جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۶:۵۹
کد مطلب: 8152
۰

چاقو، قیچی و میخ در جمجمه! + عکس

  امروزه تکنیکهای تصویربرداری پرتونگاری مقطعی (CT SCAN) و پرتوهای ایکس در پزشکی از جایگاه ویژه ای برخوردارند. این تصاویر که می توانند داخل بدن را نشان دهند اغلب باعث شگفتی پزشکان می شوند.

به گزارش مهر، بارها پیش آماده است که افراد به دلیل دردهای مزمن با منشای نامعلوم به پزشک مراجعه کرده اند و پس از گرفتن عکسهای پرتو ایکس و CT Scan مشخص شده است که یک شیء خارجی به قسمتی از بدن آنها (سر، صورت، حفره شکمی و ...) به صورت پنهان راه یافته است.

در بسیاری از موارد حتی خود فرد نیز از حادثه ای که می توانسته منجر به وارد شدن شیء به بدن وی شده باشد اطلاعی ندارد. در این گزارش، ماجراهای شگفت انگیزی ذکر می شوند که دنیای پزشکی با کمک پرتوهای ایکس راز آنها را فاش کرده است:

میخ در سر یک مرد آمریکایی

در روزهای اخیر یک مرد ساکن حومه شیکاگو پس از اینکه به طور تصادفی با یک تفنگ میخ- افکن به سر خود شلیک کرد در یک بیمارستان محلی بستری شد. تصاویر پرتو ایکس در جمجمه این مرد یک میخ 3.5 اینچی (حدود 9 سانتیمتر) را نشان داد. این میخ 36 ساعت داخل سر وی باقی ماند.

این مرد 32 ساله که "دانته آئوتولو" نام دارد روز سه شنبه مشغول کار در گاراژ خود بود که به طور تصادفی در نزدیکی سر خود یک تفنگ میخ افکن را شلیک کرد. این مرد پس از این شلیک در خانه استراحت کرد و روز بعد به کار خود بازگشت اما پس از بروز حالت تهوع و سردرد شدید به بیمارستان رفت.

وی در این خصوص گفت: "پزشکان از اینکه من پس از گذشت 36 ساعت که از ورود میخ به داخل جمجمه ام می گذشت، حرف می زدم و راه می رفتم شوکه شده بودند."     کشف یک قیچی باغبانی در جمجمه

تصویر سیتی اسکن که از سوی مرکز پزشکی دانشگاه توکسان منتشر شده است، یک قیچی باغبانی را در سر یک مرد 86 ساله ساکن "گرین ولی" در آریزونا را نشان می دهد. این عکس قبل از عمل جراحی این مرد در 30 جولای 2011 گرفته شده است.

"لروی لوتشر" درحالی که مشغول کار در حیاط خانه خود بود یک قیچی باغبانی به روی سرش افتاد. وی برای جلوگیری از برخورد قیچی به چشمهایش از دستان خود استفاده کرد اما قیچی وارد گردنش شد.     ورود چاقو در صورت به خاطر سیب

این عکس پرتو ایکس یک چاقو را نشان می دهد که وارد گونه یک نوجوان چینی به نام "رن هانژی"، 13 ساله شده است. این نوجوان در 31 ژانویه 2011 هنگامی که مشغول پوست کندن یک سیب بود با پشت پا به زمین خورد و این چاقوی 8 اینچی (حدود 21 سانتیمتر) وارد گونه اش شد، اما به طور شگفت انگیزی تیغه این چاقو وارد مغز وی نشد.



ورود مهمات جنگی به جمجمه

این عکس سیتی اسکن یک گلوله جنگی را در جمجه یک سرباز افغانی نشان می دهد. یک پزشک نظامی آمریکا ماه گذشته توانست با موفقیت این گلوله 2 اینچی (بیش از 5 سانتیمتر) را از سر این سرباز خارج کرد.



مردی که چهار سال با یک چاقو در جمجمه زندگی کرد!

در فوریه 2011 یک شهروند چینی به نام "نی" که حداقل به مدت 4 سال از سردردهای مزمن شدید و عجیبی رنج می برد سرانجام به بیمارستان مراجعه کرد.

پزشکان پس از تصویربرداری رادیوگرافی در جمجمه این مرد یک تیغه 10 سانتیمتری چاقو کشف کردند. پس از اعلام نتایج آزمایشات، این مرد چینی به یادآورد که دقیقاً چهار سال قبل با یک دزد درگیری منجر به ضرب و جرح داشته است.

وی در این خصوص گفت: "با گذشت زمان سردردهایم آنقدر شدید شده بود که برای تسکیل درد سر و گوشهایم باید آمپولهای مسکن قوی تزریق می کردم."   مردانی که تلفن همراه خوردند!

در سپتامبر 2006 تعدادی تلفن همراه در معده چهار زندانی در یک زندان دارای امنیت بالا در السالوادور کشف شد. در این زندان تمام زندانیان مورد عکسبرداری با پرتو ایکس قرار می گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد