پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ / ۰۶:۱۳
کد مطلب: 7985
۰
۱

جزئیات ثبت نام دارندگان مدرک معادل در کنکوردکتری

  جزئیات ادامه تحصیل دارندگان مدرک معادل در کنکور دکتری سال 91 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد و بر اساس آن دارندگان مدرک معادل با توجه به شرایط اعلام شده می توانند در آزمون ثبت نام کنند.
شرط دارندگان مدرک خارج از کشور که دارای مدرک ارزشیابی شده معادل دارند

به گزارش مهر، براساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی، فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی معتبر خارجی که به دلیل کیفیت (اعتبار دانشگاه و محتوای درسی) به مدرک فارغ التحصیلی ارزشیابی شده آنان عنوان معادل تعلق گرفته است، اجازه شرکت در آزمون مذکور را ندارند مگر اینکه در آزمون های معادل دوره کارشناسی ارشد که در سالهای 87، 88 و یا 89 توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شده است، پذیرفته شده باشند.

شرط دارندگان مدرک معادل مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت، سازمان مدیریت

بر اساس اعلام سازمان سنجش، دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد (معادل فوق لیسانس) مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد (سال های 87، 88 و یا 89) حدنصاب، نمره علمی لازم را کسب کرده و پذیرفته شده اند می توانند در آزمون رشته های تحصیلی دوره دکتری (Ph.D) گروه امتحانی مربوط، ثبت نام و شرکت کنند.

این گروه از داوطلبان در صورت موفقیت در این آزمون لازم است کارنامه نتیجه آزمون جامع مدرک معادل کارشناسی ارشد خود را پس از پذیرفته شدن به همراه سایر مدارک لازم به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند.

شرط دارندگان مدرک معادل با مجوز شورای گسترش وزارت علوم

دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد (معادل فوق لیسانس) به شرط اینکه دوره تحصیلی آنان با مجوز شورای گسترش وزارت علوم برگزار شده باشد و مدرک آنان مورد تأیید وزارت علوم باشد می توانند با همان مدرک معادل در این آزمون شرکت و در صورت پذیرفته شدن ادامه تحصیل دهند.

نحوه اعلام معادل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در آزمون دکتری

داوطلبانی که فارغ التحصیل شده اند، لازم است معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای خود را در ردیف های مربوطه تقاضانامه درج کنند. همچنین داوطلبانی که حداکثرتا تاریخ 31 شهریور 91 فارغ التحصیل می شود باید علاوه بر درج معدل دوره کارشناسی، میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 90 در تقاضا نامه درج کنند و فرم را به تایید دانشگاه محل تحصیل برسانند تا در صورت قبولی به مؤسسه محل قبولی ارائه شود.

لغو قبولی در آزمون دکتری نتیجه مغایرت معدل درج شده در کارت ثبت نام

داوطلب باید در زمان قبولی نهایی، معدل خود را با مدرک معتبر به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی محل قبولی ارائه دهد و لازم است مغایرتی بین معدل اعلام شده به این سازمان با معدل مدرک ارائه شده به محل قبولی وجود نداشته باشد. در صورت مغایرت معدل، قبولی فرد پذیرفته شده در هر مرحله از تحصیل که باشد لغو و به درخواست وی ترتیب اثر داده نخواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از داوطلب سلب خواهد شد.

شرایط ثبت نام دارندگان معدل کمتر از 14

دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای (به جز فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری حرفه ای دامپزشکی و دکتری پزشکی) که معدل آنان کمتر از 14 است، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای نیازی به درج معدل دوره کارشناسی ندارند. پذیرفته شدگان با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید دو برابر طول مدت تحصیل دوره دکتری در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در صورت نیاز محلی که وزار ت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین می کند به خدمت اشتغال ورزند.

ممنوعیت ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دکتری سال 90

هیچیک از پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری سال 90 حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

فاطمه کهنسال
Iran, Islamic Republic of
با سلام ،ایا دارندگان مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی ورودی 87 می توانند در آزمون دکتری شرکت نمایند. بنده ارزو به دل شدم یک نفر این پیدا شود و این سوال بنده را پاسخ دهد!
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند