پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۰:۴۲
کد مطلب: 9120
۰

بالا بودن 20 درصد شهريه دانشجويان فراگير کارشناسي و کارشناسي‌ارشد

مسئول بخش فراگيران دانشگاه پيام‌نور استان زنجان، گفت: دانشجويان مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد که از طريق دوره‌هاي فراگير در اين دانشگاه جذب مي‌شوند، شهريه اين گروه 20 درصد بيشتر از دانشجويان دوره‌هاي سراسري مي‌باشد.

محمدکاظم صفياري در گفتگو با ايسنا ، با بيان اينکه دانشگاه پيام‌نور، از دو طريق آزمون سراسري و آزمون‌هاي فراگيران دانشجو جذب مي‌کند، افزود: در طول سال تحصيلي، يک يا دو نوبت اين آزمون‌ها برگزار مي‌شود. در گروه فراگيران تعدادي از درس‌هاي دروس اصلي کارشناسي و کارشناسي‌ارشد به صورت خودخوان توسط دانش‌پذير خوانده مي‌شود که در صورت احراز ميانگين معدل کل 12 در مقطع کارشناسي و ميانگين معدل کل 14 در مقطع کارشناسي‌ارشد به عنوان دانشجوي اين دانشگاه پذيرفته مي‌شوند.

وي با اشاره به اين که 50 رشته در مقطع کارشناسي در گروه فراگيران فعال است، تصريح کرد: در سال‌هاي اخير رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه پيام‌نور استان زنجان به طور چشم‌گيري افزايش پيدا کرده است. در رشته‌هاي فني و مهندسي در مقطع کارشناسي 10 تا 11 رشته فعال و در مقطع کارشناسي ارشد 3 رشته ادبيات فارسي، شيمي و شيمي آلي فعال است.


اين مقام مسئول ادامه داد: در سال‌هاي اخير در گروه فراگيران سقف پذيرش در مقطع کارشناسي 35 دانشجو و در مقطع کارشناسي‌ارشد 15 دانشجو است که در صورت عدم تکميل اين تعداد ظرفيت در برخي از رشته‌ها از تعدادي از دانش‌پذيران با توجه به وضعيت نمرات و وضعيت آزمون در تکميل ظرفيت پذيرفته و به عنوان دانشجوي دانشگاه پيام‌نور معرفي مي‌شود.

مسئول بخش فراگيرن دانشگاه پيام‌نور استان زنجان خاطرنشان کرد: گسترش رشته‌هاي کارشناسي‌ارشد اين دانشگاه، زيرساخت‌هاي مهمي را براي فعال کردن رشته‌ها در اين مقطع مي‌طلبد که از آن جمله وجود افراد هيأت‌علمي دائم و ثابت دانشگاه پيام‌نور در هر رشته‌اي مي‌باشد که در حال حاضر در اين دانشگاه در حال بسترسازي هستيم و در گروه‌هاي مختلفي اساتيد حضور فعال دارند و رشته‌هاي مختلفي که حداقل داراي دو استاد هيأت‌علمي ثابت باشند، مي‌توانيم درخواست و راه‌اندازي رشته را داشته باشيم.

صفياري متذکر شد: رشته‌هاي کارشناسي‌ارشد در دانشگاه پيام‌نور واحد ابهر بيشتر از واحد زنجان است و در رشته شيمي با گرايش‌هاي مختلفي فعال است و واحد ابهر به عنوان يک قطب علمي شيمي به شمار مي‌آيد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود