جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ / ۱۸:۴۱
کد مطلب: 6199
۰

بازنشستگی پیش از موعد برای فرهنگیان نداریم

مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: بازنشستگی پیش از موعد برای فرهنگیان نداریم.
 به گزارش فارس از ساری، سید جمال صبح‌خیز صبح امروز در گردهمایی مدیران، کارشناسان و مسئولان آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه معنویت‌گرایی، دین‌محوری و فناوری و اصل دانایی چهار اصل مهم در تحول‌گرایی نظام تعلیم و تربیت است، ابراز داشت: وزارت آموزش و پرورش برای هوشمند سازی مدارس گام زیرساخت فناوری را در مرحله نخست برداشته است و زمینه ایجاد 60 هزار مدرسه به فناوری نوین را ایجاد کرد.
 
* اتصال 20 هزار فضای آموزشی به اینترانت
وی تصریح کرد: امسال 20 هزار فضای آموزش و پرورش هوشمندسازی و اتصال 20 هزار فضای آموزشی به اینترنت فراهم می‌شود.
صبح‌خیز از اختصاص اعتبار 64 میلیارد تومانی در بخش تجهیزات هوشمندسازی مدارس خبر داد و گفت: امسال ۲ میلیارد تومان ویژه هوشمندسازی مدارس به هر استان تخصیص داده شد.
 
* مدارس هوشمندسازی شده تحویل آموزش و پرورش شود
مدیرکل وزارتی آموزش و پرورش با تاکید براینکه هر مدرسه جدید که نوسازی می‌شود باید هوشمندسازی شود و تحویل آموزش و پرورش شود، اضافه کرد: تاکنون 70 درصد دو میلیارد تومانی اعتبار هوشمندسازی مدارس استان‌ها ابلاغ و از مجموع اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش که بیش از یک هزار و 700 میلیارد تومان است 20 درصد به تجهیز کارگاهی و آزمایشگاهی اختصاص یافت.
وی اعتبارات ملی آموزش و پرورش مازندران را 40 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون22 میلیارد تومان این اعتبارات ابلاغ شد.
صبح‌خیز با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای تحول در آموزش و پرورش اختصاص داده شد، خاطرنشان کرد: اعتبارات خوبی در حوزه استانی اختصاص داده شد که در این باره روش‌های یادگیری و یاددهی باید متحول شود.
 
* تحول نظام آموزشی شش، سه، سه در سال آینده
مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: تحول نظام آموزشی شش، سه، سه در سال آینده انجام می‌شود که در استان‌ها و شهرستان‌ها باید به طور جدی پیگیری شود.
وی افزود: ستاد تحول نظام آموزش و پرورش در وزارتخانه تشکیل و در روزهای اخیر ابلاغ کلی مدیران وزارتی زده شد.
 
* سامادهی نیروی انسانی عامل مهم در تحول نظام آموزشی
صبح‌خیز ساماندهی نیروهای انسانی و فضای آموزشی را از مهم‌ترین عوامل قابل بررسی در ستاد تحول نظام آموزشی دانست.
وی خاطرنشان کرد: کتب درسی و آموزش معلمان در فرایندی برنامه‌ریزی شده پیگیری می‌شود و تا پایان اردیبهشت کتاب‌های درسی تالیف و آموزش معلمان شروع می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته ساماندهی 40 هزار نیروی نهضتی صورت گرفت، تصریح کرد: بخش‌هایی که مازاد معلم داریم در روش نظام آموزشی جدید ساماندهی شود.
 
* 90 درصد مدارس تک شیفت شدند
وی افزود: 90 درصد مدارس تک شیفت ثابت صبح شدند که روش خوبی در این بخش اتخاذ شد و نیز شورای عالی آموزش و پرورش در هر سه مقطع تحصیلی از ترمی واحدی به سالی واحدی تغییر یافت.
مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه پیش دانشگاهی‌ها باید به صورت حضوری دوره تحصیلی را بگذرانند، متذکر شد: آموزشگاه‌های آزاد چالشی را برای آموزش و پرورش در دوره پیش‌دانشگاهی به وجود آوردند که ضرورت حضور دانش‌آموزان در مدارس مورد تاکید قرار گرفت.
وی بر ضرورت ایجاد کلاس‌های تقویتی در شیفت عصر مدارس تاکید کرد و خاطرنشان کرد: مدارس از برگزاری هرگونه کلاس‌های اضافی پرهیز و ابلاغ چگونگی استفاده از شیفت عصر آن هم با تعرفه 50 درصد کمتر از کلاس‌های تقویتی خصوصی انجام شود، پول باید در اختیار مدرسه باشد و حق برگشت به اداره را ندارد.
مدیرکل وزارتی آموزش و پرورش در مورد پیش دبستانی‌ها گفت: آموزش و پرورش هیچگونه قراردادی با مربیان پیش‌دبستانی ندارد و هیچ حسابی برای این بخش در آموزش و پرورش گشوده نشود.
 
* شیوه‌نامه برگزاری آزمون سمپاد و نمونه دولتی بسته شد
وی با بیان اینکه شیوه‌نامه آزمون سمپاد و مدارس نمونه دولتی بسته شده، اضافه کرد: آزمون سمپاد و نمونه دولتی از هم جدا نیستند، افزایش ظرفیت و تاسیس کلاس در این باره محدودیتی ندارد براساس اعلام ظرفیت از سوی استان‌ها دفترچه ثبت نام درج و آزمون برگزار می‌شود.
 
* اعزام راهیان نور براساس شیوه نامه انجام شود
صبح‌خیز با اشاره به اینکه اعزام راهیان نور باید براساس شیوه نامه ابلاغی صورت گیرد بیان داشت:  هدف ما آشنایی با آرمان های انقلاب است و برای انجام کارهای فرهنگی باید تابع مقررات ویژه‌ای بود تا دچار چالش نشویم.
 
* مدارس غیردولتی می‌توانند آموزش از راه دور داشته باشند
مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: مدارس غیردولتی می‌توانند آموزش از راه دور داشته باشند، ولی حق ثبت‌نام دانش آموزان لازم التعلیم را با این روش ندارند.
وی ادامه داد: آزمون آموزش از راه دور توسط ادارات برگزار می‌شود و نیز مدارس غیردولتی می‌توانند پیش‌دبستانی و فعالیت‌های نهضت سوادآموزی را در روند کاری خود داشته باشند.
 
* 18 هزار مدرسه دو نوبته در سطح کشور
این مقام مسئول استفاده از فضاهای آموزشی آموزش و پرورش را به غیر ممنوع دانست و گفت: در حال حاضر حدود 18 هزار واحد آموزشی دو نوبته داریم تا پایان سال آینده 400 استخر باید به پایان برسد و نیز مسئولان آموزش و پرورش مازندران پیگیر احداث استخر در هر شهرستان باشند.
 
* ورود 25 هزار دانشجوی فرهنگی به دانشگاه
صبح‌خیز از ورود 25 هزار دانشجوی فرهنگی به دانشگاه ویژه فرهنگیان در سال آینده خبر داد و گفت: به منظور ساماندهی نیروی انسانی سال آینده دانشگاه ویژه فرهنگیان کار خود را با پذیرش دانشجو آغاز می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه بازنشستگی پیش از موعد برای فرهنگیان نداریم، اذعان داشت: معلمان زن فرهنگی با 25 سال سابقه کار در هر سنی باشند بازنشسته می‌شوند.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...