پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۸ دی ۱۳۹۰ / ۱۸:۴۶
کد مطلب: 7607
۰

پذيرش دانشجو در رشته "ايدز و عفونت بيمارستاني" از سال آينده

مدير گروه عفوني دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشکي تهران از راه‌اندازي دوره فلوشيپ ايدز و عفونت بيمارستاني از مهر 91 خبر داد و گفت: برنامه آموزشي اين دوره تدوين شده و اميدواريم از سال آينده در اين دوره دانشجو پذيرفته شود.

مهرناز رسولي نژاد در گفت‌وگو با ايسنا - منطقه دانشگاه علوم پزشكي تهران، با اشاره به راه‌اندازي دوره فلوشيپ ايدز و عفونت‌هاي بيمارستاني، اظهار كرد: وزارت بهداشت از مكان برگزاري دوره بازديد كرده است كه اميد است از مهر سال جديد در اين رشته‌ها پذيرش رزيدنت داشته باشيم.

وي افزود: گروه عفوني دانشگاه تهران مرجع رشته عفوني در كشور است و چشم تمام گروه‌هاي بيماري‌ها و كرسي عفوني در كشور به اين دانشگاه است.

وي با تاكيد بر اينكه علاوه بر ارائه خدمات درماني بيشترين تلاش در جهت آموزش دستيار، انجام تحقيقات علمي در حوزه بيماري‌هاي عفوني به ويژه ايدز است، خاطرنشان كرد: مركز تحقيقات ايدز دانشگاه بي‌شك بهترين در كشور و يكي از مراكز معتبر علمي تحقيقاتي در منطقه و مديترانه شرقي است كه در آن برنامه‌هاي درماني، آموزشي به بيماران ارائه مي‌شود، همچنين مركز مشاوره اين مركز در تمام كشور، مديترانه شرقي و منطقه منشاء خدمات بسياري است.

رسولي نژاد با بيان اينكه بيشترين پتانسيل مركز تحقيقات ايدز بر روي اين بيماري است، وجود يك آزمايشگاه مركزي در راستاي ارائه خدمات هرچه بهتر و بيشتر را ضروري عنوان كرد و افزود: با قول مساعدي كه مسئولين مبني بر راه‌اندازي يك آزمايشگاه مجهز داده‌اند، راه‌اندازي دوره آموزش فلوشيپ ايدز و عفونت بيمارستاني با موفقيت بيشتري همراه خواهد شد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در خاتمه با بيان اينكه آموزش‌ها در بالاترين سطح در اين گروه ارائه مي شود، اظهار كرد: دريافت و كاربردي كردن اين علوم از سوي دانشجويان بهترين بازخورد براي گروه است و مي‌تواند ما را در تحقق اهدافمان كمك كند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.