جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ / ۱۸:۱۷
کد مطلب: 6604
۰

توصیه های بهداشتی برای طبخ و توزیع نذورات در ایام محرم

توزیع آب، شیر و شربت در بین دسته های عزاداری و یا در مراسم ها با لیوان یک بار مصرف صورت گیرد و از فرو بردن لیوان و پارچ به داخل ظرفی که آب و شربت داخل آن است، خودداری شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ کارشناس مواد غذایی وزارت بهداشت با تاکید بر این مطلب که توزیع کنندگان غذا نباید در هنگام توزیع غذا از روی سفره راه بروند، افزود: درصورت توزیع سبزی و  سالاد ،سالم سازی آنها الزامی است.
مهندس زارع با تاکید بر شستشو و گندزدایی مستمر ظروف چندبار مصرف چای و مواد غذایی بیان داشت: در صورت استفاده از ظروف یک بار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف گیاهی ( برپایه نشاسته ذرت) استفاده شود.
وی با تاکید بر این که مردم برای طبخ نذورات از فرآورده های  دامی با کشتار مجاز و یا بسته بندی شده که مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی است استفاده کنند، افزود: ذبح و قربانی احشام در جلوی دسته های عزاداری و یا در محل تکایا و مساجد باید با هماهنگی سازمان دامپزشکی و در شرایط بهداشتی صورت گیرد به نحوی که خونآبه پخش نشود.
وی توصیه کرد: هرگونه پخت و پز باید در مکان هایی که دارای حداقل شرایط بهداشتی و مورد تایید مراکز بهداشت هستند، صورت گیرد و کلیه افراد درگیر در توزیع آب، چای و غذا باید قبلا نسبت به دریافت کارت معاینه پزشکی اقدام کرده و رعایت بهداشت فردی در آنها ضروری است.
مهندس زارع همچنین گفت: برای تهیه غذا از نمک های بسته بندی شده ید دار تصفیه شده  و دارای مجوز بهداشتی و آرم استاندارد استفاده شود.
وی در پایان گفت: مواد غذایی اولیه حتما سالم و بهداشتی باشد و ترجیحا از مواد غذایی مشمول بسته بندی که مورد تایید وزرات بهداشت است استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ