پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ / ۱۸:۳۳
کد مطلب: 7544
۰

نوجوانان مجادله گر کمتر در معرض اعتیاد قرار دارند


یک پژوهش جدید ثابت کرد: نوجوانان و جوانان مجادله گر نسبت به هم سن و سالهای خود کمتر در معرض ابتلا به اعتیاد قرار دارند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این پژوهش جدید محققان آمریکایی دانشگاه ویرجینیا ثابت کرد: نوجوانانی که به طور مستمر بحث و جدل زیادی برای اثبات دیدگاه خود به ویژه جلوی والدین می‌کنند، از استقلال و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به سایر نوجوانان برخوردارند و کمتر در معرض اعتیاد به مشروبات الکلی و مواد مخدر قرار دارند.

اما نوجوانانی که با سرکوب احساسات و افکارشان و نگرانی و خشم ناشی از ناتوانی در بیان دیدگاه خود - حتی در قالب فریاد زدن جلوی پدران و دیگران – رو به رو هستند، به اعتیاد برای خلاص شدن از این وضعیت روی می آورند.

در این پژوهش بیش از 150 نوجوان با عمر 13، 15 و 16 سال شرکت کردند و گروهی از پدران نیز با آنها مشارکت داشتند و نتایج آن نشان داد: فرزندان در سن 13 سالگی تفاهم بیشتری با پدران درباره مسائل مربوط به پیشرفت تحصیلی و هزینه های شخصی و اصول خانوادگی نسبت به جوانان 16 ساله داشتند که به عادت های بد اجتماعی روی آورده بودند.

پژوهشگران گفتند: فرزندانی که به اصول و خواست پدرانشان به طور مستمر برای جلوگیری از بروز اختلاف مداوم تن می دهند، بیشتر در معرض فشارهای اجتماعی و روانی قرار دارند و این امر تسلط دوستانشان بر آنها را ساده تر می کند؛ به گونه ای که داوطلبانه تسلیم آنها می شوند.

این پژوهشگران گفتند: فرزندانی که از حمایت مادران خود به ویژه در سن 13 سالگی برخوردار می شوند؛ کمتر در معرض عوامل تاثیرگذار خارجی منفی مثل سیگار کشیدن، خوردن مشروبات الکلی و اعتیاد قرار دارند و استقلال و اعتماد به نفس بیشتری دارند.

به گفته این پژوهشگران، روابط و مهارت های اجتماعی بین فرزندان و اعضای خانواده، دوستان و افراد جامعه را از فرصت های جلوگیری از پناه بردن به عادتهای بد و زیانبار است.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی