پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ / ۰۹:۳۳
کد مطلب: 8723
۰
۲

آخرین مهلت مراجعه 4020 فارغ‌التحصیل تربیت معلم برای استخدام

    سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) گفت: 4020 فارغ‌التحصیل مراکز تربیت معلم تا 17 اسفند امسال مهلت دارند تا با مراجعه به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ محل سکونت، مراحل استخدامی خود را طی کنند.

اسدالله اسدی گرمارودی، سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) در گفت‌وگو با فارس در رابطه با وضعیت نهایی استخدام 4 هزار و 20 فارغ‌التحصیل مراکز تربیت معلم (دانشجویان دختر و پسرانی که مشکل خدمت سربازی ندارند) اظهار داشت: اداره کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش مسئول انجام مراحل استخدامی این افراد است که به همین منظور، فرمی را تهیه کرده‌اند تا این گروه از فارغ‌التحصیلان، فرم مربوطه را تکمیل کرده و وضعیت خود را از جهت رشته، جنسیت و مقطع تحصیلی مشخص کنند.

وی افزود: این گروه از فارغ‌التحصیلان تا 17 اسفند 90 مهلت دارند تا به اداره کل آموزش و پرورش استان محل سکونت خود مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

اسدی گرمارودی ادامه داد: با توجه به اینکه این افراد در مراکز تربیت معلم دوره‌های آموزشی خود را گذرانده‌اند و ما نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای در دوره ابتدایی داشته‌ایم، امیدواریم در سال آینده بتوانیم به شیوه مناسبی از آنها استفاده کنیم.

* آموزش و پرورش مصوبه اخیر مجلس را یک فرصت می‌داند

سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) همچنین در خصوص سایر دانشجویان تربیت معلم که مشکل خدمت سربازی دارند، گفت: آنچه را که ما تا این لحظه به عنوان نماینده دولت برای این دسته از دانشجویان پیگیری کرده‌ایم، اخذ موافقت ستادکل نیروهای مسلح برای «سرباز معلمی» آنها بوده است؛ اما در مجلس نیز نمایندگان پیگیری‌ کرده‌اند که بتوانند با اصلاح ماده 111 قانون بودجه سال 90، شرایطی را فراهم کنند که این تعداد از دانشجویان نیز به عنوان فارغ‌التحصیلان تربیت معلم در آموزش و پرورش جذب شوند.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش این مصوبه مجلس را به عنوان یک فرصت تلقی می‌کند و از تمامی این فارغ‌التحصیلان به عنوان نیروهای «متعهد خدمت» از لحظه استخدام استفاده خواهد کرد.

به گزارش توانا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه 16 بهمن‌ماه 90 با اصلاح بند 111 قانون بودجه سال 90 کشور، وزارت آموزش و پرورش را مسئول اجرای «قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش» تعیین کردند.

به این اصلاحیه دو تبصره نیز اضافه شد که بر اساس تبصره یک، مزایای قانون متعهدین خدمت شامل حال آن دسته از دانشجویان تربیت معلم که خدمت زیر پرچم را نگذرانده‌اند نیز می‌شود؛ همچنین بر اساس تبصره دو، وزارت آموزش و پرورش باید مراحل استخدامی این افراد را تا آخر اسفند سال 90 انجام دهد.

به این ترتیب و در صورت تأیید این مصوبه در شورای نگهبان، تمام دانشجویان تربیت معلم تا پایان سال به نوعی تعیین تکلیف و متعهد خدمت می‌شوند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

خدا كنه ولي 2 سلاله كه ميگن استخدام ميكنيم و نمي كنند.مطمعنا الانم خبري نيست.
دروغ گفتن؟..... چرا تا حالا هیچ حرکتی نشده؟ الان مهر 91
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.