پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ / ۱۶:۲۴
کد مطلب: 6148
۰

در بازار گوشي‌هاي هوشمند چه مي‌گذرد

جام جم آنلاين: تلفن‌های هوشمند با امکانات فراوان ارتباطی و سرگرمی در حال رشد و شاهد محبوبیت روزافزون خود هستند.
کمپانی‌های بسیاری که در عرضه گوشی‌های همراه فعالیت می‌کنند سعی در کسب سهم بیشتری در این بازار دارند.
سالها پيش اپل با عرضه نسل اول گوشی هوشمند خود موسوم به آیفون و ارائه تعریفی نوین از گوشی‌های هوشمند با نمایشگر لمسی و کاربری آسان، رقابتی را در این زمینه به راه‌انداخت که کم‌کم ساير شرکت‌های گوشی‌ساز را نيز به ساخت و عرضه گوشی‌های هوشمند علاقمند ساخت و بازار آن روز به روز داغ‌تر شد، آندرويد سیستم عامل متن باز گوگل که برای گوشی‌های همراه نوشته شده بود مورد استقبال بسیاری از شرکت‌ها مانند سامسونگ، سونی اریکسون و اچ‌تی‌سی قرار گرفت تا با تكيه بر اين نرم‌افزار بتوانند به رقابت با آیفون اپل و سیستم عامل منحصر به فردش بپردازند.
تا قبل از عرضه خانواده گالکسی شركت سامسونگ، آيفون یکه‌تاز اين عرصه جديد بود. سامسونگ با ساخت و عرضه گالکسی اس ورود خود را به بازار گوشي‌هاي هوشمند رسما اعلام و شروع به سهم‌خواهي در بازار گوشی‌های هوشمند کرد اين شركت با عرضه «گالکسی اس 2» و استقبال بي‌نظير دوستداران گوشی‌های هوشمند از آن توانست گوی سبقت را از سایر رقبا و بویژه اپل برباید و در صدر بایستد.
طبق آمار ارائه شده توسط Strategy Analytics شرکت سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2011 میلادی 23.8 درصد از بازار تلفن‌های هوشمند را در دست دارد و بیش از 27.8 میلیون تلفن تولید کرده است.
این در حالی است که اپل با تولید 17.1 میلیون دستگاه آیفون توانسته است 14.6 درصد بازار را به خود اختصاص دهد و نوکیا که در گذشته نبض بازار تلفن همراه را در دستان خود داشت با تولید 16.8 میلیون دستگاه گوشی در رتبه سوم قرار دارد.
فروش فوق‌العاده تلفن هوشمند اندرویدی «گالكسي اس 2» مهم‌ترین دلیل کسب این رتبه برای سامسونگ است.
آمارها نشان می‌دهد که سود سامسونگ از فروش تلفن‌های همراه دو برابر شده است و اعلام شده كه فروش تلفن‌های همراه برای این شرکت آسیایی حدود 2.3 میلیارد دلار سود به همراه داشته است.
بنابر نظر برخی کارشناسان، رشد فروش سامسونگ به دلیل طراحی زیبای محصول، سرویس‌های محبوب اندروید، جا انداختن برند و گسترش توزیع محصول در سراسر جهان محقق شده است.
در سه ماه سوم سال 2011 حدود 117 میلیون تلفن هوشمند به فروش رسیده است که نسبت به سه ماه پیش از آن 44 درصد رشد داشته است و بنا بر بسیاری پیش‌بینی‌ها این روند سیر صعودی خود را همچنان ادامه خواهد داد.
البته نباید این جایگاه را برای سامسونگ ابدی فرض کرد زیرا اپل با عرضه نسل پنجم گوشی هوشمند خود موسوم بهiphone4s توانست رکورد فروش چهار میلیونی، آن هم در تنها سه روز اول عرضه در هشت کشور جهان را تجربه کند.
از سویی تلاش نوکیا براي مهاجرت از سيستم عامل سيمبيان كه با ارائه گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون محقق گرديد به منظور پس گرفتن سهم 33 درصدی بازار نوكيا در روزگاران قديم بود كه اکنون به 14.6 درصد تنزل یافته است همه اين سخت‌كوشي‌ها نشانگر رقابتی سخت و نفس گیر در بازار گوشي‌هاي هوشمند است و در این ميان نباید از تلاش‌های شرکت تایوانی HTC و كنسرسيوم قدرتمند سونی اریکسون كه با سری جديد ایکس پریای خود وارد بازار شده، غافل ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...