جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ / ۱۵:۲۴
کد مطلب: 7323
۰

استفاده غیرقانونی از عنوان "دانشگاه + عکس

برخی موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی، بر خلاف مقررات از پیش تعیین شده و هنگام پذیرش دانشجو، اقدام به حذف عنوان "غیردولتی غیرانتفاعی" و استفاده از نام " دانشگاه" در سر در خود می کنند.
به گزارش مهر، یکی از این موسسات، بدون استفاده از عنوان "غیردولتی غیرانتفاعی"، خود را به دانشجویان و متقاضیان ورود به این موسسه معرفی کرده است. این موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی علاوه بر این، بدون اینکه مجوز دانشگاه شدن را از شورای گسترش آموزش عالی دریافت کرده باشد، روی تابلوی ورودی موسسه و همچنین در پایگاه اینترنتی خود، موسسه مزبور را تحت عنوان "دانشگاه" معرفی کرده است. این در حالیست که دانشگاه شدن یک موسسه آموزش عالی نیازمند مقدمات و شرایطی است که بر اساس آن دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارتقای موسسات تصمیم گیری می کنند.  در واقع روند ارتقای یک موسسه به دانشکده و سپس دانشگاه با مجوز وزارت علوم صورت می گیرد.   تصویر یک موسسه آموزش عالی که با حذف عنوان "غیردولتی غیرانتفاعی" خود را "دانشگاه" نیز نامیده است   تخلف در استفاده از عنوان دانشگاه برای موسسات/ جریمه موسسات متخلف مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیردولتی وزارت علوم به موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی که خود را بدون اخذ مجوز تحت عنوان "دانشگاه" معرفی کرده یا از ذکر عنوان "غیردولتی غیرانتفاعی" در معرفی خود خودداری می‌کنند، هشدار داد.
غلامعلی نادری در گفتگو با مهر در این باره گفت: برای اینکه یک موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی به دانشکده یا دانشگاه تبدیل شود، باید ابتدا مدارکی به شورای گسترش آموزش عالی ارائه دهد و پس از تصویب شورای گسترش آموزش عالی تبدیل به دانشگاه شود. وی افزود: در صورتی که یک موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی قبل از اینکه مجوز تبدیل شدن به دانشگاه را کسب کند، خود را در تابلوهای ورودی یا سربرگ موسسه تحت عنوان دانشگاه معرفی کند، دچار تخلف شده است. مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیردولتی وزارت علوم اضافه کرد: همچنین در صورتی که یک موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی در معرفی خود، عنوان "غیردولتی غیرانتفاعی" را پنهان کند نیز تخلف کرده و با این موسسه برخورد می‌شود. نادری درباره کیفیت برخورد با موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی که خود را بدون اخذ مجوز تحت عنوان "دانشگاه" معرفی کرده یا از ذکر عنوان "غیردولتی غیرانتفاعی" در معرفی خود خودداری می‌کنند، گفت: در اعطای مجوز ایجاد رشته‌های جدید به این موسسات و همچنین در رتبه آنها تجدیدنظر می‌شود. گروه حوزه و دانشگاه خبرگزاری مهر در گزارشی به این موضوع پرداخته که برخی موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی بدون اینکه مجوزی اخذ کرده باشند خود را تحت عنوان "دانشگاه" نامیده یا به هنگام معرفی‌شان عبارت "غیردولتی غیرانتفاعی" را از عنوان خود حذف می‌کنند. 
     
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.