پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ / ۲۱:۱۱
کد مطلب: 6160
۰
۷

دختران فریب زبان چرب و نرم پسران را نخورند!

دختران فریب زبان چرب و نرم پسران را نخورند!
این روزها افراد به به بهانه‌های مختلف دوستی و مراودات اجتماعی معمولی را جایگزین زندگی و ازدواج و تعهد کرده‌اند و کوهی از دلایل را هم به دنبال این تصمیم خود دارند و متاسفانه برخی از خانواده‌ها هم با بیان این مطلب که فرزندان را در انتخاب خود آزاد گذاشته‌اند، فرزندان خود را راهنمایی لازم نمی‌کنند.

به گزارش میگنا دکتر مجید ابهری، متخصص علوم رفتاری، آسیب شناس اجتماعی، استاد دانشگاه و پژوهشگر در گفت‌وگو با برنا در مورد دوستی‌هایی که به ازدواج ختم نمی‌شوند می‌گوید: 90 درصد دوستی‌های خیابانی، هوس آلود و بی هدف است. برقراری ارتباط عاطفی بین انسان‌ها، نیاز به زمان، شناخت و هماهنگی در زمینه‌های فرهنگی و اخلاقی دارد. امروزه به خاطر الگوهای غلط تربیتی ناشی از فرهنگ ماهواره‌ای و ضعف تربیت خانوادگی فاصله گرفتن از ارزش‌های اخلاقی، کمرنگ شدن باورهای دینی، دور شدن از غیرت و شهامت اجتماعی، برخی از جوانان در خیابان‌ها به دنبال یافتن دوست هستند.دوستی که در خیابان پیدا شود، مناسب خیابان است و ارزش وابستگی عاطفی را ندارد.

این آسیب شناس اجتماعی افزود: از آنجا که انتخاب‌ها در این گونه دوستی‌ها بر اساس معیارهای ظاهری و مادی است، زیبایی ظاهری، آرایش و پیرایش، مدل اتومبیل و ... معیارهای انتخاب دوست در خیابان‌ها هستند. برخی از دختران و زنان بر پیشنهادهای دوستی در خیابان توجهی نکرده و با نظر تمسخر به آن نگاه می‌کنند، گروه دیگر از دختران ساده اندیشانه تصور می‌کنند که احتمال دارد این دوستی‌ها به ازدواج ختم شود، در حالی که زن یا شوهری که در خیابان پیدا شود، در خیابان نیز از دست می‌رود. بنابراین پایان تلخ و غم انگیز اینگونه دوستی‌ها را می‌توان در صفحات حوادث و اخبار جنایت ها و آزارهای جنسی و تجاوزها دید.

وی تصریح کرد:متاسفانه با توجه به اینکه اکثریت پسران و مردان از دوستی خیابانی هدفی جز مسایل جنسی ندارند، باز تعدادی از دختران فریب زبان چرب و نرم و دروغ های آنها را می خورند و به دام اینگونه افراد سقوط می‌کنند؛ اعتیاد، بی آبرویی، قتل های فجیع، خود فروشی، افسردگی، فرار از خانه، آزار والدین و مهم‌تر از هم از دست دادن هویت و اصالت و شخصیت از اولیه ترین و اصلی‌ترین نتایج دوستی‌های خیابانی هستند. طول زندگی ازدواج های خیابانی،5 سال
ابهری با بیان این مطلب که دوستی‌های خیابانی نسبت به دهه قبل حدود 25% افزایش پیدا کرده است ادامه داد:به عنوان کسی که 30 سال از عمر خود را در کنار جوانان و در پژوهش آسیب‌های اجتماعی گذرانده‌ام، از دختران و چه پسران جوان درخواست می‌کنم اجازه ندهند که شخصیت و احساسات آنها بازیچه هوس قرار بگیرد، هیچ کدام از این پسرها موقع ازدواج حاضر نیستند با دوستان خیابانی خود ازدواج کنند و اگر برفرض چنین اقدامی انجام دهند، طول زمان زندگی شان به 5 سال نخواهد رسید. بنابراین با رعایت منطق، عقل و ارزش های دینی و اجتماعی پاکدامنی خود را با هیچ چیز عضو نکنند، چرا که پاکدامنی برای پسر و دختر گران‌بهاترین سرمایه اجتماعی و زندگی است.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سایت خوبی دارین من امروز باسایت شما آشنا شدم از مطالب خوبتون ممنون
فرزانه
همه ی دختر پسرا اینارو میدونن ولی کو گوش شنوا؟؟
نگين
والا من خودم سن كمي دارمااااولي وقتي ميبينم دوستم ب حرفم گوش نميده دق ميكنم اه
مهشاد
همه ی اینارو میدونم ولی......
ولی نمیشه.وقتی میبینم همه ی دوستام با جنس مخالفشون در ارتباط اند نمیتونم جلوی خودمو بگیرم.میخوام بدونم چیزهایی دوستام درباره ی خلق و خوی پسرا میگن راسته یا نه؟؟؟؟
امیرحسین
دقیقا همین طوره
مریم
Anonymous Proxy
وقتی همون پسرهای پررو وقت ازدواجشون که میشه یه دختر افتاب مهتاب ندیده میخوان.
خیلی زیا دیدم که میگمها.
دخمله
Romania
تو دورو زمونه ای که وقتی میگی دوس پسر ندارم مسخرت میکنن گفتن این حرفا میخ به سنگ کوفتنه....والللاااا!!!
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد