شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۰:۴۸
کد مطلب: 9153
۰

۱۰ هزاردانش آموخته تربيت معلم درانتظاراستخدام

در اواسط بهمن ماه امسال مجلس مصوبه اي را گذراند براي حل مشکل استخدام دانش آموختگان تربيت معلم که حدود ۳ سال است سرگردان براي استخدام در آموزش و پرورش هستند. بر مبناي اين مصوبه آموزش و پرورش موظف به استخدام دانش آموختگان تربيت معلم شد و قرار بود که مراحل استخدام دانش آموختگان تربيت معلم مورد نياز خود را تا پايان امسال به اتمام برساند اما اين وعده هم مانند ديگر وعده ها محقق نشد. بنا به گفته مدير کل امور اداري و تشکيلات آموزش و پرورش قرار بوده است که بر مبناي مصوبه مجلس ۳ هزار و ۹۰۰ دانش آموخته تربيت معلم تا پايان سال در آموزش و پرورش استخدام شوند که اين امر امکان پذير نيست و زمان استخدام اين افراد به سال ۹۱ موکول مي شود. شايان ذکر است که در دي ماه امسال نيز به دليل مشکلات متعددي که دانش آموختگان تربيت معلم براي استخدام داشتند، رئيس جمهور دستور استخدام آن ها را صادر کرد.


استخدام ۳ هزار و ۹۰۰ تربيت معلمي به سال آينده موکول مي شود
جعفر بابايي مدير کل امور اداري و تشکيلات آموزش و پرورش در اين باره به مهر گفت: قرار بود ۳ هزار و ۹۰۰ دانش آموخته تربيت معلم تا پايان امسال در آموزش و پرورش استخدام شوند که استخدام اين افراد در سال ۹۱ انجام مي شود. وي با بيان اين که دانشجويان تربيت معلم در شرف استخدام هستند، افزود: هم اکنون از آموزش و پرورش استان ها خواسته ايم که اسامي افراد مشمول اين قانون را اعلام کنند تا آمار درستي را به تفکيک استان ها داشته باشيم. مدير کل امور اداره و تشکيلات وزارت آموزش و پرورش گفت: اين گروه در استان هاي مختلف کشور استخدام مي شوند و محدود به استان خاصي نيست البته اولويت جذب اين افراد در مناطق محروم و نيازمند کشور است. بابايي هم چنين گفت: بعيد مي دانم که احکام استخدامي اين افراد تا پايان امسال صادر شود و احتمالا به سال آينده موکول مي شود. از استان ها خواسته ايم آمار را به تفکيک اعلام کنند و به همين دليل جريان استخدامي طولاني شد و به اين دليل است که نمي خواهيم حقي از کسي ضايع شود.


مصوبه مجلس براي تعيين تکليف دانش آموختگان تربيت معلم
شايان ذکر است مجلس شوراي اسلامي در ۱۶ بهمن ماه در اصلاح بند ۱۱۱ قانون بودجه سال ۹۰، وزارت آموزش و پرورش را موظف کرد بخشي از نيروي انساني مورد نياز خود را از ميان دانش آموختگان تربيت معلم تامين کند که هدف مجلس از تصويب اين قانون در وهله اول احياي مراکز تربيت معلم و جلوگيري از سرگرداني دانش آموختگان تربيت معلم براي استخدام بود. هم چنين در اين مصوبه تاکيد شده است که آموزش و پرورش در اجراي اين قانون بايد به نحوي عمل کند که تا پايان امسال مراحل استخدامي مشمولان اين بند به اتمام برسد. هم چنين درخور يادآوري است که قبل از اجراي قانون مديريت خدمات کشوري دانش آموختگان تربيت معلم با دارا بودن تعهد دبيري پس از پايان تحصيل جذب آموزش و پرورش مي شدند اما در قانون مديريت خدمات کشوري استخدام افراد داراي مدرک فوق ديپلم در اداره ها و دستگاه هاي دولتي ممنوع شد به همين دليل اين افراد براي استخدام در آموزش و پرورش دچار مشکل شدند و موضوع تعهد دبيري براي اين افراد حذف شد به همين دليل مجلس شوراي اسلامي با اين مصوبه آموزش و پرورش را موظف به جذب اين افراد کرد.


تعطيلي مراکز تربيت معلم از تبعات به کار گرفته نشدن تربيت معلمي ها
دکتر حيدري دستنايي عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اين مطلب به خراسان گفت: پس از اجراي قانون خدمات کشوري دانش آموختگان مراکز تربيت معلم براي استخدام با مشکل مواجه شدند و به همين دليل رغبتي براي ثبت نام و تحصيل در مراکز تربيت معلم وجود نداشت و اين مراکز يکي پس از ديگري در آستانه تعطيلي قرار مي گرفتند. وي افزود: از آن جا که جذب نيروهاي تربيت معلم که براي معلمي و تدريس در کلاس درس تربيت مي شوند با مشکل مواجه شده بود مجلس تصميم به رفع اين مشکل گرفت و آموزش و پرورش را موظف به استخدام دانش آموختگان تربيت معلم کرد.


حدود ۱۰ هزار دانش آموخته تربيت معلم بايد طي سال جذب شوند
بنا به گفته عضو کميسيون آموزش آمار دانش آموختگان تربيت معلم حدود ۱۰ هزار نفر است و اين تعداد در انتظار استخدام در آموزش و پرورش به سر مي برند و براساس برنامه زمانبندي قرار بوده است که طي ۳ سال به استخدام آموزش و پرورش درآيند.

وي افزود: قرار بود بخشي از اين دانش آموختگان تا پايان سال جذب آموزش و پرورش شوند که بايد مقدمات کار آماده مي شد و تا پايان امسال تعدادي از اين افراد جذب شوند. بنا به گفته عضو کميسيون آموزش اين هم وعده اي است که بايد اجرا مي شد اما محقق نشده است. شايان ذکر است تاکنون آموزش و پرورش طي ۲ مرحله نيروهاي مورد نياز خود را از طريق برگزاري آزمون و از ميان نيروهاي آزاد و نيروهاي حق التدريس تامين کرده است.     خراسان - مورخ چهارشنبه 1390/12/03 شماره انتشار 18061
نويسنده: فاطمه توانا علمي
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم