شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ / ۱۱:۳۳
کد مطلب: 7907
۰

حداقل و حداکثر شهریه مهدهای کودک تهران

مدیر بهزیستی استان تهران گفت: شهریه مهدهای کودک براساس دستورالعمل تصویب شده در مناطق مختلف شهر متفاوت است به طوری که از حداقل 43 تا 224 هزار تومان تعیین شده است.
به گزارش مهر، علی محمد قادری در نشست خبری که امروز دوشنبه برگزار شد، در پاسخ به مهر افزود: ‌شهریه مهدهای کودک شمیرانات 57 تا 224 هزار تومان تعیین شده است و همچنین در مناطق 2 تا 8، 51 تا 215 هزار تومان و مناطق 9 تا 14، 47 تا 207 هزار تومان و همچنین در مناطق 15 تا 22، 43 تا 199 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سایر شهرستانهای استان تهران حداقل 36 و حداکثر 187 هزار تومان شهریه مهدهای کودک مصوب است به طوری که خانواده‌ها می‌توانند در صورتی که مهدهای کودک خارج از نرخ تعیین شده شهریه دریافت کنند آن را به سازمان بهزیستی و واحد شکایات اطلاع دهند.

به گفته وی، همچنین خانواده‌ها می‌توانند به شماره 30008530 تخلفات مهدهای کودک را به صورت پیامک گزارش دهند و مطمئن باشند که رسیدگی خواهد شد.

مدیر بهزیستی استان تهران تاکید کرد: ‌مهدهای کودک فقط می‌توانند کلاسهای فوق برنامه خود را که در چهار زمینه قرآن، ورزش، نقاشی و زبان انگلیسی است در ساعات خارج از برنامه‌های مهد از یک بعدازظهر به بعد تشکیل دهند.

وی افزود:‌ در حال حاضر 89 مهد کودک در استان تهران فعال است که 63 هزار و 689 کودک از این مهدهای کودک استفاده می‌کنند.

به گفته قادری، تا کنون 84 مهد کودک تعطیل شده که دلیل آن نیز تخلف و یا عدم تمایل مدیر مهد بوده است و همچنین 56 مهد کودک نیز در شرف تاسیس هستند.

وی گفت: مهدهای کودکی که عنوان می‌کنند دو زبانه هستند متخلفند و به تخلف آنها رسیدگی خواهد شد.

مدیر بهزیستی استان تهران تاکید کرد: در مهدهای کودکی که مناطق حاشیه‌ای و یا محروم استان تهران فعالیت می‌کنند به سه دهک پایین جامعه شهریه و کمک هزینه پرداخت می‌شود و همچنین در روستامهدها یک وعده غذای گرم نیز به کودک داده می‌شود.

وی در مورد هزینه ایاب و ذهاب معلولان نیز گفت: در حال حاضر هزار و 160 معلول جسمی و حرکتی از طریق کارت شارژ کمک هزینه ایاب و ذهاب دریافت می کنند که در سال گذشته 125 میلیون تومان برای ایاب و ذهاب معلولان پرداخت شد و این مبلغ در سال جاری 25 درصد نسبت قبل افزایش یافته است.

قادری در مورد زنان ویژه نیز گفت:‌ در استان تهران مراکز ویژه نگهداری این افراد وجود دارد و مشکلی برای پذیرش این افراد نداریم اما با توجه به اینکه وزارت کشور اجازه انتشار آمار زنان ویژه و خیابانی را به رسانه‌ها نداده نمی‌توانیم آماری در این خصوص ارایه دهیم .

وی تاکید کرد:‌ شهرستان شهریار، دره فرحزاد، دروازه غار، میدان شوش و ... از جمله مناطق آسیب‌زا در استان تهران هستند که خدمات ویژه‌ای نیز به آنها ارایه می‌شود.

مدیر بهزیستی استان تهران در مورد کمپ‌های مجاز ترک اعتیاد در استان تهران گفت: در حال حاضر 54 کمپ مجاز در استان تهران وجود دارد. همچنین سه کمپ ویژه زنان نیز فعالیت می‌کنند که این کمپ‌ها در چیتگر، شهریار و ری دایر هستند.

وی در مورد مسکن معلولان و زنان سرپرست استان نیز گفت: براساس تعهدات سازمان بهزیستی قرار است تا پایان سال آینده 200 هزار مسکن به معلولان و زنان سرپرست خانوار اختصاص دهد که سهم استان تهران چهار هزار واحد مسکونی است که بخشی از آن تا پایان امسال و تعدادی نیز تا سال آینده به این افراد واگذار می‌شود.




نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.