پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ / ۰۹:۰۷
کد مطلب: 7432
۰

اعتیاد به مواد مخدر جرم 58درصد از زنان بزهکار

یک متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی گفت: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد جرم 58 درصد زنان بزهکار اعتیاد به مواد مخدر ، 10 درصد قتل و ضرب و جرح و32 درصد کلاهبرداری، جعل، سرقت، جیب بری، فریب و زورگیری بوده است.
دکتر مجید ابهری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: 70 درصد از زنان معتاد الگوهای بزهکاری خود را والدین، دوستان و همسر اعلام کرده اند و همچنین زندگی جمعی در مناطق سکونت جرم خیز و محلات حاشیه ای از جمله دلایل جغرافیایی بوده که توسط زنان اعلام شده است. این استاد دانشگاه تاکید کرد: بی سوادی، فقر اقتصادی و ناآگاهی اجتماعی و زندگی خانوادگی متلاشی از دلایل رفتاری بزهکاری زنان بوده است. ابهری با اشاره به اینکه 40 درصد زنان بزهکار متولد تهران و 60 درصد از آنان متولد شهرستان ها بوده اند که قبل از رسیدن به 15 سالگی زادگاه خود را ترک کردند، گفت: 75 درصد زنان بزهکار بین 18 تا 35 سال و بیشتر به جرایم مواد مخدر آلوده بودند. همچنین در جرایم خود فروشی طیف سنی 18 تا 26 سال دارای اکثریت بوده اند. وی افزود: آمارهای بدست آمده حاکی از آن است که نزاع و درگیری بین زنان در 6 ماهه اول امسال در مقایسه با سال گذشته دو و نیم برابر افزایش داشته که در مورد مردان یک و نیم درصد با کاهش درگیری و نزاع روبرو بوده ایم.
این آسیب شناس اجتماعی اظهار داشت: همچنین جرایم منافی عفت، سرقت های مسلحانه و استفاده از سلاح سرد در 6 ماهه اول سال کاهش چشمگیری داشته و اصلی ترین علت آن را نیز می توان نظارت و قاطعیت انتظامی و قوه قضاییه قلمداد کرد.
به گفته ابهری، با توجه به بالا بودن آمار بی سوادی در بین زنان بزهکار که حدود 80 درصد آنها زیر دیپلم بوده اند، افزایش آگاهی های تحصیلی و اجتماعی همراه با افزایش مهارتهای زندگی و پوشش های حمایتی می تواند از بزهکاری زنان پیشگیری و یا از تکرار جرایم توسط آنان جلوگیری کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .