شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۸ آذر ۱۳۹۰ / ۰۶:۵۳
کد مطلب: 6800
۰

ماجرای تصاویری که به وسیله اینترنت مشهور شدند + 11 عکس

با توجه به پیشرفت روز افزون نرم افزار فتوشاپ تعیین کردن حقیقی یا دست کار شدن عکس های موجود در اینترنت کاری بسیاری مشکل است.به گزارش باشگاه خبرنگاران، سالانه میلیون ها عکس در فضای سایبر منتشر شده اند که بسیاری از آنها واقعی بوده و بسیاری دیگر نیز دست کاری شده اند. در این مطلب سعی کرده ایم تا تعدادی از عکس های واقعی را که در اینترنت منتشر شده و باعث بحث ها و جدل های بسیاری شده اند را معرفی کنیم و به نوعی خیال شما را از واقعی بودن و داستان اصلی آنها راحت کنیم.
 
مارمولک یا مرد عنکبوتی؟
مارمولک نژاد ماوانزا یک خزنده آفریقایی است  که در کشورهای رواندا ، کنیا و تانزانیا یافت می شود.  
 
در سال 2009 میلادی عکسی از این خزنده بر روی اینترنت قرار گرفت که نشان می داد که سر و و بالا تنه این خزنده دارای رنگی قرمز و تا حدودی بنفش و پایین تنه آن به رنگ آبی پررنگ است.
به شکلی ناخوداگاه و به علت شباهت با لباس شخصیت فیلم مرد عنکبوتی لقب مارموک مرد عنکبوتی به این نوع خزنده داده شد. و البته خیلی ها این عکس را دستپخت برنامه فوتوشاپ می دانستند.
 
کسوف بر فراز بانکوک     
کسوف یک پدیده کیهانی می باشد که در طی آن کره ماه بین زمین و خورشید قرار می گیرد.
   کسوفی که در 15 ژانویه 2010 در دنیا قابل رویت بود طولانی ترین کسوف این هزاره بود و تا سال 3034 کسوفی به این مدت تکرار نخواهد شد.
طول مدت این کسوف 11 دقیقه و 7.8 ثانیه بوده و در ای کسوف قطر ماه کمتر از خورشید به نظر می رسد و باعث می شود تا خورشید به شکل یک هلال ماه به چشم آید.بعد از اتمام این پدیده عکاسان زیادی تصاویر خود از این اتفاق بر روی اینترنت قرار دادند. تصویری که شما می فرمایید تصویر یک هواپیمای در حال پرواز بر فراز شهر بانکوک پایتخت تایلند است.
 
گوزنی بر روی دکل مخابراتی در سال 2004 میلادی تعدادی عکس های عجیب در فضای اینترنت منتشر شد که یک وزن را بر روی یک دکل عبور دهنده سیم های مخابراتی در ارتفاع بیش از 7 متری از سطح زمین نشان می داد.  
این عکس ها در منطقه مانیتوبای کشور کانادا گرفته شده بود.مردم محلی نیز شاهد این ماجرا بودند و باعث شدند که رسانه ها این مطلب را پوشش داده و نظریات مختلفی را در رابطه با علت این واقعه مطرح کردند.
بسیاری معتقدند که این گوزن به علت برخورد با یک قطار در حال عبور از خط آهن نزدیک محل به بالای سیم ها پرتاب شده است.
بعضی نیز معتقد بودند که ارواح این کار را انجام دادند.در عین حال در همان زمان واقعه مشابهی نیز در نیویورک آمریکا نیز رخ داد.
در سال 2004 در آلسکا نیز یک گوزن نر در میان کابل های ارتعاشی نیم اینچی گرفتار شده و به ارتفاع 15.2 متری پرتاب شده و به زمین می خورد. در عین حال این جانور سنگین وزن بعد از به زمین خوردن زنده می ماند.
 
خوک عظیم الجثه
اینترنت پر از عکس هایی است که جانوران غول پیکر را نشان می دهد. در ماه می سال 2007 میلادی تصویری از یک خوک عظیم الجثه که توسط یک پسر بچه 11 ساله به نام جمیسون استون شکار شده بود در اینترنت منتشر شد.  
این اتفاق بنا به توضیحات در ایالت آلابامای آمریکا رخ داده و در طی آن این خوک 447 کیلویی به طول 2.4 متر توسط یک تپانچه مخصوص مجهز به دوربین توسط این پسربچه کار شده است.
بنا بر اطلاعات منتشره این کودک 8 گلوله به این خوک شلیک کرده و سه ساعت بعد از آن این حیوان به دلیل خونریزی کشته شده است.
چند روز پس از منتشر شدن این تصویر افرادی درباره اصالت تصویر سوالاتی را مطرح کردند.
پرفسور فیزیک دانشگاه نیویورک ریچارد پرندت با استفاده ار تکنیک های مربوط به عکاسی مدعی شد که پسر موجود در تصویر در حقیقت چند متر عقب تر و در مکانی دیگر ایستاده است.
اما خبرگزاری اسوشیتد پرس بدون توجه به این اظهار نظرها این عکس را بر روی سایت خود نگاه داشت.
 
خرس قطبی و سگ قطبی
نوربرت روزینگ یک عکاس حوزه حیات وحش از اهالی کشور آلمان است که بسیاری از عکس های او در مجله معتبر نشنال جئوگرافی چاپ شده است.  
او معمولا هر سال برای عکس برداری از خرس های قطبی به سواحل غربی کشور کانادا سفر می کند و در سال 2006 و در حین عکاسی او متوجه نزدیک شدن یک خرس قطبی به دسته ای از سگ ها می شود و تصور می کند که خرس قصد حمله به سگ ها را دارد اما با تعجب می بیند که خرس و سگها مشغول بازی با هم می شوند.بنا بر مشاهدات روزینگ این خرس در دفعات بعد هم برای بازی با سگ ها به آن منطقه آمده بوده است.
 
خرس گریزلی عظیم الجثه
در سال 2001 تصاویری در اینترنت منتشر شد که یک خرس گریزلی عظیم الجثه شکار شده را نشان می داد.  
این خرس در جزیره پرنس ویلیام توسط یکی از افراد نیروی هوایی آمریکا شکار شده است.
داستان های زیادی در آن دوران در ارتباط با پیدا شدن بقایای یک انسان در شکم خرس در اینترنت منتشر شد که البته صحت نداشت بنا بر اندازه گیری ها این خرس 1200 پوند وزن و 3.2 متر طول داشته است.
بر اساس این گزارشات شکارچی مورد نظر به دنبال شکار گوزن بوده است که به طور ناگهانی با این خرس برخورد می کند و با شلیک گلوله خرس را از پای در می آورد.
 
تصادف هواپیما و خودرو
در 4 فوریه 1976 یک زلزله نیرومند 160 کیلومتری گواتمالا سیتی در کشور گواتمالا را لرزاند و باعث کشته شدن 23000 نفر شد.  
در ژوئن 1976 ماهنامه نشنال جئوگرافی یک شماره اختصاصی مربوط به عکس های این حادثه را منتشر کرد که یکی از این عکسها مربوط به تصادف یک هواپیمای در حال فرود با یک خودروی وانت بود.
این عکس توسط رابرت مدن گرفته شده بود. این هواپیما قصد داشته است تا به دلیل وقوع بادهای شدید در این منطقه بر روی یک اتوبان در همان نزدیکی فرود اضطراری انجام دهد که فرود ناموفقی را تجربه کرده و به خودروی مورد نظر برخورد می کند.
هیچ کس در این حادثه آسیب شدیدی ندید.
 
دلفین صورتی
در ژوئن 2007 تصویری از یک دلفین صورتی در منطقه جنوب غربی لویزیانا بر روی اینترنت منتشر شد.  
این عکس توسط کاپیتان یک کشتی عبوری از این منطقه گرفته شده است. بنا بر اظهار نظر کارشناسان جانور شناسی این مورد سومین مورد گزارش رویت یک دلفین صورتی در خلیج مکزیک و چهاردهمین مورد در جهان است.
 
مار و بالا کشیدن کانگورو
در سال 2005 شبکه خبری ABC استرالیا یک تصویر از یک مار پیتون بسیار بزرگ را منتشر کرد که در حالا بالا کشیدن یک کانگوروی بزرگ از عمق رودخانه ای در یک دره در منطقه کیمبرلی در غرب استرالیا است.  
در سال 2007 این ادعا مطرح شد که جانور مورد نظر یک گاو است که البته ادعای صحیحی نبود.
پیتون زیتونی که در تصویر مشاهده می کنید دومین مار بزرگ استرالیا است که به شکار جانوران معروف مشهور است.
 
گوسفندان بر روی دیواره سد
در سپتامبر 2010 تصاویری در اینترنت منتشر شد که یک گله کوچک گوسفندان کوهی امریکایی را در حال چراء برروی دیواره یک سد در ایالت ویومینگ در امریکا نشان می داد.  
بسیاری از سایت ها این تصاویر را جعلی خوانده و اعلام کردند که سد مورد نظر در تصویر یک سد در ایتالیا است و حیوانات مورد نظر در تصویر هم بزهای کوهی می باشند.
 
یک تمساح با گوزنی در دهان در سال 2004 تصاویری در اینترنت منتشر شد که یک کروکودیل را با یک گوزن بالغ در دهانش در دریاچه ای در ایالت لویزیانای آمریکا نشان می داد. این تصویر باعث شوکه شدن بسیاری از افرادی شد که در این مکان به ماهیگیری و قایق رانی می پرداختند.  
بعضی از سایت ها مدعی شدند که این عکس ها در ایالت آلاباما یا کارولینای جنوبی گرفته شده است. نهایتا اداره حیات وحش آمریکا در یک اعلامیه رسمی اعلام کرد که این تصویر توسط یک مامور از داخل یک بالگرد در حال عبور از منطقه در جورجیای جنوبی نزدیک مرز کارولینای جنوبی گرفته شده است.دیدن یک کروکودیل 4 متری در این ناحیه چندان عجیب نیست اما دیدن این منظره که این موجود یک گوزن را به دندان گرفته است و با خود می برد بسیار عجیب و نادر بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.