – فراموشی غم و غصه، غرور کاذب و احساس جرات( بدلیل تخریب حافظه کوتاه مدت)
شایان ذکر است که علائم فوق معمولاً با توجه به مدت زمان و مقدار مصرف فرد قابل تغییر است ولی عموماٌ تا ۷ ساعت بعد از آخرین بار مصرف ، ادامه پیدا می کند.  

متاستفانه نوجوانان و جوانان مهم ترين و تاثير پذير ترين گروه هدف چرخه مواد مخدر هستند .

 
 
به خاطر هيجان طلبي و نو جويي و صفاتي که ويژه ي اين گروه سني است بايد هم سياست گزاران و هم خانواده ها بيشترين مراقبت و توجه را براي دوري آنان از افسون گر مواد داشته باشند. براي اين منظور بالا رفتن آگاهي والدين کمک شاياني به آن ها خواهد كرد.
       
 
"به خاطر داشته باشید تشویق معتادان برای اقدام به درمان یکی از وظایف مهم ماست ."


 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

United States
وحشتناک بودند انسان چه طور میتونه همچین بلایی سر خودش بیاره؟
بیتا
Iran, Islamic Republic of
واقعا دردناکه ، نمیدونم این اعتیاد چه لذتی داره با جسمشون اینکارو میکنن ،
Iran, Islamic Republic of
واقعا
Iran, Islamic Republic of
فکر خودشون نیستن دیگه خدا به دادشان برسه
Iran, Islamic Republic of
آبجی خدا به دادشون برسه واقع لا خیلی بده
Romania
اه اه اه حالم به هم خورد
racist girl
United Kingdom
حقشونه
R3za
Iran, Islamic Republic of
خفه خون بگیر....
حسن
Iran, Islamic Republic of
انشاا...خودت معتادبشی مادربه خطا
حسینی
Iran, Islamic Republic of
حالت خوبه عمو؟
Iran, Islamic Republic of
بگین خداکمکشون کنه.نه اینکه شماتت کنیم
Iran, Islamic Republic of
الهی بمیرن راحت بشن
اینا درست نمیشن
امیدوارم کسایی که باعث میشن جوونای مردم به این روز بیفتن درد بی درمون بگیرن
Iran, Islamic Republic of
ایشالا ب دردشونی مبتلا بشی اونوقت بگن بت حقته
Iran, Islamic Republic of
ایشالا خانواده تو مبتلا بشن هرزه
واقعا احساس تاسف کردم با این همه اطلاعاتی که در اختیار جوانها می گذارن باز هم اگر بخوان به طرفش برن نهایت بی شرمی خدایا همه رو به راه راست هدایت کن آمین
Iran, Islamic Republic of
عالی
Iran, Islamic Republic of
اين عکسها را بايد از رسانه ها پخش کرد تا درس عبرت شود براي جوانان
Iran, Islamic Republic of
واقعاً حرف به جای گفتی ولی خانواده ها سکته میکنن نمیشه دیگه کنترل کرد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش به حرفتون توجه می کردم و عکس هارو نگاه نمی کردمواقعا حالم بد شد.خدا خودش به داد جوونای مملکتمون برسه
Iran, Islamic Republic of
تصاویر دلخراشی بود امیدوارم جوانهای در معرض خطر با دیدن این عکسهادلشون به حال خودشون بسوزه
Iran, Islamic Republic of
واقعا خيلي وحشتناك بود خدا به داد جوون ها برسه
hamidreza
Iran, Islamic Republic of
من شرایط خاصی دارم
از لحاظ اخلاقی با هر نوع ادمی میجوشم و با هر مدل ادمی میگردم چه معتاد چه مذهبی و ...
و در بین رفت و امد با چنتا از بچهای هم سن که کراک و شیشه مصرف میکنن خیلی تشویق به مصرف شدم ولی امروز با دیدن این عکس ها خیلی خوشحال شدم که امتحانش نکردم
Iran, Islamic Republic of
آقا حمیدرضا بازیگوشی نکن مراقب باش پسرجون خدا خیلی دوست داشته که گرفتار نشدی
Iran, Islamic Republic of
داغان
United Kingdom
آدم زبونش بند می آید .خدا باعث بانی آن ادمهای سود جورا خراب کنه که با این کارشون بچه ها مردمو به لجن می کشن . الهی داغ عزیزانشون توی همین دنیا ببینن تا داغی که رو دله پدر مادرهامی زارن با تمام وجود درک کنند .خدا لحنت کنه........................
فرشته
Iran, Islamic Republic of
واقعا احسن افرین یه حرفت منم مثل شما فکر میکنم میگم انشاللع داغ عزیز خودشون ببینن انشالله پول این مواد بشه سرطان گریبان کل خانوادش بگیره به همین درد گرفتار بشن ذاغ ببینن به حق دستهای بریده سقلی کزبلا ای خدا خودت کمک کن ما سه ملیون کارتن خواب داریم بیشتر جوان هستن به کدامین گناه چرا هیچ نهاد دولتی در فکر نی ما مواد فروش نزدیک محلمون که خانوادگی میفروشن ولی هرچی اطللع میدیم هیچ نیروی پیگیری نمیکنه ما بومهن ساکن هستیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
خب فک میکنی واقعا داغ عزیز روی اونجور موجودی تاثیر داره
Iran, Islamic Republic of
واقعاتاسف بار بود
Iran, Islamic Republic of
خیلی ناراحت شدم.انشالله هیچ کسی به سمت اینجور مواد نره.از تبریز.
خيلي دردناك بود
United States
من یک پزشکم و از این صحنه ها زیاد می بینم ولی این عکس ها واقعا دردناک بود
United States
man delam baraye khanevade haye in javoon ha misuze
Iran, Islamic Republic of
کسانی که این مواد را می آورند خدا کنه خودشان دچار شوند
رضا
Romania
خودشون زرنگ تر از این حرف ها هستن
Iran, Islamic Republic of
داغون
United States
خیلی خیلی وحشتناک بود کل بدنم مور مور شد اینا مگه دیوونن که از این آشغالا میکشن ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدا باعث بانیشو نابود کنه
Iran, Islamic Republic of
حالم بد شد . دلم سوخت
Iran, Islamic Republic of
حالم بده ميترسم براي همه جوونها خدايا بدادمون برس
Iran, Islamic Republic of
جوونا مواظب خودتون باشيد . فاصله خيلي كمي هست تا نابودي
Iran, Islamic Republic of
واقعا وحشتناک بود، ولی یک نکته اساسی اینکه فروشندگان به راحتی این مواد را در اختیار جوانان قرار می دهند بدون اینکه با آنها برخورد جدی شود. اگر باور نداریدبخواهید تا به شما آدرس بدهم برید از نزدیک ببینید مثل بقالی ها می فروشند. مقصر کیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وحشت ناک بود :(( :(( :(( :((واقعا ناراحت شدم :((ای خداااااااااااااااااااااااااا
وای خدایا یعنی همچین چیزی امکان داره.اینقدر عصبی شدم که واقعا نمیئونم چیکار کنم.لعنت خدا به اینا
Iran, Islamic Republic of
خیلی وحشتناک بود منم همینطور خدا به دادشون برسه فقط
راستی قبل از مصرف اون مواد فکر کردید که مصرفش چه فایده ای براتون داره؟نه راستی فکر کردید!؟
Iran, Islamic Republic of
یه حال خوبی داره که نگو می ارزه
Iran, Islamic Republic of
kheyli kheyli vahshatnak bud man ba in ke 1ruze hichi nakhordam daram bala miaram
Iran, Islamic Republic of
واقعایه فردچگونه میتونه همچین بلایی که خودشم میدونه عاقبتش چی میشه سرخودش میاره ازکی بایداین سوالوپرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
باتشکر از توجهی که نسبت به این مسأله دارید من روانشناسم و به طور مستقیم بابیمارانی که برای ترک اعتیاد به کلینیک مراجعه می کنند در ارتباطم به جرأت می توانم بگویم این دردناکترین و تأسف بارترین عکسهایی است که از بی توجهی یک انسان به عاقبت زندگی خود می توان به تصویر کشید .
نیما شکری پور
Iran, Islamic Republic of
با سلام
لطفا این عکسها را در مطب خود بگذارید تا در س عبرت میشد برای دیگران باتشکر
Iran, Islamic Republic of
خیلی دلم سوخت خدا رحم کنه بهشون
بحال بود دمتون گرم دیدنی و بحال کاش وحشتناکه ولی نکنید اونایی که میکنن پای کامپیوتر نیستن که من میگم نکنید یا بکنید ولی اگه بود نکنید و عکسای زیادی دیدم خیلی زیاد درمورد کراک از اینا ناجورتر اینا که صوول بازیه از تو چشش و همه جاش کرم زده بود بیرون ولی بحاله الان دارم کوفته میوخرم به جان شما دیدم اشتهام واشد دوست دارم دستورو بگیرم اون انگشترو با سوزن همشو بمکم بعد گردن طرف با چاقو ببرم و وقتی خون گرمش میریزه بیرون تماشا کنم و تا اخرین قطرشو بخرم وای حوس کردم
Iran, Islamic Republic of
اخ تو خودت از هزار کراک بدتری چندش اوری اخ حالمو به هم زدی خود شیفتی از خود راضی .همون بهتر خودت بمیری مرده شور خودت و نظرتو ببرن . از زامبی بدتری . لطف کن نظرتو واسی خودت نگهه دار . اه اه اه چندشششششش
Iran, Islamic Republic of
یا دیدن این عکسها من دیگه قلیان هم نمیکشم وااااااااااااااااای ددم
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام.جدیدا خبری از وزارت بهداشت شنیده شده که داخل تنباکوی میوه ای وتریاک هم شیشه وکراک.وجود دارد اگه جونتو دوست داری تورو به قران دیگه قلیون نکشین.
Iran, Islamic Republic of
خخخحخ عاخی کوچولو. من ی زنم از تو بهتر هم قرص میزنم قلیون ک چیزی نی خخخحخ
Iran, Islamic Republic of
مرده شور ببرتت آشغال
با سلام منهم يه زمان معتاد بودم ولي خداي مهربون با لطفش منو نجات داد منم از خدام ميخوام به تمام اين معتادان كمك كنه چون اينا همه بيمارن و نميدونن دردشون چيه
Iran, Islamic Republic of
اینا بیمارند خدا کمکشون کنه
واااااااااای
Iran, Islamic Republic of
بدترین خودکشی که دیدم مواد مخدره که کثیف ترین نوع اون کراک یه زمانی جونارو با تریاک میگرفتن یا حبس بود یااعدام ولی حالا کسی روباکراک بگیرن ولش میکنن حتی زودتر ازاون ماموری که دستگیرش کرده ولی ...
Iran, Islamic Republic of
بر پدر مادر کسی که وارد میکنه و دست مردم میده زاده انسان نسیت ظاهراً
Iran, Islamic Republic of
سلام موهاي تنم سيخ شد
من گاهی تفریحی انواع مشتقات ماریجوانا و گاهی حشیش حتی گاهی شیره تریاک و قرص ترامادول مصرف میکنماما واقعا از کراک میترسم
بی نام
Iran, Islamic Republic of
داداش چیز دیگه مونده مصرف نکنی؟؟؟؟
بابا بیخیال تو که عاقلی این چیزا چیه می کشی؟
Iran, Islamic Republic of
من‌خودمم‌ این‌کاره‌ بودم‌ روزی‌ ده‌بار داعمن‌ خومار بودیم روزهای‌اول‌ باحال‌بود و بدها‌ خیلی‌بد و ماهم‌ گرفتار بودیم‌ تا دوسال‌ معجزه‌ شد که‌ برگشتیم‌ خیلی‌ سخته‌‌
United States
خيلي دردناكه زمانيكه ميبيني هموطن عزيزت به اين روز افتاده ودردناكتر اينكه هيچكس كاري واسه ريشه كن شدنش نميكنه راستي چي ميشد دولت تمام نيروش رو(مثلا گشت ارشادبااون گيراي الكيش)بسيج كنه واسه ريشه كن كردن اين مسئله
باتشکر ازاین عکسای وحشتناکتون.واقعی بود//؟
United States
احساس غش ضعف و ترس دارم شب هم خوابم نبرد
Iran, Islamic Republic of
مثه من
Iran, Islamic Republic of
دستتون درد نکنه این تصاویرو که میبینی قدر سلا متیتو میدونی
من صبح تا شب میکشم این عکس ها واقعیه و یه بار پوست کف دستام کلان کنده شده بود من از 14 سالگیم مصرف میکنم من ترک کرده شیشه ام الان 2 سال از ر.ش میگزره روزی 10 تا ترامادول میخورم با حشیش یازم بدن درد دارم قلبم هم مریض شده
دکتر
رفیق قلبت برای اثرات شیشه نامنظم و تند میزنه حشیشم همینطوره..اگه از داروهای تنظیم کننده ضربان طبق دستور پزشک استفاده کنی حل میشه..ترامادولم شدیدا بی نظمی قلبی میاره
Iran, Islamic Republic of
بابا حضرت عباسی این اخر بدبختی اخه به چه قیمتی هاا که چی؟
Iran, Islamic Republic of
حالم بد شد ایکاش برای جوونهادرس عبرت بشه
سلام لطف می کنید درباره صابون کارولین که در ساخت کراک استفاده می شود کمی بیشتر توضیح بدهید این صابون در ایران به فروش می رود یا نه و صابون کارولین مال چه کارخانه ای است
United States
be nazare man vahshatnak bob omidvaram rozi beshe hich kas an mavade mozakhraf ro masraf nakone be omid baz tavani tamame motadine iran-----------------لطفا فارسی بنویسید دوستان
خیلی وحشتناک بود! پلم میخواد محکم بخوابونم تو گوس خودم تا از این گیجی و بهت بیام بیرون. خدایا تو بهم ارامش بده!
United States
حالم بهم خورد
Sweden
خیلی ازکسایی که مصرف کننده هستندواین عکسهارومیبینند فکرمیکنند که این اتفاق برای انهانمی افته واونهازرنگ ترازاین حرفهاهستند...دریغ ازاینکه خوداین بیچاره هایی که به این روزافتادندهم یه روز همین فکرومیکردند
حیوان هم اینکارراباخودش نمیکند0 حالم دگرگون شد00عقلتون کمه 0ادم نیستین .
هر که ار یادخدا غافل شود عاقبتی جر این نداردمن دلم بیشتر برای خانواده انها میسورد تا خودشان جون خودم کرفتار یکشون هستم البته ار نوع شیشه ای که هرار بار بدتر کراکیست خداوند همه رو ار شر این مواد نجات بده
به عقیده من کراکیها و مخصوصا شیشه ایها را باید به اردوکاه کار اجباری در معادن سنک برد ومانند برادران دالتون با انها رفتار کرد . کار که رسید به بافور شسته میشه با کافور.وسلام
خيلي بد بود. من کلا فيلماي ترسناک دوست دارم اما اين ترسناک نبود چندش بود مذخرف بود . يه سوال اينا اولين بار برا چي کشيدن؟ تورو خدا نگين دوستاي ناباب چون چرته. دوست ناباب فقط يه توجيه.
Iran, Islamic Republic of
من هم باورم نمیشد، ولی دوست ناباب 90 درصد مشکلاته . وقتی طرف ساده میبینه توی جمع 10 نفره 9 نفر مصرف میکنن، یه لحظه به خودشمیگه فقط همین بار مگه چی میشه، اینا هر روز مصرف میکنن پس منم یه بار مصرف کنم، و تمام. زندگی به فنا رفت
Iran, Islamic Republic of
دیوانه کنندست
دارم دیوونه میشم هنوز توهنگم خداخودش به جوونای این مملکت رحم کنه امین
خود کرده را تدبیر نیست.به نظر من حقشونه که به بدترین شکل جون بدن . انسانی که به خودش رحم نمیکنه لایق کمک و دلسوزی نیست .
Iran, Islamic Republic of
ایناهمه از شدت بیماریه اعتیاده ن خود کرده یا نه هیچکس دوست نداره با همچین وضعی روبه رو بشه حقشونه خدا بهشون کمک کنه نه بمیرن
Iran, Islamic Republic of
خفه شو
خدا لعنت کنه کسایی که این مواد را برای اولین بار به وجود آوردن و خدا لعنت کنه کسایی رو که به تولید این مواد مبادرت ورزیدن و خدا لعنت کنه کسایی این مواد را پخش میکنن.واقعا این افراد بویی از خدا نبردن.اما کسایی که این مواد را مصرف میکنند به نظر من افرادی بسیار ساده لوح و بی تجربه هستند.که بی تجربگی در بین افراد نوجوان و جوان وجود داره.ینظر من باید رسانه تو این ضمینه بسیار بسیار بسیاراطلاع رسانی کنه.چون واقعا من و شما که داریم میبینیم و چندش آور برامون هیچ وقت تجربه نکردیم و فقط از طریق اینترنت داریم آشنا میشیم.خدا به داد کسایی برسه که واقعا اطلاع زیادی در مورد آثار این مواد ندارن.الله اکبر.فقط مگه خدا کمک کنه.خدایا به حق بزرگیت خودت کمک کن هر کی رو میخواد به شکلی با این مواد درگیر بشه...
Iran, Islamic Republic of
استاد گرامیضمن تشکر از تلاش شما در راستای آگاه سازی، عکس پنجم مربوط به مصرف کنندگان "نخ و برنز" (مواد توهم زای جدید در ایران) است.
United States
خیلی خیلی وحشتناک و دردناکه
به نظر من اين كار خود دولته/اگه بيكاري نباشه جونا نميرن سراغ اين موادها/اگه كار هم باشه برا اشنايان كاره.
خدایا خودت به داد ما برس .دعاکنید که هرچه زودتر اماممون ظهور کنه تا همه به ارامش برسیم خدایا کمک همهشون کن تا از دام اعتیاد رها بشن تورو خدا نگید چندش اگه براشون دعا کنیم خیلی بهتره .من که با دیدن این عکسا از این دنیا متنفر شدم اخه همشونم جونن .خدا به داد خانوادههاشون برسه.
Iran, Islamic Republic of
این مواد ها را وارد کشور میکنه تا جوان ها معتاد بشوند
...
Iran, Islamic Republic of
شما خواهشا نظر نده!
Iran, Islamic Republic of
واقعا وحشت ناک بود من هم داداشم معتاده هم بابام ولی خدا کنه این مواد رو مصرف نکنند .بابام الان تو کمپ داره ترک میکنه واسش دعا کنید
افتضاح است لطفا دیگر این عکس ها را نگذارید
vaaaaaaaaaaaaaay.cheqad delkharash boooooooooooood!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
به ارواح خاک بابام خودشون وارد میکنند....چند برابر میفروشن به کشور های دیگه...مارم بدبخت میکنن...البته ما جوونا باید عاقل باشیم...اون بدبختی که کسیو نداره بهش یاد بدن چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط خدارو بابت سلامتی که به من داده شکر میکنم و از خدا میخوام در حفظ این سلامتی به همه کمک کنه
نعشگیش حال میده
Iran, Islamic Republic of
خاک توسرت..اگه نشگیش حال بده
بحال بود دمتون گرم دیدنی و بحال کاش وحشتناکه ولی نکنید اونایی که میکنن پای کامپیوتر نیستن که من میگم نکنید یا بکنید ولی اگه بود نکنید و عکسای زیادی دیدم خیلی زیاد درمورد کراک از اینا ناجورتر اینا که صوول بازیه از تو چشش و همه جاش کرم زده بود بیرون ولی بحاله الان دارم کوفته میوخرم به جان شما دیدم اشتهام واشد دوست دارم دستورو بگیرم اون انگشترو با سوزن همشو بمکم بعد گردن طرف با چاقو ببرم و وقتی خون گرمش میریزه بیرون تماشا کنم و تا اخرین قطرشو بخرم وای حوس کردمفکر میکنی خیلی با حالی امیدوارم خودت معتاد بشی تا درد معتادا رو بدونی. نمیدونی که چه دردی میکشند.برات متاسفم
با عرض سلام و احترام خدمت شما مراجعین محترم از اینکه عاقبت کار رو میبینید خوشحالم خوشحال برای اینکه جلوگیری میشه از اینکه دچار همچنین صحنه هایی نمیشین باید از نظر من عاملین این کار از ریشه خشک بشه یعنی اعدام هرگونه فرد حامل مواد مخدر و مقسمین مواد مخدر مثل عربستان همچین قانونی و جایگزینی تفریحات بیشتر برای افراد14سال تا25سال سن خطرناکیه با تشکر از همه دوست دارن رستم صفت
من سیگار پیپ قلیون ترامادول حشیش الکل تریاک و شیشه رو مصرف کردم اون هم فقط و فقط به خاطر خریت محظ خودم و غرور جوونی مثلا میخواستم واسه یه بارم که شده امتحانشون کنمالبته حالاش هم به هیچ کدومش وابستگی ای ندارم اما میتونم به همه ی اون جوونایی که قصد امتحان کردن و تجربه کردن این مواد میرن اطمینان خاطر بدم که داداش گلم اگر یک بار فقط یک بار از هر کدوم این مواد کام بگیرید دیگه مزش میره زیر زبونتونو تا آخر عمرتون باید باهاش بجنگیدمن اولین بار که شیشه مصرف کردم بسیار حال بدی بهم دست داد چرا که تنها سرمایه و دارایی من رو که عقل و منطقم هست رو دچار زوال کرده بود و دیگه مصرفش نکردم اما برای همیشه مزه ی شیشه در ذهن من باقی خواهد ماند و همیشه احتمال اعتیادم هست.من به همه ی افرادی که قصد دارن برای نخستین بار با هر ماده ی مخدری از جمله سیگار که بدترین و شدیدترین نوع اعتیاد هست آشنا بشن و تجربه کنن عاجزانه خواهشمندم که دست از این کار بکشن چرا که من تجربه اش کردمو فهمیدم که خوب نیست.و الان 10 روزه که حتی سیگار رو هم ترک کردم.انتخاب با خودتان است...
المیرا لطفی
با این کارت نشون دادی که همه میتونند
Iran, Islamic Republic of
خلایق را هرچه لایق
Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی بد بود. خیلــــــــــــــــــی. به تمام معنا چندش اور بود. تمام بدنم خارش گرفت. کاش هیچ وقت همچین چیزی درست نمیشد
United States
تف و لعنت به منی که در این دنیا زندگی میکنم.برادر من از تریاک شروع کرد.4ساله از خونه رفته دیگه نیومده.همه دنیا رو گشتیم.مادرم کور شد و تومور گرفت هنوز منتظره.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم انشااله داداشت هرجاست سلامت باشه،خداسایه مادرتوبالاسرت نگه داره،انشااله برادرت هرجاباشه خبری ازش براتون بیاد
زهرا
Iran, Islamic Republic of
امید وارم برادرتون سالم برگره و مادرتون هم سلامتی اش را به دست بیاره و امیدوارم خدا بهتون صبر بده.
Iran, Islamic Republic of
من شوهر م شیشه می کشد به خدا قلبم درد گرفته دعا کنید برام براش
سلام.من نزديك ٧ سأله كه مواد كراك و شيشه ميكشم البته نه هر روز ولى تابحال از اين زخما نديدم خدا رو شكر!!! ولى بكسرى اثراتى كه نوشته بود بعضا إحساس مكنم. واسه منم دعا كنيد تو رو خدا از شر اين مواد رها بشم. خداااااايييييييييااااااااااا كمكم كن!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کوتاه بیا توروجوون عزیزت
Iran, Islamic Republic of
همشون رو باید تیر بار کرد
Iran, Islamic Republic of
مرگ برمعتاد
Iran, Islamic Republic of
معتاد بیمار است
...
Iran, Islamic Republic of
دادا ، معتاد یه بیمار هست. شما کظیفه داری که اونو از این کارش منع کنی.
این گونه زندگی کردن واقعاخودکشی است آخ ازت
United States
همیشه از خدا میخوام هیچ معتادی نباشه همه ی آدما شادو خوشبخت وسالم باشن تو رو خدا واسه داداش منم دعا کنین
وحشتناک بود در حد تیم ملی
hi
Iran, Islamic Republic of
ای کاش...................
مهران
هيچي مثل قليون نميشه خب بريد قليون بكشيد احمق ها
حسینی
سلام خدا کمکمون کنه و مسولین خدمت صادقانه تا این بساط جمع شه،ممنون
مرادی
United States
واقعا وحشتناک
چرا باید یه آدم با خودش اینکارو بکنه. خدا باعث و بانیشونو لعنت کنه.
سحر
واقعا تکان دهندس.کاش جوونامون درک میکردن ودنبالش نمیرفتن
موسوی
United States
سلام به همه خوانندگان عزیز مهمترین سئوال اینه که این مواد چه جوری وارد کشور میشه و نکته مهم اینه که هر کسی در منطقه خودش اگه به کسی که این مواد رو میفروشه برخورد میکنه باید فورا به مقامات مسوول اطلاع بده تا توزیع کننده ها از بین برن به امید نابودی همه توزیع کننده ها
علی
بعد چنتا آشغال رو که میخان اعدام کنن بعضیا میگن اعدام حکم درستی نیست . خداییش من اگه مسول بودم برای حتی ناچیزترین مقدارها اعدام میکردم . روح خلخالی شاد که کارش درست بود
دکتر
متاسفم که شما با مخلوط کردن عوارض کراک کوکایین و کراک ایران یک توصیف دزهم و غیر علمی ارایه دادین..در ضمن استفاده از جملات اغراق امیز با بار داماتیک مثل نابودی جوانی و اعضا در مدت کوتاه فقط ایجاد ناامیدی در معتادین و ادامه مصرف و اضافه کردن بار تنشی و اضطرابی در این افراد میکند..این عوارض به هیچ وجه جنبه عام ندارد و قبلا هم در سو مصرف شدید هرویین عینا وجود داشت..اکثریت معتادین به کراک که حتی چند سال مصرف مداوم دارند با شروع درمان و اقدام به باز توانی بعد از یکسال به دامان جامعه برگشته و چیزی از عوارض مخوفی که شما عامه پسندانه ذکر کردید رو ندارند..که البته در صورتی که در سیستمی حمایت شده و علمی قرار بگیرند..در غیر اینصورت خط اخر تمامی اعتیادهاای تزریقی از هر نوع عفونتهای فرصت طلب و گسترده بدنیست که کار یکسال و دوسال هم نیست و مختص معتادان خیابانی یا رها شده است.
پناه بر خدا
سعید
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز مواظب خودتون باشید.
قلب
United States
خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
چرا باید این پدر سوخته این مواد رو به داخل ایران یا هر نقطه جهان وارد کنن تریاک بس نبود شیشه وکراک غیره هم بهش اضافه شد جان هرکی دوس دارید انهایی که میدونید معتادن رو با یه جایی تماس بگیرید تا بیان ببرن ترک تو ترک مردن که چه بهتر اگه تونستن دوام بیارن هم که چه خوب به اغوش خوب خانواده هاشون بر میگردن مثلان دامادمون شیشه میکشه یه پسر 3ساله هم داره خواهرم میخاد طلاق بگیره ببینید که چه قد بد میشه که اون طفل معصوم چه گناهی کرده به اتیشش پدرش بسوزه
چه فرقی داره
خدا کمک کنه ظهوره اقا امام زمان
لیلا
پدرم شیشه مصرف کرد زندگیمون جهنم شد...
رضا شیرزاد
United States
باید توزیع کننده هارو چه وچیک یا بزرگ,باید اعدام کنن.این یه بلای جدیه که به سر جامعمون اومده
ناشناس
United States
همون طور که مشروب رو جمع میکنن اینم میتونن.خدا پدر خلخالی رو بیامرزه/راهش فقط اعدامه اعدام اعدام اعدام
Russian Federation
خیلی وحشتناک بود حاالم بد شد
Iran, Islamic Republic of
ببخشید اعدام کی ؟
سیاوش
Ey khoda inharo ke mibinam halam beham mikhore vayyyy khoda khobeshon kon
علی
توصیه میکنم همه این تصاویرروببینند تابیشتر اعتیاد به کراک رو بشناسند وبرای جلوگیری وگسترش اعتیاد درواقع پیامرسان وزارت بهداشت باشند وبیشتر حواسشون رو جواناشون باشه
ایران
مرگ بر کراک
سیروان از بوکان
جوان های که دلشون به حال خودشون نمی سوزد باید انها را زنده به گور کرد
golagha
United Kingdom
به دلایل سختی های زندگی دشوار
حدیث
Iran, Islamic Republic of
بیکاری شاید علت اصلی باشد برای این کارها.
از خداوند برای همه جوانان اشتغال و عزت آرزومندم.
خدایا همه را به راه راست هدایت فرما..
حالم بد شد خداااااااااااا
مهدی
من برای اولین بار تو عمرم دیشب 20 هزار تومن شیشه خریدم شب اول زدم خیلی حال کردم ولی بعدش یک حالت بدی بهم دست داده دستام میارزه، خوابم نمیبره، خیلی کم مصرف کردم، الانم این مطالب رو خوندم نمیدونم چه کار کنم پول هم دادم از طرفی هم میدونم حالا هم که اینا رو فهمیدم باید خیلی نادان باشم که دوباره مصرف کنم دو شبم هست نخوابیدم نمیخوام دیگه بخرم ابن باقی مونده رو چه کار کنم حالا
عسل
Iran, Islamic Republic of
واقعا حالم بد شود متاسفم
بریز دور بیست هزارتومن ارزششو داره که بخوای حیفت بیاد یا بدی یکی دیگه بکشه بدبخت بشه
Iran, Islamic Republic of
خوب الاغ بنداز توی سنگ توالت همچون می گی بیست هزار تومان انگار می گی بیست ملیون تومان دادم شیشه . واقعا مغز توی اون سرت هست
Iran, Islamic Republic of
زر ورق زدی بخاطر اون
مهدی
واقعا حالم خراب شد من از ته دلم ناراحت شدم چرا.....؟؟ خدا افغانستانو نابود کنه امین
امیر
رسانه ها ومدارس موظفند این تصاویر را علارغم دلخراش وزننده بودن پخش کنند تا کودکان ونوجوانان با دیدن انها درس عبرتی بگیرند.به امید فردای بهتر و سالم تر
Germany
یعنی واقعا تو این مملکت هیکس نیست جلوی اینارو بگیره نداره خرید و فروش بشه نداره مصرف بشه اخه هیکس

نیییییبست؟؟؟؟؟؟؟؟
علیرضا
پدرمن به هرویین معتاده سماه مصرف کرد بعد از سه ماه ترک کرد دوباره شروع به مواد کشیدن کرده هم هرویین هم شیشه عوارض این مواد ها و روش ترک غیر قابل برگشت آن را بنویسید.لطفا.
المیرا لطفی
وای خدای من من که دیدمش کاملا داشتم دیونه میشدم آخه مگه یه آدم تا اینقدر میشه بی رحم که به خودش رحم نکنه؟؟؟!!! مخصوصا اون کسی که کراک کشیده بود از پاش کرم امده بود بیرون واقعا که متاسفم برا همتون
سارا
اخرین عکس از همه ترسناک تراست خداوند لعنت کند باعث وبانی اش را
تبسم
United States
واقعادردناکه مادرعصراطلاعات وروابط هستیم بااین همه اطلاع رسانی چراجوانهابه سراغ این نابودکنندهامیروند؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
خیلی وحشتناکن
شا يان برتو
Iran, Islamic Republic of
به نظرمن بايداطلاع رساني درست وكارساز بشه البته ما بايدجونامونواگاهكنيم وازفقردرشون بياريم چون سرمنشع تمام بدبخيتيهافقراست وبس بخصوص فقر فرهنگي اميدوارم روزي ازطريق رسانه دركشورمون اعلام بشه كه ريشه ي همه نوع مواد كنده شده وهمه قاچاقچيان چه خورده چه عمده فروش به دست قانون گرفتارشدن وبايدبااين بيرحمان بابيرحمي رفتاربشه وهمه رابداراويخته بشن
شاهرخ صفایی
Iran, Islamic Republic of
باسلام وخسته نباشید ازاطلاع رسانی خوبتون .من کارشناس آسیب شناسی اجتماعی وپیشگیری ازاعتیادهستم.دررابطه باموادمخدروسوءمصرف تحقیقات زیادی انجام داده ام وفقط میتونم به شهروندهای جامعه ام هشداربدم که موادمخدرجزنابودی وفناشدن هیچ چیزی نداره.مخدرراه فرارازمشکلات وخلاءهای درونی نیست،.
باران
Iran, Islamic Republic of
عکس ها بسیار دردآور بود اما چاره کجاست؟ کاملا واضحه که دشمن از هر حربه ای استفاده میکنه تا به اهداف خودش برسه. اما چند تا سوال مهم. پس (مسئولین دارن چی کار می کنن؟ پلیس داره چی کار می کنه؟ مسئولین فرهنگی مملکت دارن چی کار می کنن؟ مدارس ما دارن چی کار می کنن؟) و حالا که هیچ کس کاری نمی کنه و به فکر ما نیست . جوونا خودتون فکر کنید. برای ساعاتی خوش بودن آیا چنین عاقبتی می ارزد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ .آینده برای تو جوون پر از خوشیه . این طوری ناخوشش نکنیم.
امير فضلي
Iran, Islamic Republic of
يزره فكر كنيد به خودتون يا به پدر مادر ايا ارزشه اين همه خفتو خاري داره جلوي دوستو اشنا ببينيد چقدر ببد بختيم كه وقتي هم ميميريم

جنازمونن نميشورن
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
میخوام یه چیزیو بگم که کمتر راجبش صحبت شده اینقد گفتن دوسته نابابو اینا که شیر فهممون کردن اما هیچکس یادمون نداد عشق ناباب !! یا یه دختر خانومی اشنا شدم اولش فقط سیگار بود البته اون نه من . بالاخره منم مردم گفتم باش نکشم پیشش کوچیک میشم با مشکله تنفسیی که داشتم شروع شد .شد هر روز بعد یه روز حشیش اورد با دوستش بود تو سفره خونه بازم منه احمق ... الانم 2 تا انگشتام انگار فاسد شده رفتم دکتر سوزوند اما بازم درست نشده ... دوسش داشتم شاید حماقته محضه اما هیچ عشقی ارززشو نداره خیلی خلاصه کردم :)
شهریار
Germany
اخه کی با حشیش فاسد میشه بدنش ناموسا
الهه
Iran, Islamic Republic of
منکه گریم گرفته شایدادم احساسی باشم اماایناواقعادرداوره .....به امیدروزی که همه معتاداترک کنن وازون به بعدهم کسی سراغ اعتیادنره.................
aref
Iran, Islamic Republic of
اینو ببینید: http://www.aparat.com/v/CNcA0/%D8%B9%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA_%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86_%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدایا به تو پناه میبرم
وحید
Iran, Islamic Republic of
من که اصلا دلم واسشون نمیسوزه خاک بر سرشون کثافتای بی غیرت از من باشه همه رو قتل عام میکنم انسان نیستن اینا ادم وقتی یه چیزی رو میدونه اخر عاقبتش چی میشه غلط میکنه بره سمتش والا
بنده خدا
United States
بدخواهی خیلی بده اول به خودم میگم.
توبااین نظرت انشاا..که گرفتار موادبشی تا قضاوت بیجا نکنی.چوب خدا صدا نداره
نادر
Romania
وحید تو چه میدانی وقتی کسی اعتیاد پیدا میکنه چگونه ذهن درگیر میشه وقدرت تصمیمو اراده رو میگیره مثل این میمونه که تو خواب اذیت میشی بخاطر خوابی ک میبینی میخوای فریاد بزنی و نمیتونی هرچقدر زور میزنی نمیتونی یقینا اینو هممون تجربه کردیم پس اعتیاد از اونم بدتره .همه معتادا میخوان فردا ترک کننه ولی قدرت تصمیم فردارو ندارن این فردا یه موقع۲۰سال طول میکشه.من خودم فوق لیسانس حقوقم ۳سال اعتیاد داشتم تازه رها شدم ازش اونم با هزار بدبختی من میدونم اعتیاد چیه یا توی ابلح که بایک بیمار اینجوری رفتار میکنی.تو چه میدونی روانشناسی اعصاب یعنی چی.بزبچه برو خودتو قتل وعام کن ن یک معتاد اگر راست میگی کمک کن ترک کنه نه اینکه بهش فحش بدی.من خودم راهنمای چند نفرم خواستی پست بزار شماره بدم بزنگ
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
خدا نکنه معتاد بشی ولی اینجور تفکرارو نگر دار به درد عمت بیشتر میخوره عزیز من هیچکس با میل خودش معتاد نمیشه بین معتادها شاید یه درصدشون به دلخواه خودشون بیفتن تو باتلاق
مونا
Romania
من با نظر وحید موافقم واقعا کسی که این بلا رو سر خودش میاره جای دلسوزی نداره
مجتبی صفری
Iran, Islamic Republic of
اینا که چیزی نیست یکی از هم شهری های ما از جای چشماش کرم کدو میزد بیرون
محمد صبیر
Iran, Islamic Republic of
اینا واقعا خرن من جای این پلیسا بودم زنده زنده میکشتمشون
زهرا
Iran, Islamic Republic of
واقعا نمیدونم چک بگم
جناب
Iran, Islamic Republic of
وحشتناک بود و دردناک سوزناک بودو جان گوداز
fardin
Iran, Islamic Republic of
سلام بر شما که مردم را از مواد خطر ناک آگاه می کنید خواهش می کنیم این ها را روی تلویزون پخش کنید رو شبکه ی خبر شبکه ی سه اخبار ویا هر رسانه دیگری خدا لعنت کند کسی را که برای سود خود جوانان بیچاره ی ملت را دچار این مواد کثیف می کنند خواهش می کنم طرف این چور چیزا نرید بابا باور کنید آینده اتون همینه باور کنید گول هیچ کس را نخورید سیگار هم نکشید از ما گفتن
الناز
Iran, Islamic Republic of
واقعا وحشتناک بود این جوونا بایدببینندتا یه درس عبرت بشه براشون
مریم
Spain
یکی از آشناهای من چند وقت پیش به خاطره مصرف کراک فوت کرد من با چشم های خودم دیدم ریه که کاملا از بین رفته بود 40% کبد هم همین طور بدنشم زخم بود گفتم این زخمها چیه گفت با بخاری سوخته ولی ... پاهاشم خیلی درد می کرد بعد از مرگش کالبد شکافی کردن گفتن تمام بدنش پر از عفونت بوده قلبشم تخریب شده بود اگر بدونید چه قدر خوشگل بود قبل از اعتیادش 198 قدش بود خیلیم جوون بود خیلی حیف شد
مریم
Romania
بخدامگه امکان داره یه انسان بخواد باخودش اینکارو کنه؟!!!!!نداره.متاسف شدم,گریه ام گرفت,ازخدامیخوام جووناروبه راه راست هدایت کنه.اه ه ه ه ه ه
Iran, Islamic Republic of
وا خدا مرگم بده
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه نیروی انتظامی رو که کم کاری میکنه.والا به خدا معتادا از غیب براشون جنس نمیاد. میرن از مکانای مشخص که همه میدونیم میگیرن.چرا نیروی انتظامی هیچ غلطی نمونه.خدا کنه یکی پیدا به مثل خلخالی ریشه فروشنده و مصرف‌کننده رو خشک کنه.
پیمان
Iran, Islamic Republic of
هرچه کردی به خود کردی ضربخود زرد ی اتش به جان خا نواده انداختی پس بخود بیا تا زندگی دوباره ای رو تجربه کنی
شمیم
Iran, Islamic Republic of
من که حالم بد شد.
mari
Iran, Islamic Republic of
وااااي واقعا عااالي بووود من با ديدن اين چيزا واقعا شوكه شدم
امیر
Romania
من یه جوان 18 ساله هستم دوستان اطرافم ب بعضی مواد مخدر اعتیاد دارن ولی من حس تنفری نسبت ب این مسئله دهرم وقتی که میدانم اخرش به بدبختی و ذلت و خاری ختم میشود چرا ب سراغش برم..
r
Iran, Islamic Republic of
واقعا که کراک و همه مواد مخدر صنعتی وحشتناک و کشنده هستند. هرکسی که به سمت این مواد بره، دچار مرگ تدریجی میشه.
masoud
Romania
من که اشکم دراومد.خداوند خودش برحال ما رحم کند
hosein
Iran, Islamic Republic of
ما خلاف سنگینمون ماهی یه بار قلیون بود اونم زیادم پی گیپر دخانیات نیستم ولی این ادمایی که ادمایکراک میکش نوبر هستن خودشونو نابود میکنن
سحر
Iran, Islamic Republic of
خیلی دردناک بودگریم گرفته خداکنه همشون متوجه عواقب اعتیاد بشوند وترک کنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
این که از کروکودیل بدار نیس کروکودیل یه مادس ده برابر کراک خطر ناکه که فعلا تو ایران زیاد استفاده نمیشه خدایا خودت زود تر بکششون که دیگه عذاب نکشن
زهرا
Iran, Islamic Republic of
کروکودیل همون کراکه. ولی بایه اسم دیگه و یه ذره تفاوت.
yas
Iran, Islamic Republic of
واااااااای...... حالم بد شد......کدوم آدم عاقلی این کارو با خودش میکنخ
k b
Iran, Islamic Republic of
خدا ب جونامون رحم کنه.ای کاش اینارو تو مدارس زیر نظر آموزش و پرورش به نوجونا آموزش بدن.جوونا رو آگاه کنن.خیلی هام ناخواسته گرفتار میشن.خیلی ها برای خلاص شدن از غم و غصه ایی ک دارن ناخواسته سمتش میرن...4تا مشاور یا روانشناس توی مدارس میذاشتن ک نوجونی ک تو سن بلوغ یاد بگیره با مشکلات روحی و روانیش کنار بیاد.این فاجعه س ک نوشتین 90% مصرف کنندگان کراک زیر 24 سال سن دارن.معلومه از روی نادونی و هیجانات جوونیه.ای کاش به جای این همه هزینه های بیخود واسه گشت ارشاد و ادا اطوارای اینجوری ی کم به فکر حل این مشکل بودن و برای حلش سرمایه گذاری میکردن
بهزاد
Anonymous Proxy
سلام دوستان با هزار بار تماشای این مطالب وتصاویر کسی که اجبار به مصرف دارد یعنی معتاده وآب از سرش گذشته دیگرفکر چرایی وچگونگی تاثیر مواد در روح وجسمش نیست من خودم یک رها یافته از دام اعتیادم ولی همه مثل من شانس وارده و شرایط ترک را ندارند باید مشکل ریشه ای حل شود هم جامعه وهم خانواده مسوول هستند خدا ریشه این بیماری را از مملکت ما دورکندآمین
رضا
Iran, Islamic Republic of
بیماری اعتیاد شوحی نداره.باید درمقابل مواد مخدر عاجز بود
سایه
Iran, Islamic Republic of
جرات نکردم عکسا رو ببینم
Iran, Islamic Republic of
ای دعا از تو اجابت هم ز تو

کیمیا داری که تبدیلش کنی

گر چه جوی خون بود نیلش کنی

یا علی مددی بفرما
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
واقعا دردناک!
تازگی متوجه اعتیاد داداشم به شیشه شدم.خیلی سخته باورش و خیلی داغون کنندست برای خونواده
رفتم با مدیر یک یاز کمپ ها حرف زدم متقاعد شدم که ببرمش کمپ قراره دو روز دیگه ببرنش
دعاش کنید و دعامون کنید.
من خودم قلیون میکشیدم دیگه از این به بعد نمیکشم.چرته واقعا
بعضی از دوستان گفتن نبود کار اینها همش بهانه ست دلیل اصلی اعتیاد ریشه تو مشکلات دوران قبل بخصوص بچگی و نوجوونی هر فرد داره خیلی پیچیدست و من در عین حالی که بینهایت متنفرم از هر موادی هیچ معتادی رو هم سرزنش نمیکنم.ما فقط باید کمک کنیم.سرزنش هم مشکلی رو حل نمیکنه.به امید پاک شدن همه دنیا
shahram
Russian Federation
دوست عزیز معتاد به شیشه و کراک رو کمپ نبرید . بخدا فایده نداره . ما برادرمون رو هزار بار بردیم کمپ خوابوندیم . یعنی هر کمپی که بگی بردیمش . اگر 1 سال هم اونجا بمونه و بیاد بیرون دوباره میره میکشه . ببرش کنگره 60 . تنها جایی که به فریادمون رسیدن کنگره 60 بود . توی اینترنت سرچ کنی همه چیز رو میفهمی . تردید نکن .
moteza samavati
Iran, Islamic Republic of
واقع چی کار میکنید.لعنت به کاسبا.شما حتی مرک براتون حرومه.تف به غیرتون.
مریم
Iran, Islamic Republic of
عکساش فوق العاده وحشتناک بود.اخه با اینهمه اطلاعاتی که درمورد مواد مخدر هست چطوری بعضیا سمتش میرن؟
Iran, Islamic Republic of
سلام این عکسهامال مصرف موادنیس چراباگذاشتن این عکساحال مردم خراب میکنین
مهدی
Iran, Islamic Republic of
وای نگاه نکنید من دیگه نمیتونم غذا بخورم.فکرمیکنم بدم کرم زده اه اه اه اه حالم خیلی خدا به دادمن برسه که حالم بد شده نه اونا که کرم زدن خدا این ادمارو از زمین بر داره صلوات
محمد
وای وای وای خدایا کمکم کن حالم خیلی خرابه
هاشم
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام وخسته نباشیدمن خودم یه ه معتادکراکی بودم ولی شکرخداالان قریب۵ساله ک ترک کردم واقعن دوران بدی بودکارتن خوابی و.......جوانان عزیزم توروخداسمت موادمخدرنرین حتی یک بارمیخاستم بگم اینابیمارن وبراشون دعاکنین همین متشکرم
abbaszakere
Russian Federation
به خدا بعضی موقع ها مرگ بهترین چیزه.ایناجهنموتواین دنیا واسه خودشون ساختن.دوتادختردارم الهی به حق فاطمه زهراهمیشه توراه راست باشن و از رفیق ناباب دور
Romania
وای حالم واقعن داره بهم میخوره.سر درد گرفتم...
رضا
Romania
وای خدای من اول باید بگم الهی قربون این اجی ها وداداشی های گلم بشم که اینقدر خوشگل متن نوشتن و بااحساسات پاکشون دوم خداهمه ماادمهاروب ه زندگی سعادتمند کردن زیبااعطا فرمایید الهی امین ...............دوستتون دارم
م.ج
Iran, Islamic Republic of
اقایون اون انگشت سوراخ که تو عکس ها هست حاصل میکس دهان دو مار نقره ای تو انگشت هست
علی
Iran, Islamic Republic of
مرسی از عکسهاتون که گزاشتین ولی اگه امکانش هستش چندتا فیلم بزارین ممنون میشم با تشکر فراوان
امید
Iran, Islamic Republic of
محض اطلاع دوستان بگم که کراک یا کریستال درواقع با پایه شیمیایی کدیین درست میشه و برخلاف تصور ،فرمول شیمیایی اون همون دزومرفین یا مخدر کروکدیل هستش که بصورت تدخینی کمتر از دو سال و بصورت تزریقی نزدیک به یک سال تا مرگ فاصله است.پس از تزریق مواد اون بصورت موادی نیمه حلال دراومده و عروق ظریف رو بند میاره،سپس باتوجه به خاصیت اسیدی جلوی ترمیم بافت گرفته میشه و اگه شاهد لجن شدن بدن یک تزریقی به کراک رو دیدید تعجب نکنین
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
خدا هر چی مواد فروش مواد سازه نابود اکنه ..... افسوس خود به تنهای اقیانوسی از غمهاست
رویا
Norway
خیلی ناراحت شدم وااااای خدای من...
......
Iran, Islamic Republic of
کاش یکم جدی تر بجای برنامه های بیهوده تلوزیون یکم این مواد مخدر رو معرفی میکردند من که تاحالا این مطالب رو نه دیده بودم و نه شنیده بودم! پس مقصر اصلی جوانان و خانواده هانیستند.. هیچ انسانه عاقلی از این ماده استفاده نمیکنه مگر اینکه ندونه چی هست
فرزادم
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همگی داداشا و ابجیای خودم معتاد مثل یه بچه هستش ک باید دستش و گرفت نه ک بگین خاک تو سرشون و از اینجور حرفا
خود منم یه زمان میکشیدیم البته گرس و حشیش اینم بتون بگم تا میتونید دور و بر رفیق بازی و خط بکشین لباتون خندون دلاتون شاد شاد
زهرا
Iraq
خداوند سبحان اینهمه نعمت پاک برای ادمها فرستاد اما بعضی ادمها‌از لطف خدا رویگردان شدند و به کثیفترین و خانمانسوزترین ساخته بشر روی اوردند.از خدا بخواهیم همه ماهارو از انچه که ما و زندگیمونو به تباهی میکشونه نجات بده.
روح اله
Iran, Islamic Republic of
وای
......
Iran, Islamic Republic of
من شوهرم معتاد به کراک و شیشه س
ی زمانی دلم براش سوخت ۲۲ سال تحملش کردم
بارها ترکش دادم
اما الان دیگه نمیشه تحملش کرد
خدا لعنت کنه هم معتاد رو و هم مواد فروش رو
خدا بکشششششه همه شوووووونو
Iran, Islamic Republic of
راست میگی درکت میکنم
حسن
Netherlands
خیلی ناراحت کننده بود
مهدی خان
Iran, Islamic Republic of
خوشبختانه دیگه کراک نه تولیدنه وارد میشه.تازه شیشه خیلی خیلی کم شده. من خودم تریاک میکشم قبلا شیشه میکشیدم ترکش کردم.خیالتون راحت کراک دیگه نیست.
hamidmirzaeee
Satellite Provider
این رو به تمام مردم میگم... مخصوصا اون کسانی که به جایی که بشینن فکری به حال این بکنند میرن سر خودشون و ملت رو به چیزهایی مثل علائم شیطانی در بازی و فیلم ها صرف میکنند... اینها همش حواس پرتی هستش لطفا یک اقدامی بکنید
شمه
Iran, Islamic Republic of
به امید روزی که هیچ کس سراغ کراک حشیش و هیچ چیز دیگه ای نره
سیاه بخت
Iran, Islamic Republic of
کسی که اگه یک اشاره میکرد جونمو بهش میدادم اومد و گفت دوست ندارم بعدا فهمیدیم معتاده خیلی آزارم داد همسرم بود اگه میگفت بهش کمک میکردم ولی نگفت و منو داغون کرد و تنهام گذاشت و رفت ، ای خدا
سیاه بخت
Iran, Islamic Republic of
همسرم اومد و گفت دوست ندارم، خیلی دوسش داشتم حاضر بودم جونمو براش بدم علائم مصرف مواد رو نداشت ولی بعدا فهمیدیم معتاده فقط خیلی عرق میکرد و گاهی رنگ صورتش مثل گچ میشد و میگفت چیزی نیست سرما خوردم یا خسته ام یا دندونم درد میکنه ظاهرش بلند قد و چار شونه بود و رنگ پوست طبیعی فقط گاهی البته به ندرت میپرید رهام کرد و رفت الان من موندم و اسم طلاق و یک دل شکسته گناه من چی بود که جامعه بهم میگه مطلقه و تا ابد باید تنها باشم من که گناهی نداشتم
احمد
Netherlands
سلام دوستان واقعا آدم این عکس‌ها رو میبینه حتی فکر موادمخدر هم نباید به سرش بزنه ایشالا روزی برسه که هیچ نوع موادی وجود نداشته باشه حتی سیگار
سعيد
Iran, Islamic Republic of
انشالله
سعيد
Iran, Islamic Republic of
افرين افرين بكشين تا بميريد
Aliasgr
Germany
انشالا نصیب گرگ بیابون نشه
رض
Iran, Islamic Republic of
میدونید مهم اعتیاد من و امثال من و جوونای دیگه نیست مهم دلیل گرایش به اعتیاده که تو اکثر مواقع بین معتادین یکی هستش
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
خدا ان شاالله نصیب کسی نکنه امید وارم کسی که به این فلاکت دچار شده نجات پیدا کنه
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب.واقعا باعث تاسفه! دیدن این تصاویر دل آدم رو خون میکنه.مملکت ما هشت سال رنگ آسایش هم نداشت ولی همه یکدل بودن واسه پیروزی و سربلندی تا لحظه آخر.ای کاش میشد یکسال ! فقط یکسال همه بسیج میشدیم واسه ریشه کن کردن این موادمخدر لعنتی.
رفیق
Iran, Islamic Republic of
سلام، من از بچه گی توی خانواده با دیسیپلین خاص بزرگ شدم، توی خانواده کشی حتی سیگار هم نمیکشید. وقتی برنامه اعتیادی نشون میداد برای ما جای تعجب بود که چرا . ولی خود من از رفیق ناباب که اصلا فکرش را نمیکردم خوردم. البته میشه گفت علتش سادگی و کسی نبود که بگه اعتیاد چطوری میشه، فکر میکردم خیلی چیز عجیبیه و به سراغ هر کسی نمیره، یه چند بار اشتباه، باعث شد 8 سال از جوانی ام از بین بیره. تازه من خودم را خیلی بالا میدونستم. از بزرگتر ها میخوام به بچه ها بیشتر از این بلا آگاه کنن. نگن این چیز بدیه و تمام، بیشتر بگن که بلا در نمیزه بیاد تو ، درب را خراب میکنه میاد تو، این شما هستید که باید درب قوی از خود بسازید.
رضا
Iran, Islamic Republic of
پناه برخدا...اعوذبالله من شر الشیطان العین الرجیم...این دیگه چی بود..فک کنم تا یه هفته خوابم نبره
Iran, Islamic Republic of
وووووووی خیلی بد بود
Iran, Islamic Republic of
عکس بخوا با بدن خودش انکار بکنه اگه لایه گلوله بزنه وسط پیشونی خودش بهتر از اینه که بخوا کرم عذابش بده
عنکبوت
Iran, Islamic Republic of
خیلی قشنگ بود.
سخته ادم فکر زندگی نباشه بخاطر مشکلات اینطوری بشه.
البته دوست ناباب فقط دوست نیست میتونه دوست دوران بچگی باشه که بخاطر دوران بچگی بری حرفشو گوش کنی.
دیدم ک میگم بهترین دوستم گل میکشه بدجور وسوسم کرد حتی کشیدم بخدا ولی دیگه زنگ زد حتی جوابم ندادم.
خطرناک یعنی دور زندگی دور خانواده.همسر اینده بچه نوه خط بکشی ک نتونستم.
با تشکر از سایت جذابتون همیشه سر میزنم از این ب بعد
Iran, Islamic Republic of
فدای سرم.انقدر بکشن ک بترکن.خودشون کرمن کرمم به جونشون افتاده
Iran, Islamic Republic of
کرم کمشونه... خوب برید مار بزنید حیف از کرم
رضــآ
United States
تمام این بیچارگیها و اعتیاد از تریاک شروع میشه . اکثر اینها که این مخدرهارو مصرف میکنن اول تریاکی بودن من خودم تریاک رو تجربه کردم بعد مدت کوتاهی دیگه جوابگوی خماری و بدن درد معتاد نیست طرف رو میاره به مواد قوی تر! کراک هم که کلا از بازار محو شده . بنظر من شیشه خیلی بدتر کراکه و ادمو کاملا روانی میکنه و بازم به کراک . کاش شیشه نابود بشه.
United Arab Emirates
کرم ناش از مواد مخدر چه نام دارد درمانش چیست
ارمان
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشید مرسی از این همه مطالب مفیدتون
بنظر من این جور مخدرها از هیچ کجای دنیا وارد ایران نمیشه بلکه هم جا تو ایران و توسط بعضی از اقایون ساخته و توضیع میشه من خودم 10سال دچار این بیماری بودم الان 5ساله که به کمک خداو دوستان البته دوست نمیشه گفت باید بگم فرشته ناجی بهم کمک کردن دست تک تکشونو میبوسم و خاک پای هر کسی که در این راه قدمی بر می داره هستم.خدایا قسمت میدم به به ایه ایه قران،قسمت میدم به پاکی حضرت محمد(ص)که تمام کسانیکه هر کجای دنیا به این بیماری دچار شدنو شفا بدی و به هر کسی که تو این راه یه قدم خییر برمیداره برکت به سفرش، سلامتی،و قدرت بیشتر بدی که تو این راه قدمهای بزرگتری بردارن.الهی امین
ببخشید خیلی دلم پر بود .یا حق کوچیک همتون ارمان
sh
Iran, Islamic Republic of
من خودم هفت ساله هر نوع موادی کشیدم شاید بگم فقط ایزوگام رو نکشیدم با کراک
الان ده روزه ترک کردم
میگن معتاد بیماره ! آخه بیمار به کسی میگن که خودش دخالتی در اون نداشته باشه .
کی میاد به خودش ویروس کرونا تزریق کنه ... هیچکس بیمار به این میگن
نه این که آدم به خاطر لذت کشیدن مواد خودشو بدبخت کنه
آدم یه سگ رو میبینه چندشش نمیشه ولی یه معتاد رو میبینه ازش دورمیشه و تف میکنه
محمد
Iran, Islamic Republic of
زیر سر آمریکاست.... اعتیاد فقر بدبختی فلاکت و... در کل جهان
زینب خانوم
Denmark
اون عکس انگشت سوراخ شده بسیار دلهره آور و عذاب دهنده بود آخه اسید لوله باز کن تو این ماده مخدر چکار میکنه واقعا میگم اون انگشت سوراخ شده خیلی دردناک و افسرده کننده و ناراحت کننده بود چرا اونجوری سوراخ شده
Denmark
ببینید اون جوانی که مهتاد شده تقصیر خودش نیست من حرف دل مهتادها رام یفهمم با این که مهتاد نیستم مهتاد ها آدم هستند یک روزی مدرسه میرفتند و بازی میکردند پدر و مادر خوب داشتند و اوقات فراغت خوب و زندگی شادی داشتند اما به دلیل افسردگی و نداشتن لذت از زندگی به مواد مخدر روی آوردند متاسفانه مراکز تفریحات سالم برای جوانان احداث نشده دوستان بد و لذت نداشتن در زندگی و سختی کشیدن یکی از علت های روی آوردن به مواد مخدره خیلی دلم برای مهتاد ها میسوزه مهتادها خیلی هوششون خوبه ولی این مواد مخدر خرابشون کرده یادمه به یک مهتاد میوه طالبی دادم و خوشحال شدم فکر خودشون هم هستند ولی چه کار کنند نمیتونند ترکش کنند یک نفر سیگاری میگفت این سیگاره نمیزاره ترک کنم میخوام ترکش کنم نمیتونم تنها دولت باید همکاری کنه و یک جایگزین مناسب برای مواد مخدر بزاره
ممد
Iran, Islamic Republic of
تقصیر خود اشغالشونه من بابام معتاده دایی هام معتادن همسایه هامون معتادن کل کوچمون معتاد وساقی هستن ولی سیگارم نمیکشم
سپیده
Iran, Islamic Republic of
سلام من شوهرم شیشه و کراک باهم مصرف می کنه خیلی هم درگیره دوتا موادش هست من دوتا بچه دارم ۸و۵ ساله چند بار کمپ رفته و فایده نداره جلو بچه هامم داره کشیدن رو طبیعی میکنه من دیگه هیچ راهی جز طلاق ندارم با این که از مطلقه شدن بسیار بدم میاد اما به خاطر بچه هام مجبورم خیلی خواستم کمکش کنم اما بی فایده بوده متاسفم برا خودم و اونایی که شاید مشکل من رو داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
سلام بند خودم مصرف میکنم از سر شب تا ساعت ۴تا۵صبح تا باحال ۴ بار که کمپ رفتم اما جواب نگرفتم بند منحل هستم ۴ تا فرزند دارم که دوتا پسر هست دوتا دختر هر حرف بد خوبی از هر کس شنیدم با خودم میگم امروز تمام میشه فردا تمام میشه دارم سر خودم کلاه می‌زارم چهارش چه هست فقط می‌دونم من به دعا های شما نیاز دارم شاید یکی خدا دعایش را قبول کرد تا از بند گرفتاری نجات پیدا کنم خدا می‌دونه من زندگیم زن بچه هایم را دوست دارم نمی‌خوام از هم به پاشه شاید دعای یکی تون برام معجزه کرد مریضم دست خودم نیست ممنون
واقعا متآسفم برای این آدما که باخودشون همچین کاری میکنم یعنی عقل ندارن
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای این آدما که باخودشون همچین کاری میکنن
Iran, Islamic Republic of
به خانوادم گفتم اگر یه روز معتاد شدم فقط منو بکشن
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه ، کسایی رو که این مواد رو بین جوونا پخش کردن
شَیطانِ رَجیم
Iran, Islamic Republic of
و منی ک از صب تو فکر اینا هستم .
نمیدونم بشه درمان کرد یا ن این ضرری ک ب خودشون زدن .امیدوارم ک راه درمانی باشه،اما بیایم برای کسانی ک نمیدونن و آگاهی ندارن،کاری کنیم ‌.مثلا تو برگه های کوچیک چاپ کنید بزنین تو شهرتون همه ی جوانان ببینن و از عواقب جبران ناپذیر مصرف مواد مخدر آگاه شوند .
Iran, Islamic Republic of
خیلی بد بود
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد