جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ / ۱۵:۵۵
کد مطلب: 6250
۰
۱

انتقاد حاجی‌بابایی از تبلیغات صدا و سیما درباره اهدای کتاب به معلمان

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از تبلیغات صدا و سیما درباره اهدای یک جلد کتاب به یک میلیون معلم، گفت: معلوم نیست که این شرکت‌ها چقدر پول داده‌اند که اینقدر تبلیغ می‌کنند.
به گزارش فارس ، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره حمایت از تولیدکنندگان محتوای الکترونیک که در سالن سینما فلسطین تهران برگزار شد، با تبریک هفته بسیج اظهار داشت:‌ بسیج «کلمه طیبه» است و چون کلمه طیبه، پاک است، هر کاری که می‌کند بالا می‌رود و مقبول خداوند واقع می‌شود؛ البته این بستگی به این دارد که چقدر بسیجی باشیم.

وی افزود: این نهاد یادآور حرکت‌های خدایی در طول 32 سال گذشته به ویژه در دوران دفاع مقدس است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: لازمه داشتن دانش‌آموز پژوهشگر، وجود معلم پژوهنده و نیز مدرسه هوشمند و گسترش حیطه یادگیری میدانی به روش‌های گوناگون است که باید با مصون‌سازی و دقت کافی صورت گیرد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه معلم پژوهشگر است نه کارمند، گفت: در تحول بنیادین به دنبال آن هستیم که تمام معلمان و دانش‌آموزان اهل خلاقیت و پژوهش باشند، اما گاهی اوقات به طور ناخودآگاه یا خودآگاه تعاریفی از آموزش و پرورش و معلم ارائه می‌شود که با این هدف منافات دارد.

وی با اشاره به قید شدن جایگاه معلمان در کنار اساتید دانشگاه و پژوهشگران در «نقشه جامع علمی کشور» تصریح کرد: اگر دانش‌آموز تا پیش از ورود به دانشگاه اهل علم و اخلاق و پژوهش نشد، در دانشگاه نمی‌توان به راحتی او را تغییر داد، بنابراین اساس دانشگاه در آموزش و پرورش است.

* دبستانی‌ها باید تا 12:30 دقیقه در مدرسه باشند/ برخی مدارس با پول دانش‌آموزان کار دارند 
 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ایجاد فرصت برای معلمان جهت مطالعه و پژوهش گفت: تا می‌گوییم پنج‌شنبه‌ها تعطیل باشد، همه می‌گویند «چرا معلمان اینقدر تعطیلی دارند؟» اما هیچ‌کس نمی‌گوید «چرا اساتید دانشگاه اینقدر تعطیلی دارند؟» یعنی معلم را کارگر و کارمند حساب می‌کنند و با این حساب از او انتظار تربیت دانش‌آموز پژوهشگر دارند؛ بنابراین اگر نوع نگاه‌ها و تعریف‌ها را عوض کنیم، همه مشکلات حل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر با تعطیلی روزهای پنج‌شنبه در روزهای دیگر کلاس دانش‌آموزان ابتدایی ساعت 7:45 دقیقه شروع شود، باید در ساعت 12:30 دقیقه نیز تعطیل شود، اما برخی مدارس اصرار دارند که تا ساعت 3 یا 4 بعدازظهر دانش‌آموزان را در مدرسه نگه دارند و می‌گویند که «با دانش‌آموزان کار داریم»؛ خوب معلوم است با پول آنها کار دارید!

حاجی‌بابایی تأکید کرد: برخی مدارس خودشان دانش‌آموزان را تا ساعت 14.30 دقیقه یا 15 نگه می‌دارند، اما این حرف ما نیست و ما آن را قبول نداریم.

* انتقاد از تبلیغات صدا و سیما/ هیچ کتابی نباید بدون تأیید آموزش و پرورش تبلیغ ‌شود  

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با انتقاد از تبلیغات صدا و سیما در خصوص اهدای کتاب به یک میلیون معلم گفت: اینکه می‌گویند به یک میلیون معلم نفری یک جلد کتاب می‌دهیم، توهین به معلمان است و فکر می‌کنند که معلم محتاج یک کتاب است و معلوم نیست که این شرکت‌ها چقدر پول داده‌اند که اینقدر تبلیغ می‌کنند، اما پس از این و با مصوبه شورای آموزش و پرورش، هیچ کتابی برای معلمان و دانش‌آموزان بدون تأیید آموزش و پرورش نباید تبلیغ شود.

وی با اشاره به شیوه «آموزش از راه دور» و برخی از مشکلات آن اظهار داشت: آموزش از راه دور در کشور ما تبدیل به مدرک‌سازی شده است و به خاطر همین مسائل بود که هزاران مدرک تقلبی را با کمک وزارت اطلاعات در سال گذشته و در شهر تهران و کرج به دست آوردیم؛ بنابراین باید از یکجا جلوی این کار گرفته شود.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: در همین شیوه آموزش بود که در شهر تهران دانش‌آموزی 5 میلیون تومان برای پیش‌دانشگاهی غیرحضوری می‌داد و سپس در جای دیگر درس می‌خواند و انواع مشکلات و تهدیدها نیز برایش وجود داشت.
 
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ تمام آموزشگاه‌های آزاد را تقویت می‌کنیم به شرطی که به آموزش و پرورش کمک کنند و با اهداف آن همسو باشند و دانش‌آموزان را اهل فکر و خلاقیت و نه اهل حفظ کردن بار بیاورند.

* نظام «3،3،6» از مهر سال آینده در آموزش و پرورش اجرا می‌شود

وی در ادامه با اشاره به طرح تغییر نظام آموزشی به دو مقطع 6 ساله گفت: این طرح در سال 67 به تصویب شورای عالی فرهنگی رسید اما پس از آن رها شد تا اینکه 7 سال پیش مجدداً شورایی برای بررسی آن تشکیل شد و درنهایت به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و از مهر سال آینده نیز این نظام آموزشی اجرا می‌شود.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: 123 کشور در دنیا همین روش آموزشی را دارند و تحقیقات 23 ساله جمهوری اسلامی نیز ضرورت آن را تأیید کرده است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تأکید کرد: رمز تمام تغییرات و تحولات این است که همه مردم و نظام نگاه خود را به معلم تغییر داده و او را پژوهشگر بدانند نه کارمند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

man kari be seda va sima ya gaj nadaram. vali in harfe aghaye vazir ke mige mage moallem mohtaje ye ketabe ro barash motasefam.sonnate hadiye az sefat pasandide dar islame.hala che khob ke ketab bashe.bahse ehtiajam kamelan bi rabte.aslan yeki nist bege shoma vase mollema che kardi.vaghean moteasefam baraton aghaye vazir.dame gaj ham garm.
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود