کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رشته‌های اولویت‌دار دانشگاه ویژه فرهنگیان

13 بهمن 1390 ساعت 10:43



پرورشی، استثنایی، تربیت‌بدنی و مشاوره

وزیر آموزش و پرورش گفت: اولویت دانشگاه ویژه فرهنگیان پذیرش دانشجوی متعهد به خدمت در رشته‌های ابتدایی، پرورشی، استثنایی، تربیت‌بدنی و مشاوره خواهد بود.

به گزارش فارس ، مراسم تودیع و معارفه معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به مانند اکثر برنامه‌های این وزارتخانه بدون پوشش خبری برگزار شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در  این مراسم از ظهور قوی‌تر فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی در ساختار جدید نسبت به گذشته خبر داد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی‌ آموزش و پرورش ایجاد تحول است، تصریح کرد: سند تحول آموزش و پرورش برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش تدوین شده است.

* اولویت دانشگاه ویژه فرهنگیان پذیرش دانشجو در رشته‌های ابتدایی و پرورشی است

حاجی‌بابایی با اشاره به جایگاه پرورش در نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین اظهار داشت: در سند تحول بنیادین، اهداف آموزش و پرورش به زیبایی ترسیم شده است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش با اشاره به تصویب اساسنامه دانشگاه ویژه فرهنگیان تأکید کرد: اولویت دانشگاه ویژه فرهنگیان پذیرش دانشجوی متعهد به خدمت در رشته‌های ابتدایی، پرورشی، استثنایی، تربیت‌بدنی و مشاوره خواهد بود.

وی، افزایش اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور، افزایش تعداد مدارس قرآنی و ثبت‌نام بیش از 2 میلیون دانش‌آموز در طرح نور را نشانگر اهمیت فعالیت‌های پرورشی در آموزش و پرورش خواند و با اشاره به تخصیص بودجه دولت برای احداث 4 هزار سالن ورزشی و 400 استخر شنا تصریح کرد: معاونت تربیت‌بدنی و سلامت باید تعریف مشخصی از ورزش و فعالیت‌های ورزشی برای بیش از 12 میلیون دانش‌آموز کشور داشته باشد و تمام دانش‌آموزان از نعمت مربی تربیت‌بدنی و بهداشت برخوردار شوند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی باید یکی از زیرمجموعه‌های خود را به امر نظارت بر محتوای کتاب‌های درسی مأمور کند، اظهار داشت: باید دست به دست یکدیگر دهیم تا فعالیت‌های پرورشی در این وزارتخانه به بالاترین قله‌ها برسد.

زکریا یازرلو، معاون سابق پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: بر اساس چشم‌ا‌نداز 1404 ،50 درصد تولید ناخالص ملی باید به دست اعضای جامعه دانش بنیان تولید شود.

زکریا یازرلو افزود: امید به زندگی در یک ملت، آگاهی و دانایی و کیفیت زندگی آنان از ملاک‌های توسعه انسانی در یک جامعه است.

یازرلو در پایان به انتصاب معاون جدید پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه اشاره کرد و ادامه داد: هژبری، مدیر فهیم و دانایی است که توان تحقق‌بخشی به اهداف بلند تعیین شده در ساختار جدید معاونت پرورشی و فرهنگی را دارد.

* همراهی معاونت‌های پرورشی و تربیت‌بدنی ضروری است

حسین هژبری، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم، مدرسه را مهمترین جغرافیای حوزه آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: امور پرورشی از مهمترین رکن‌های آموزش و پرورش است.

وی معلم را سنگ‌ زیرین نظام آموزش خواند و ادامه داد: افزایش مدارس قرآنی و ثبت‌نام بیش از 2 هزار دانش‌آموز در طرح ملی نور نشانگر اهمیت و جایگاه امور پرورشی در مدرسه است.

هژبری با تأکید بر مشارکت دو معاونت پرورشی و فرهنگی و تربیت‌بدنی و سلامت خاطر نشان کرد: همگامی و همراهی این دو معاونت از ضرورت‌های نظام آموزشی است که مانند گذشته ادامه خواهد یافت.

* جایگاه ویژه دانش‌آموزان استثنایی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

نامدار عبدالهیان، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی هم در این مراسم گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان استثنایی شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان استثنایی جزو افراد توانمند جامعه هستند، اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به گونه‌ای تنظیم شده است که مسائل و مشکلات دانش آموزان نیازمند را به طور جدی دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در بند 19 برنامه پنجم توسعه، مأموریتی برای آموزش و پرورش تعیین شده که در آن جایگاه آموزش و پرورش استثنایی به درستی تبیین شده است.

عبدالهیان با تأکید بر اینکه خانواده‌های دانش‌‌آموزان استثنایی، اسوه‌های صبر و پایداری هستند، خاطرنشان کرد: با تمام توان در حل مشکلات دانش‌آموزان استثنایی خواهم کوشید.



* چالش نیروی انسانی در آموزش و پرورش حل شده است


کیومرث هاشمی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در این مراسم، از همت مضاعف در دنبال کردن ورزش دانش‌آموزی با نگاه پرروشی در کشور خبر داد.

وی با اشاره به جذب 15 هزار نفری معلمان ورزش در دوران وزارت حاجی بابایی خاطر نشان کرد: تعداد مربی بهداشت در آموزش و پرورش امروز به بیش از 30 هزار نفر رسیده و امروز مهمترین چالش آموزش و پرورش یعنی ساماندهی نیروی انسانی حل شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود یک‌هزار و 357 سالن ورزشی و 42 استخر سرپوشیده طی 32 سال در آموزش وپرورش تأکید کرد: احداث 4 هزار سالن ورزشی و 400 استخر شنا در دست برنامه‌ریزی و اقدام است و تاکنون عملیات اجرایی 2 هزار سالن ورزشی نیز آغاز شده است؛ در حال حاضر 270 استخر شنا در اختیار معلمان و دانش‌‌آموزان است.



هاشمی گفت: مشارکت دانش‌آموزان در امر ورزش در برنامه چهارم و پنجم توسعه به ترتیب باید به 15 و 30 درصد برسد در صورتی که امروز این مشارکت از میزان پیش‌بینی شده فراتر رفته و به 40 درصد رسیده است.

وی با اشاره به تلاش مضاعف این معاونت در راستای ارتقای سلامت و تندرستی دانش‌آموزان تصریح کرد: با ورزش می‌توان مانع بروز ناهنجاری و چالش‌های فرهنگی دانش‌آموزان شد.


کد مطلب: 8571

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/8571/رشته-های-اولویت-دار-دانشگاه-ویژه-فرهنگیان

میگنا
  https://www.migna.ir