چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ / ۱۱:۰۳
کد مطلب: 6074
۰

اجراي نظام پزشك خانواده نقطه عطفي در فعاليتهاي سازمان تامين اجتماعي است

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با ابراز رضايت از وضعيت ارائه خدمات درماني كشور گفت : اجراي نظام ارجاع و پزشك خانواده مي تواند نقطه عطفي در بخش درمان كشور شود .
رحمت اله حافظي در نخستين دوره توانمند سازي مديران اجرايي ادارات كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استانها ضمن تبيين پزشك خانواده گفت : براساس اين نظام هر فرد مي تواند از ميان پزشكان معرفي شده يك نفر را انتخاب و هر پزشك موظف است در برابر مراجعه اين افراد پاسخگو باشد .
وي افزود : سازمان بابت نفرات تحت پوشش هر پزشك و نه افرادي كه به او مراجعه مي كنند حقوق پرداخت مي كند و ميانگين دريافتي هر پزشك 2 ميليون و پانصد هزار تومان است علاوه بر اين بابت كشف بيماريهاي خاص در افراد و نيز بيماريهاي كودكان و بارداري زنان مزاياي ديگري نيز به آنان تعلق مي گيرد .
وي از اجراي موفقيت آميز اين طرح در استان گيلان خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه تا پايان سال 91 اين خدمات در كل كشور گسترش يابد .
حافظي همچنين از ارائه خدمات به بيماران 60 سال و صعب العلاج در آينده اي نزديك خبر داد . مدير عامل سازمان تامين اجتماعي در بخش ديگري از سخنانش گفت : با ارائه خدمات تامين اجتماعي به صورت مكانيزه فرايند ارائه خدمات به اين سازمان تسهيل مي گردد و دفاتر صدور دفترچه بيمه حذف شده و ديگر براي مراجعه به پزشك نيازي به دفترچه درمان نيست و شخص    مي تواند با ارائه كد ملي به پزشك مراجعه نمايد و تجويز دارو نيز توسط پزشك از طريق همين كد و به صورت مكانيزه انجام خواهد شد . حافظي همچنين شيوه پرداخت حق بيمه كافرمايان را نامناسب عنوان كرد و افزود : هر ماه يك ميليون و 254 هزار كارفرما بايد براي پرداخت حق بيمه به شعب تامين اجتماعي مراجعه نمايند كه باعث معطلي و نارضايتي آنها مي شود اما مكانيزه شدن خدمات و امكان پرداخت غير حضوري باعث صرفه جويي در وقت و هزينه ها خواهد شد وي از اجراي اين طرح از ابتداي ماه‌ آينده در تهران خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه بزودي در كل كشور اين خدمات ارائه شود . منبع : www.irimlsa.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.