پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ / ۱۱:۰۷
کد مطلب: 6171
۰

کنکور وارد بازار سیاه شد! / قطعی کارت عابر بانک گریبان کنکوریها را گرفت

  قطعی های مکرر در سیستم پرداخت الکترونیک برخی بانک های کشور مشکلاتی را برای داوطلبان ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد سال 91 بوجود آورد و همین موضوع باعث شد که برخی از داوطلبان مجبور شوند کارت اعتباری ثبت نام را بیشتر از قیمت اش خریداری کنند.
به گزارش مهر، اختلال در کارت های بانکی به خصوص دارندگان کارت بانک صادرات موجب شد که داوطلبانی که در روزهای پایانی مهلت ثبت نام در حال ثبت نام به شیوه الکترونیک بودند با پیغام های خطا مواجه شوند. پس از بروز اختلال در ثبت نام و ناتوانی بسیاری از کاربران در ثبت نام کنکور ارشد، متقاضیان به ادارات پست مراجعه کردند و همین مسئله موجب شد علاوه بر ایجاد صفهای طویل در برابر ادارات پست، عده ای سودجو شروع به فروش کارت های اعتباری کنند. این عده که کارتهای اعتباری را پیش از این خریداری کرده بودند، کارت های اعتباری که در نهایت می توان آن را از پست 15 هزار و 100 تومان و از طریق خرید اینترنتی 14 هزار و 300 تومان خریداری کرد را به داوطلبان با قیمت های 30 تا 50 هزار تومانی فروختند. اختلال در سیستم بانکی پس از زمانی بروز کرد که در هفته گذشته حساب های متعلق به بانک صادرات از 22 آبان به دلیل مغایرت مشخصاتی و داشتن اطلاعات غلط توسط سیستم مرکزی این بانک مسدود شد و مراجعانی که برای برداشت پول به خودپردازها مراجعه می کنند، با این پیغام روی صفحه مانیتور دستگاه روبرو می شوند که "حساب شما مسدود یا راکد است؛ لطفا به شعبه افتتاح حساب خود مراجعه کنید". پس از آن بانک صادرات اعلام کرد حسابهای این بانک به صورت سراسری در حال مکانیزه شدن است تا بتوان با استفاده از کد ملی، شماره سریال شناسنامه و مشخصات فردی دیگر، به اطلاعات دقیق حسابها دسترسی یافت و مشکل به زودی حل خواهد شد. از دارندگان حساب این بانک خواسته شد که با همراه داشتن مدارک شناسایی خود برای رفع مشکل
به بانک مراجعه کنند. اما این تنها مشکل نبود، در روز 22 آبان، سیستم الکترونیکی بانک ملی نیز دچار قطعی شد و اعلام شد که بانک ملی به دلیل تغییر سرورها و به روز شدن نرم افزارها این مشکل را پیدا کرده است. یک مقام مسئول در بانک ملی درباره این مشکل یادآور شد که این مشکل به زودی رفع می شود. این در حالی بود که ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 91 از 17 آبان ماه آغاز شد و پرداخت الکترونیکی وجه ثبت نام و ثبت نام اینترنتی بوسیله کارتهای متصل به شبکه شتاب بهترین راه برای ثبت نام در این آزمون بود. شب گذشته دکتر ابراهیم خدایی قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به درخواست داوطلبان درباره مشکلاتی که در پرداخت الکترونیکی وجه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سال 91 بوجود آمده است، گفته بود: برای رفع این مشکل مهلت زمانی ویرایش به مهلت زمانی ثبت نام اضافه شد. ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر افزود: به دلیل مشکلاتی که در پرداخت الکترونیکی وجه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سال 91 بوجود آمده است، داوطلبان درخواست کرده اند که تا رفع این مشکل، امکان ثبت نام وجود داشته باشد. مشکل پرداخت الکترونیکی ارتباطی به سیستم ثبت نام الکترونیک کارشناسی ارشد در داخل سازمان سنجش ندارد و امیدواریم این مشکل که خارج از سازمان سنجش است، به زودی رفع شود. وی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که تاکنون ثبت نام نکرده اند می توانند با مراجعه به مراکز پستی کارت اعتباری ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را خریداری کرده و در آزمون ثبت نام کنند.
  شرط جبران خسارت کنکوریها/ گزارشی از بازار سیاه دریافت نکردیم
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره گزارش از فروش چندبرابر قیمت کارت اعتباری ثبت نام کنکور ارشد، گفت: گزارشی از این موضوع به سازمان سنجش نرسیده است اما اکنون کمبودی از نظر کارت اعتباری در ادارات پست وجود ندارد و داوطلبان می توانند کارت را تهیه کنند.
محمدحسین سرورالدین در گفتگو با  مهر در پاسخ به مشکلاتی که برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 بوجود آمده است، گفت: یکی از اشکالات اساسی در زمان ثبت نام در آزمون های سراسری این است که همواره در روزهای پایانی برای ثبت نام مراجعه صورت می گیرد و این مسئله مشکل ساز می شود. وی افزود: در روزهای ابتدایی 70 تا 80 هزار نفر در سایت سنجش برای کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام کرده بودند اما اکنون 870 هزار نفر در آزمون ثبت نام کرده اند. سرورالدین گفت: مشکل دیگر، مشکل بانکی است که باعث اختلال در سیستم ثبت نام شد. وی افزود: داوطلبانی هم که کارت اعتباری را گران تر خریده اند، اشتباه کرده اند چون مهلت زمانی ثبت نام تمدید شده و داوطلبان تا اول آذر می توانند در آزمون ثبت نام کنند از سوی دیگر 40 هزار کارت اعتباری جدید نیز به پست ارسال شده است. رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: ما با ادارات پست تماس گرفته ایم و غیر از پست ناحیه 16 تمامی ادارات پست اعلام کردند که کارت اعتباری ثبت نام در آنجا موجود است و از همین رو کارت های اعتباری به تمام مراکز پستی ارسال شده و کمبودی وجود ندارد. وی خاطرنشان کرد: داوطلبان به هیچ عنوان دفترچه و کارت اعتباری ثبت نام را گران تر نخرند و عجله نکنند چرا که سه روز وقت دارند و تمام نواحی پستی هم دفترچه و کارت را در اختیار دارند. سرورالدین گفت: توصیه ما این است که داوطلبان در صورتی که نتوانستند از طریق الکترونیکی خرید کنند حتماً به پست مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند. وی افزود: اما اگر داوطلبی در زمان ثبت نام و پرداخت وجه ثبت نام به صورت الکترونیکی، رسید دریافت کند اما موفق به ثبت نام نشده باشد، می تواند رسید را به سازمان سنجش ارائه دهد و هزینه ثبت نام را دریافت کند. وی گفت: البته پیش بینی می شود که با توجه به این حجم اصلی ثبت نام انجام شده است دیگر از نظر ثبت نام اینترنتی و پرداخت وجه ثبت نام با شبکه بانکی شتاب مشکلی ایجاد نشود.
    پیگیری بازار سیاه دفترچه کنکور ارشد/ سودجویان از پست دفترچه نخریدند
معاون فنی شرکت پست از پیگیری برای بازار سیاه دفترچه های کنکور کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: بازار سیاه فروش دفترچه های ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را مربوط به شرکت پست نیست.
مجتبی نصیری در گفتگو با مهر، در مورد بازار سیاه فروش دفترچه های کنکور در اطراف مراکز پستی اظهار داشت: دفترچه های ثبت نام کارشناسی ارشد سازمان سنجش 2 روز گذشته در دفاتر پستی به اتمام رسیده و بازار سیاه فروش این دفترچه ها مربوط به شرکت پست نبوده و دفاتر پستی هیچگونه دفترچه ای توزیع نمی کنند. وی با بیان اینکه سازمان سنجش در جهت ترغیب متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد به ثبت نام اینترنتی، تنها تعداد محدودی دفترچه ثبت نام برای توزیع در اختیار شرکت پست قرار داده بود که این دفترچه ها بیش از 2 روز است که به اتمام رسیده، تصریح کرد: فروش دفترچه های ثبت نام کارشناسی ارشد در اطراف دفاتر پستی مربوط به شرکت پست نبوده و سودجویانی که این دفاتر را به چند برابر قیمت می فروشند آن را از پست خریداری نکرده اند.
 
نصیری با اشاره به اینکه یکی از بانکهای کشور کارت اعتباری ثبت نام را به فروش می رسانده، ادامه داد: ممکن است سودجویان با خرید کارت اعتباری از این بانک، نسبت به فروش چند برابر آن در اطراف باجه های پستی اقدام کنند.
 
معاون فنی شرکت پست تاکید کرد که حراست پست پیگیر بازار سیاه خرید و فروش دفترچه های ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در اطراف دفاتر پستی خواهد بود.
 
به گزارش مهر، پس از اعلام تمدید مهلت ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد سال 91 مشکلاتی در پرداخت الکترونیکی کارت اعتباری ثبت نام بوجود آمده است که خریداری کارت اعتباری از پست را با مشکل مواجه کرده و سودجویی عده ای در گران تر فروختن کارت به داوطلبان را به وجود آورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .