جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ / ۰۸:۲۶
کد مطلب: 6404
۰

رنگ خطر در طبیعت چیست + عكس

گیاهان و حیوانات به همراه نشانه های هشدار طبیعی تکامل پیدا کرده اند که با توجه به این نشانه ها می توان هویت مسموم یا غیر خوراکی آنها را شناسایی کرد، نشانه هایی که معمولا به واسطه رنگ، الگو و ساختار فیزیکی میزان خطر خود را نمایان می سازند.
به گزارش خبرگزاری مهر، یافته های جدید نشان می دهند طبیعت به واسطه رنگها، الگوها و ویژگی های ارتباطی که دارد کاملا قابل پیش بینی است و با کمک این نشانه ها به انسانها یا دیگر جانداران هشدار می دهد که "کنار بایست یا پشیمان خواهی شد!" نتایج مطالعه ای جدید نشان می دهد رنگهای هشدار دهنده معمولا قرمز، زرد یا سیاه هستند که از کنتراست بسیار بالایی برخوردارند. کنتراست و تندی رنگها در میان جانداران مختلف کاملا هشدار دهنده هستند. برای مثال هرفردی که با یک مار کبرا مواجه شود در کسری از ثانیه درخواهد یافت که به دردسر بزرگی گرفتار شده است. در ادامه استراتژی های متنوعی که گیاهان و حیوانات برای هشدار دادن از آنها استفاده می کنند معرفی خواهند شد.   الگوها و رنگهای بدن مار کبرا به فردی که با این جاندار مواجه می شود هشدار می دهد که به دردسر بزرگی افتاده است   سیستم هشدار حلزون مخروطی "ماربِلد" لکه های بسیار زیبایی هستند که همه را به خود جذب می کنند، غافل از اینکه  سم این جاندار کوچک برای کشتن 20 انسان کافی است   سم عروس دریایی جعبه ای آبی رنگ یکی از قدرتمند ترین سم های موجود در جهان که از سال 1954 تا به امروز جان پنج هزار و 567 نفر را گرفته؛ قربانیان این جاندار دچار شک و اختلال قلبی شده و پیش از رسیدن به ساحل می میرند، این به آن معنی است که رنگ آبی نیز در خانواده هشدار دهنده های طبیعی نقشی مهم دارد   برجستگی، خار و الگوهای راه راه مشابه آنچه بر روی بدن عقرب ماهی ها دیده می شود از دیگر نشانه های هشدار است، بدن این جاندار از تیغهای بسیار تیزی پوشیده شده که به سمی مرگبار آغشته هستند   رنگ زرد در میان لارو حشرات یکی از رایجترین نشانه های هشدار دهنده است   جاندارانی نیز هستند که هوشمندانه ویژگی های یک جاندار خطرناک را تقلید می کنند تا خود را نجات دهند، در حالی که به هیچ وجه خطرناک نیستند برای مثال این حشره کوچک رنگ و الگوی بدن زنبورها و حشرات گزنده را تقلید می کند اما به هیچ وجه خطرناک نیست   پستانداران نیز می توانند در دسته جانداران سمی قرار داشته باشند، برای مثال "تنبل" با وجود اینکه هیچ نشانه و رنگ هشدار دهنده ای ندارد، اما سمی خطرناک و دردناک را درون دهانش مخفی کرده است که به ندرت منجر به مرگ خواهد شد
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!