جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ / ۰۶:۰۹
کد مطلب: 7984
۰
۳

تعیین حقوق بازنشستگی براساس دستمزد پنج سال پایانی

مدیرکل درآمد حق بیمه صندوق تامین اجتماعی گفت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه از این پس حقوق و مستمری بازنشستگانی که حقوق آنان با افزایش غیر عادی در سالهای آخر کار روبرو شده است براساس دستمزد بیمه‌شدگان در پنج سال پایانی آنان محاسبه می‌شود.
محمد حسین زدا در گفتگو با مهر افزود: براساس ماده 31 قانون برنامه پنجم توسعه سازمان تامین اجتماعی مکلف شده حقوق و دستمزد بازنشستگان را در صورت افزایش غیرعادی حقوق آنها در دو سال پایانی کار، براساس حقوق پنج سال آخر محاسبه کند.

تاکنون حقوق و دستمزد بازنشستگان براساس دستمزد دو سال پایانی آنان محاسبه می شد.

مدیرکل درآمد حق بیمه صندوق تامین اجتماعی تاکید کرد: این اقدام به منظور برقراری مستمری بازنشستگی با کنترل نرخ رشد حقوق و دستمزد بیمه‌شدگان انجام می شود.

وی در مورد ارتقاء شغلی بیمه شدگان نیز گفت: درصورتی که افزایش حقوق سالهای پایانی به دلیل ارتقاء شغلی باشد دو سال پایانی مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی است.

به گفته زدا، چنانچه نرخ رشد حقوق و دستمزد اعلام‌شده بیمه‎شدگان در دو سال آخر خدمت آنها بیش از نرخ رشد طبیعی حقوق بوده و با سالهای قبل سازگار نباشد، تنها در این صورت است که برقراری حقوق بازنشستگی بیمه‌شده بر مبنای میانگین حقوق و دستمزد پنج سال آخر خدمت محاسبه و پرداخت می شود.

گفتنی است درصورتی که رشد دستمزد بیمه‌پرداز طبیعی و متعارف باشد، برقراری مستمری براساس دو سال آخر بیمه‌پرداز است و درمورد افرادی که این رشد غیرطبیعی باشد، میانگین دستمزد مشمول کسر حق‌بیمه آخرین پنج سال، مبنای تعیین میزان مستمری است.

همچنین بررسی ارتقاء شغلی بیمه‌شدگان مشمول قانون کار براساس ضوابط اجرایی طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان مشمول قانون کار و بیمه‌شدگان غیرمشمول قانون کار براساس مقررات استخدامی حاکم بر آنان است.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

هميشه مصوبات به ضرر كارمندان تمام ميشهتامين اجتماعي هم به فكر خودشه.بيشتر از اين هم انتظار نميره
این روش بسیار ناعادلانه می باشد
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کلیه دست اندر کاران و مسئولین محترم - احتراما" باستحضار میرساندکه حدود 90درصد کارکنان درحالت عادی و در سطح پائین حقوق دریافت میکنند و خدا را خوش نمیاید که میانگین 5 سال آخر خدمت ملاک عمل بازنشستگی آنان باشد و این برای افرادی تصویب شد که در سطح بالا حقوق دریافت میکردند که آنها نیز در هیچ شرایطی ضرر نمی کنند و ضرر را کل مجموعه کارمندی که در روال عادی دریافت حقوق دارند میکنند امیدواریم که مسئولین با تیت خیری که دارند تجدید نظر در مصوبه فوق داشته باشند تا کارمندان نیز با انگیزه بهتری بتوانند ارائه خدمت نمایند.با تشکر
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...