کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش بینی زلزله نیشابور توسط مخترع ایرانی

2 بهمن 1390 ساعت 6:28


  براساس پارامترهایی که در اختیار داشتیم زلزله نیشابور را در تاریخ ۲۷ دسامبر به مسئولین اطلاع داده بودیم.

به گزارش سه نسل، محمد رضا رشید مخترع و سرگروه تیم پیش بینی کننده زلزله در گفتگو با قدس آنلاین با بیان این مطلب افزود: براساس پارامترهایی که در حال حاضر در اختیار داریم ما می توانیم زلزله را مدت زمان های زودتر از وقوع پیش بینی و اعلام نمایم البته پارامترهای این مساله در حدود ۲۸ مورد می باشد که متاسفانه ما تنها به دلیل مشکلات مالی تنها از دو پارامتر می توانیم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: بعد از اعلام وقوع زلزله دوستان در امداد و نجات خراسان و هلال احمر به حالت آماده باش در آمدند که این مساله بسیار مهمی در زمان وقوع زلزله است دیگر همکار بنده نیزهفته گذشته احتمال زلزله را به ستاد مدیریت بحران کشور و استان خراسان رضوی اعلام کرده بود.

سرگروه تیم پیش بینی کننده زلزله درا دامه تصریح کرد: زلزله شهرستان خرو را ما پیش از این پیش بینی کرده بودیم واعلام اماده باش برای مواجه با پس لرزه ها را خواسته بودیم چرا که پس لرزه ها بین ۳ تا ۴ ریشتر به دلیل شکاف های ایجاده شده خطرناکتر و مخرب تر خواهند بود.

وی تصریح کرد: در ماههای اخیر گروه ما احتمال وقوع زلزله در شیراز،فیروزکوه،ارومیه و هرمزگان را پیش بینی کرده بودیم که تمامی انها رخ دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس مطالعه ما انشاا..زلزله دیگر قرار نیست در ماههای بعد در خراسان اتفاق بیفتاد.

سرگروه تیم پیش بینی کننده زلزله در پایان گفت: من از مسؤولان می خواهم که حمایت های بیشتری از مطالعات علمی انجام بدهند. و از کارشناسان و اساتید خواستار همکاری با مجموعه خودمان را دارم.  


کد مطلب: 8135

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/8135/پیش-بینی-زلزله-نیشابور-توسط-مخترع-ایرانی

میگنا
  https://www.migna.ir