پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ / ۰۹:۵۲
کد مطلب: 8426
۰

تبليغات رنگي براي اعطاي ديپلم فوري!

رئيس مركز سنجش آموزش‌وپرورش درباره برخي تبليغات آموزشگاه‌ها مبني بر صدور ديپلم رسمي و فوري، گفت: بر اساس قانون هيچ‌يك از آموزشگاه‌هاي آزاد مجاز به صدور ديپلم رسمي نيستند و تنها مي‌توانند كلاس‌هاي آموزشي و تكميلي را براي دانش‌آموزان برگزار كنند.
عبدالامير عرفي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: آموزشگاه‌هايي كه از وزارت آموزش و پرورش مجوز فعاليت دريافت كرده‌اند، بر اساس قانون مجاز به برگزاري كلاس‌هاي آموزشي و تكميلي هستند و براي امتحانات و برگزاري آزمون‌ها دانش‌آموزان را به محيط‌هاي رسمي آموزش و پرورش يعني مدارس و هنرستان‌ها معرفي مي‌كنند.

وي افزود: هيچ آموزشگاهي حق صدور ديپلم و يا گواهي رسمي براي رشته‌هاي تحصيلي را در هيچ يك از شاخه‌هاي نظري و فني و حرفه‌اي ندارد و تنها مي‌تواند كلاس‌هاي تكميلي را طبق ضوابط برگزار كنند.

رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: تمام پروسه آموزش و صدور گواهي و ديپلم دانش‌آموزان بازمانده ازتحصيل كه در آموزشگاه‌هاي آزاد ادامه تحصيل مي‌دهند، صرفا از طريق فرايندهاي قانوني و آموزش و پرورش بايد طي شود.

وي ادامه داد: اين مراكز و واحدهاي آموزشي كه موظف مي‌شوند دانش‌آموزان را براي برگزاري آزمون و امتحانات نهايي به مدارس معرفي كنند بيشتر از ساير مراكز ضوابط و مقررات را رعايت مي‌كنند.

عرفي تاكيد كرد: ديپلم‌هايي مورد تاييد وزارت آموزش و پرورش است كه امتحانات درس‌ها‌ي مربوط به آن در مدارس و محيط‌هاي رسمي آموزش و پرورش برگزار شده باشد.

همچنين ابوطالب حافظي ـ مدير دفتر پشتيباني مدارس و مراكز غيردولتي آموزش و پرورش نيز در اين‌باره به ايسنا، گفت: بر اساس قانون آموزشگاه‌ها حق صدور هيچ‌گونه ديپلم و يا گواهي رسمي را ندارند و تنها درس‌هاي مصوب آموزش و پرورش را مي‌توانند در اين مراكز برگزار كنند.

وي با بيان اينكه هر مركز و يا واحد آموزشي كه اقدام به صدور ديپلم و يا گواهي رسمي كرده باشد اقدامش غيرقانوني است، اضافه كرد: آموزش و پرورش و سازمان مراكز غيردولتي اينگونه مراكز را تاييد نمي‌كنند و چنانچه گزارشي از اين مراكز مبني بر صدور ديپلم عنوان شود با آنها طبق قانون برخورد مي‌شود.

وي درباره برخي رشته‌هاي فني كه در مراكز آموزشگاه‌هاي آزاد برگزار مي‌شود نيز خاطرنشان كرد: ديپلم رسمي رشته‌هاي فني حرفه‌اي و كارودانش زير نظر وزارت آموزش و پرورش و وزارت كار و امور اجتماعي صادر مي‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...