جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ / ۱۸:۰۲
کد مطلب: 6197
۰
۱

سقف حق‌الزحمه و اضافه‌کار کارکنان وزارت آموزش و پرورش اعلام شد

90/08/30 به گزارش فارس ، سقف حق‌الزحمه و اضافه‌کار رؤسا، معاونان و سایر عوامل واحدهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری تعیین شد.
 
بر این اساس، میزان حق‌الزحمه و اضافه کار «مدیران» نوبت اول دبستان‌های درجه 1 و 2 تا 10 ساعت، درجه 3 تا 12 ساعت، درجه 4 و 5 تا 14 ساعت و مدیران نوبت دوم دبستان‌های درجه 1 و 2 تا 16 ساعت، درجه 3 تا 18 ساعت و درجه 4 و 5 تا 20 ساعت تعیین شده است.

همچنین، حق‌الزحمه و اضافه کار «مدیران» نوبت اول مدارس راهنمایی درجه 1 و 2 تا 23 ساعت، درجه 3 و بالاتر تا 25 ساعت و مدیران نوبت دوم مدارس راهنمایی درجه 1 و 2 تا 33 ساعت و درجه 3 و بالاتر تا 35 ساعت تعیین شده است.

حق‌الزحمه و اضافه کار «مدیران» نوبت اول دبیرستان‌های متوسطه نظری درجه 1 و 2 تا 28 ساعت، درجه 3 و بالاتر تا 30 ساعت، نوبت دوم دبیرستان‌های متوسطه نظری درجه 1 و 2 تا 38 ساعت، درجه 3 و بالاتر تا 40 ساعت، مدیران نوبت اول هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و مجتمع‌های آموزشی و پرورشی درجه 1 و 2 تا 50 ساعت و درجه 3 تا بالاتر تا 60 ساعت و مدیران نوبت دوم هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و مجتمع‌های آموزشی و پرورشی درجه 1 و 2 تا 60 ساعت و درجه 3 و بالاتر تا 70 ساعت اعلام شده است.
 
* حق‌الزحمه و اضافه کار "مراقبان سلامت، سرایداران و خدمتگزاران"

به گزارش توانا، حق‌الزحمه و اضافه کار «مراقبان سلامت» در تمام دبستان‌ها تا 20 ساعت، مدارس راهنمایی تا 25 ساعت، دبیرستان‌های متوسطه نظری تا 25 ساعت و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و مجتمع‌های آموزشی و پرورشی تا 20 ساعت تعیین شده است.

حق‌الزحمه و اضافه کار «سرپرستان شبانه‌روزی و سرپرستان بخش» در مدارس راهنمایی درجه 1 و 2 تا 40 ساعت و درجه 3 و بالاتر تا 45 ساعت، دبیرستان‌های متوسطه نظری درجه 1 و 2 تا 45 ساعت و درجه 3 و بالاتر تا 50 ساعت و در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و مجتمع‌های آموزشی و پرورشی درجه 1 و 2 تا 45 ساعت و درجه 3 و بالاتر تا 50 ساعت اعلام شده است.

این گزارش می‌افزاید: حق‌الزحمه و اضافه کار «سرایداران» دبستان‌های درجه 1 و 2 تا 80 ساعت، دبستان‌های درجه 3، 4، 5، مدارس راهنمایی درجه 1، 2، 3 و بالاتر و مدارس متوسطه نظری درجه 1، 2، 3 و بالاتر هرکدام 90 ساعت و در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و مجتمع‌های آموزشی و پرورشی درجه 1، 2، 3 و بالاتر هرکدام تا 100 ساعت خواهد بود.

همچنین، حق‌الزحمه و اضافه کار «خدمتگزاران و سایر عوامل» در نوبت اول دبستان‌های درجه 1 و 2، 80 ساعت، دبستان‌های درجه 3، 4 و 5، نوبت اول تمام مدارس راهنمایی و نوبت اول تمام دبیرستان‌های متوسطه نظری تا 90 ساعت و در نوبت اول تمام مجتمع‌های آموزشی و پرورشی، هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش تا 100 ساعت در نظر گرفته شده است.

حق‌الزحمه و اضافه کار این نیروها در نوبت دوم دبستان‌های درجه 1 و 2 تا 55 ساعت، درجه 3 تا 60 ساعت، درجه 4 و 5 تا 65 ساعت، مدارس راهنمایی درجه 1 و 2 تا 70 ساعت، درجه 3 و بالاتر تا 75 ساعت، متوسطه نظری درجه 1 و 2 تا 75 ساعت و درجه 3 و بالاتر تا 80 ساعت و در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش، مجتمع‌های آموزشی و پرورشی درجه 1 و 2 تا 80 ساعت و درجه 3 و بالاتر تا 85 ساعت تعیین شده است.

* حق‌الزحمه و اضافه کار مدیران مدارس "شبانه‌روزی"
 
به گزارش توانا، حق‌الزحمه و اضافه کار «مدیران مدارس شبانه‌روزی» در مدارس راهنمایی درجه 1 و 2 تا 40 ساعت، درجه 3 و بالاتر تا 50 ساعت، دبیرستان‌های متوسطه درجه 1 و 2 تا 50 ساعت، درجه 3 و بالاتر تا 60 ساعت، مدیران هنرستان‌های شبانه‌روزی درجه 1 و 2 تا 60 ساعت و درجه 3 و بالاتر تا 70 ساعت تعیین شده است.

* رؤسا و معاونان مدارس استثنایی، 20 درصد بیش از مدارس عادی اضافه‌کار می‌گیرند
 
بر اساس این گزارش، به مدیران و معاونان واحدهای آموزشی که علاوه بر نوبت اول در نوبت دوم نیز در سمت‌های مذکور مشغول انجام وظیفه باشند، بابت نوبت اول اضافه کار تعلق نمی‌گیرد؛ همچنین حق‌الزحمه و اضافه کار معاونان واحدهای آموزشی به مأخذ 80 درصد اضافه کار رؤسای واحدهای آموزشی ذی‌ربط محاسبه می‌شود.

حق‌الزحمه و اضافه کار «معاون آموزگار و معاون دبیر» آموزشگاه‌های تحت پوشش مجتمع‌های درجه «1و2» و «3 به بالا» نیز به ترتیب تا 22 و 24 ساعت قابل پرداخت خواهد بود.

همچنین، به اضافه‌ کار «سرایداران واحدهای آموزشی دو نوبته» در صورتی که علاوه بر ساعت موظف امور مربوطه نوبت دوم را نیز عهده‌دار باشند، تا 20 ساعت اضافه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حق‌الزحمه و اضافه کار «رؤسا و معاونان مدارس استثنایی» نیز با 20 درصد رشد قابل پرداخت است.

* حق‌الزحمه و اضافه کار عوامل اجرایی مدارس قرآنی و کارکنان مجتمع‌های ورزشی
 
به گزارش توانا، در هنرستان‌هایی که در نوبت دوم از «تکمیل ظرفیت» استفاده می‌شود، به اضافه کار مدیران و معاونان تا 50 ساعت اضافه خواهد شد؛ همچنین حق‌الزحمه و اضافه کار مدیر آزمایشگاه مرکزی و پژوهشسرای دانش‌آموزی در مناطق درجه 2 و 1 تا 25 ساعت، درجه 4 و 3 تا 20 ساعت و درجه 6 و 5 تا 15 ساعت قابل پرداخت است و حق‌الزحمه و اضافه کار «کارکنان مجتمع‌های ورزشی» نیز متناسب با درجه‌بندی تا 40 ساعت قابل پرداخت خواهد بود.

پرداخت حق‌الزحمه و اضافه کار «عوامل اجرایی مدارس قرآنی» نیز که خارج از ساعت موظف، انجام وظیفه می‌کنند، براساس دستورالعمل مربوطه خواهد بود.

بر اساس مصوبات دوم آذر 88  و 14 دی‌ماه 88 شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، حق‌الزحمه نوبت دوم رؤسا و معاونین واحدهای آموزشی که علاوه بر نوبت اول، در نوبت دوم نیز به موجب «ابلاغ رسمی و به طور تمام وقت» مشاغل مذکور را عهده‌دار هستند، به میزان دو برابر امتیازات جدول امتیاز فوق‌العاده مدیریت و معاونت واحدهای آموزشی قابل پرداخت است. 
 
* پرداخت اضافه‌کار ساعتی تنها در خارج از ساعت اداری مجاز است
 
بر اساس این گزارش، متصدیان پست‌های انباردار، سایت رایانه، نگهداری تأسیسات، عوامل مالی و خدماتی با رعایت ضوابط و درجه‌بندی واحدهای آموزشی جزء «سایر عوامل» محسوب می‌‌شوند؛ همچنین، این ضوابط صرفاً در مورد «کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی» قابل اجراست.

توزیع میزان حق‌الزحمه و اضافه کار افراد متناسب با درجه واحدهای آموزشی با مسئولیت رؤسای ادارات آموزش و پرورش و به نحوی که عدالت در توزیع آن رعایت شود، قابل پرداخت است.

همچنین، براساس ماده 2 بند الف دستورالعمل 21 اردیبهشت 88 معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، مجموع مبلغ اضافه کار و حق‌التدریس پرداختی به کارمند در یک‌ماه نباید از حداکثر 50 درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر وی تجاوز کند؛ علاوه بر این، پرداخت حق‌الزحمه و اضافه کار مشمولان این ضوابط تا سقف اعتبارات ابلاغی سهم هر استان مجاز است.
 
این ضوابط از اول مهرماه 90 قابل اجراست؛ همچنین، براساس ماده 99 قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت اضافه کار ساعتی تنها در قبال انجام کار اضافی در خارج از ساعات اداری حداکثر تا سقف جدول تعیین‌شده مجاز خواهد بود.

این بخشنامه آبان ماه امسال از سوی وحید کیارشی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا از پرداختها خبری نیست؟ کم تورم داریم؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.