جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ / ۲۰:۱۲
کد مطلب: 7673
۰

اختصاص سهميه 30 درصدي براي مربيان رسمي جهت ادامه تحصيل

  معاون وزير علوم و رييس سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: اعضاي هيات علمي بايد با شناخت کمبودها و کاستي‌ها بتوانند ضعف‌ها را به فرصت تبديل کنند.

به گزارش ايسنا، محمد حسين سرورالدين در چهارمين سفر استاني هيات دولت به ايلام در جمع اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي گفت: احساس غرور مي‌کنيم که در منطقه ايلام هستيم و در اين سفر تمام توان خود را بکار مي‌گيريم تا در جهت حل مشکلات مردم شجاع اين منطقه اقدام كنيم.

وي از اعضاي هيات علمي به عنوان پشتوانه فکري و برنامه‌ريز کشور ياد کرد و گفت: اعضاي هيات علمي بايد با شناخت کمبودها و کاستي‌ها بتوانند ضعف‌ها را به فرصت تبديل کنند، بنابراين از اين قشر فرهيخته انتظار مي‌رود که در جهت رشد و توسعه همه جانبه کشور، پيشنهادها و راهکارهاي سازنده‌اي ارائه کنند.

سرورالدين با اشاره به چگونگي ادامه تحصيل مربيان، اظهار كرد: براي ادامه تحصيل مربيان رسمي و رسمي آزمايشي دانشگاه‌ها، سهميه‌اي 30 درصدي در نظر گرفته شده است، همچنين اعضاي هيات علمي مي‌توانند در اين خصوص پيشنهادها و راهکارهاي عملي خود را ارائه کنند تا ما هم آن را بررسي و در صورت موجه بودن آن را اجرايي کنيم.

وي در خصوص شرايط اخذ مجوز نشريات علمي پژوهشي، تصريح كرد: اخذ مجوز براي نشريات علمي پژوهشي شرايط و مقررات خاصي دارد، ولي کميسيون نشريات وزارت علوم در خصوص دانشگاه‌هاي نوپا و در حال توسعه تمهيداتي را با رعايت مقررات در نظر مي‌گيرد.

رييس سازمان سنجش در خصوص سيستم متمرکز جذب دانشجويان دکترا و تغييرات در آيين‌نامه ارتقاي اعضاي هيات علمي، اظهار كرد: ارائه فراخوان جذب دانشجويان دکتري در راستاي رعايت عدالت در جذب اين دانشجويان بوده است، همچنين در آيين‌نامه جديد ارتقاي اعضاي هيات علمي نيز علاوه بر ارائه مقاله ISI به فعاليت‌هاي فرهنگي نيز امتياز داده مي‌شود.


اهتمام دولت براي رسيدگي به مسائل رفاهي کارمندان

سرورالدين همچنين در جمع کارکنان دانشگاه ايلام، با بيان اينكه دولت مصمم است براي رسيدگي به مسائل رفاهي کارمندان که واقعاً جزو اقشار زحمتکش جامعه محسوب مي‌شوند هرگونه اقدامي را در چارچوب قوانين مصوب انجام دهد، گفت: هدف از سفرهاي استاني هيات دولت آشنايي با مسائل و مشکلات مردم مناطق مختلف کشور است.

وي افزود: کار اصلي مسئولان دولتي در اين سفرها، شنيدن حرف‌ها، تقاضاها و آشنايي با مسائل و مصائب مردم و انتقال آن به مسئولان رده بالاتر در جهت حل مسائل آنهاست.

سرورالدين با اشاره به سالروز نهم دي ماه و بيعت مجدد امت اسلامي با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، گفت: روز نهم دي ماه که از ايام‌الله است پاسخ محکمي به فتنه‌گران بود كه موجب مايوس شدن دشمنان انقلاب شد، همچنين اغفال شدگان از خواب غفلت بيدار شده و دلسوزان و دوستان نظام نيز به ادامه راهشان اميدوارتر شدند.

وي در خصوص تبديل وضعيت کارکنان و به ويژه کارکنان شرکتي، تصريح كرد: مطابق قانون هر سازماني مي‌تواند فقط 10درصد از کارمندان خود را به کار معين اختصاص دهد و در خصوص تبديل وضعيت کارکنان پيماني به رسمي آزمايشي هم بايد طبق مقررات عمل شود، همچنين جذب نيروي جديد نيز حتماً از طريق ارائه فراخوان انجام مي‌شود.


کاهش ساعت کاري براي بانوان با رويکرد دولت انجام پذير است

حسينعلي عليخاني مشاور وزير علوم در امور ايثارگران با بيان اينکه مشکلات اداري امروز کشور نشات گرفته از سيستم اداري حاکم بر رژيم گذشته است، در خصوص تقاضاي کاهش ساعت کاري به خصوص براي بانوان کارمند، گفت: کاهش ساعت کار اداري با رويکرد دولت به سيستم دورکاري و دولت الکترونيک انجام پذير است و مسئولان دانشگاه ايلام هم مي‌توانند از اين روش در موارد مقتضي استفاده کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...