پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۱:۰۱
کد مطلب: 8147
۰
۱

دانستنیها و نکات مهم برای انتخاب یک میزبانی وب و هاست خوب

  با توجه به اینکه بیشتر شرکت‌های میزبانی وب در ایران به علت عوامل نامساعد در مراکز داده ایرانی و همچنین پهنای باند کم و هزینه زیاد برای تهیه سرورهای خود از مراکز داده ‌های خارج از ایران مخصوصا در کشورهای آمریکا، کانادا و المان بهره می‌گیرند . که مهمترین ویژگی برتر نسبت به مراکز داده در ایران سرعت بالا و هزینه کمتر است.البته به علت تحریم‌های کشور آمریکا علیه ایران و همچنین عدم گسترش کارت‌های اعتباری بین‌المللی در ایران تهیه سرور در خارج از ایران نیز با مشکلات خاص خود روربرو است. با توجه به اینکه دنیای اینترنت و وب , دنیایی مجازی و بدون دسترسی فیزیکی است و تفاوت های زیادی با دنیای واقعی دارد و اخیرا در ایران این رشته (میزبانی وب) مورد توجه کاربران اینترنت قرار گرفته و هیچ کنترلی از سوی دولت ایران صورت نگرفته قرار بر این شد با کمک دوستان اطلاع رسانی های کافی و مورد نیاز برای افزایش سطح علمی کاربران اینترنت در این رشته فراهم کنیم تا کمکی در این عرصه داشته باشیم .

در زیر نکاتی مهم و ساده برای خرید یک سرویس میزبانی وب ذکر شده است…

قبل از خرید چه کار هایی انجام بدهیم ؟
بستگی به مدل و سطح خرید میتواند یکی از دلایل زیر پر رنگ تر و مهمتر باشد .
همیشه سعی کنید از شرکت یا سایتی خرید کنید که در شهر یا استان محل زندگی شما باشد.
قبل از خرید چندین بار تلفن در زمان های مختلف به فروشنده بزنید و سوال های قبل از خرید را بپرسید . (هیچ موقع از شخصی خرید نکنید که فقط شماره ایرانسل یا تلفن همراه استفاده می کند)
اگر فروشنده دفتر فیزیکی دارد حتما چند مرتبه حضور فیزیکی در شرکت داشته باشید و در مورد سرویس هایی که ارائه میکنند سوال کنید .
همیشه به دنبال مشتری های واقعی فروشنده بگردید و کیفیت واقعی را از مشتری ها پیگیر بشوید نه خود فروشنده , زیرا هیچ فروشنده ای از بدی ها و مشکلات سرویس خود صحبتی نمی کند .
هیچ وقت یک فروشنده حرفه ای در مسنجرها به دنبال مشتری نمیگردد . خریدهایی که در مسنجر ها انجام می شود بدون پایه و اساس است و قطعا بعد از مدت کوتاهی به مشکل برخود میکنید .
در دنیای هاستینگ کلماتی مانند “بینهات” , “نامحدود” معنی ندارد . همیشه این محدودیت ها اندازه گیری می شود , بر طبق قوانین فروشنده .
همیشه قبل از خرید قوانین فروشنده را خط به خط مطالعه کنید که بعدا سرویس دهنده و شخص شما به مشکل بر نخوردید .
در صورتی که فروشنده روز ها و ساعاتی از هفته را برای پشتیبانی تایین کرده حتما سعی کنید در آن روز ها و ساعت ها مزاحم پشتیبانی شوید .
همیشه قبل از خرید اسم شرکت , اسم شخص , ایمیل , سایت , شماره حساب فروشنده را در Google سرچ کنید و سوابق آن شخص یا شرکت را در اینترنت ببینید .
همیشه تعادل قیمت بازار را بسنجنید قیمت های خیلی پرت معمولا بعدا مشکل ساز می شود .

بعد از خرید چه کار هایی باید انجام بدهیم ؟
همیشه به اندازه ای که هزینه کردیم انتظار داشته باشیم . به قول معروف : هر چقدر پول بدید آش می خورید !!!
همیشه بعد از خرید درخواست مدرک کنید مثل : فاکتور فروش , یا متنی با اعتبار با امضا یا مهر که بعدا در صورت مشکل بدون مدرک نباشید .
در صورتی که بعد از مدتی از کیفیت میزبان خود راضی نیستید هاست خود را منتقل کنید به میزبانی بهتر . همیشه پیشگیری هزینه کمتری نسبت به درمان دارد .
سعی کنید همیشه از اطلاعات سایت خود بک آپ بگیرید . بعد از خرید همیشه منتظر این باشید سرویس دهنده شما با مشکل روبرو شده است و دیگر نمی تواند به شما سرویس بدهد و حتی اطلاعات شما هم از دست رفته .
شاید بدون شک بتوان گفت رمز موفقیت یک هاستینگ و مدیر سایت , BackUP است .
اگر اطلاعات سایت شما عموما در SQL ذخیره می شود سعی کنید هر شب از SQL کپی بگیرید و به یک جای مطمئن انتقال بدید . اگر حجم کمی دارد می توانید در PC خود یک کپی نگه دارید .
اگر اطلاعات سایت شما عموما در فایل و فولدر ذخیره میشود و حجم بالایی دارد سعی کنید هاست BACKUP بگیرید و اطلاعات را هر از چند روز یا هفته یا ماه به هاست BACKUP منتقل کنید .
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

United States
باتشکر ازارسال مطالب مفیدتون
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد