چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۱:۱۱
کد مطلب: 9238
۱۰
۵۵

اگر کسي تهديد به خودکشي کرد،‌ چه کار کنيم؟

اگر کسي تهديد به خودکشي کرد،‌ چه کار کنيم؟
روان‌پزشکان معتقدند همه چيز بايد به شکل شفاف بيان شود و هرگونه پنهان‌کاري ممکن است نتيجه معکوس به دنبال داشته باشد. اطلاعات ارائه‌شده بايد شفاف باشد اما نبايد همه اطلاعات را در اختيار همه قرار داد. هر سخن جايي و هر نکته مکاني دارد. بسته به زمان و مکان بايد اطلاعات به شکل شفاف داده شود.

تهديد به خودکشي شايد به اندازه اقدام به خودکشي جدي نباشد اما برخي ضروريات وجود دارد که اطرافيان فردي که تهديد به خودکشي مي‌کند، بايد به آن توجه داشته باشند...
اول اينکه تهديد به خودکشي را در ذهن جدي بگيريم.
دوم آنکه از بحث و جدل و به چالش کشيدن فرد خودداري کنيم. نصيحت کردن يا بحث در مورد اينکه چرا تصميم به خودکشي گرفته يا اينکه تصميم او اشتباه است، کار درستي نيست.
سوم اينکه نبايد فرد را خشمگين و تحريک کرد.
چهارم اينکه با متانت و حوصله بايد او را آرام کرده و به شکل غيرمستقيم بايد با او صحبت کنيم .مثلا به او بگوييم: «به نظر مي‌رسد مشکلي داريد. مي‌خواهيد در مورد اين مشکل با هم صحبت کنيم؟»

نکته‌اي که بسيار قابل‌توجه است اين است که تمامي مراحل بايد به گونه‌اي باشد که فرد در آينده از تهديد به خودکشي به عنوان اهرم رسيدن به خواسته‌هايش استفاده نکند. اين مراحل بايد با ظرافت طي شود تا در آينده فرد از تهديد به خودکشي به عنوان وسيله‌اي براي باج‌خواهي استفاده نکند.

ششم اينکه وسايل خطرناک، دارو و هر نوع وسيله‌اي که فرد بتواند از آن براي خودکشي استفاده کند، بايد از دسترس او دور شود و هفتم اينکه به درمان‌هاي زمينه‌اي پرداخته شود و بايد به دنبال علت‌يابي باشيم که چرا فرد قصد خودکشي دارد. معمولا تهديد به خودکشي در کساني ديده مي‌شود که به نوعي برخي صفات شخصيتي نظير زياده‌خواهي يا افسردگي دارند يا مبتلا به بيماري‌هاي خاص رواني يا اعتياد هستند. ارجاع به روان‌شناس يا روان‌پزشک يا افرادي که به نوعي مي‌توانند به فرد کمک کنند لازم است. توجه به درددل افرادي که به خودکشي تهديد مي‌کنند مساله مهمي است که اطرافيان بايد به آن بپردازند و با گوش شنواي فعال با متانت، صبر و حوصله گوش دهند و به شکل غيرمستقيم به حل آنها بپردازند.

تهديد به خودکشي در خانم‌ها شايع‌تر اما اقدام به خودکشي در آقايان شايع‌تر است. زنان در مقايسه با مردان 4 برابر بيشتر تهديد به خودکشي مي‌کنند اما مردان معمولا موفق‌ترند. دليل اين امر هم خشم از اطرافيان، افسردگي‌هاي مزمن، ناکامي و نااميدي است. در صورتي که فردي دست به خودکشي زد سريعا بايد قضيه را پيگيري کرد و اقدام‌هاي درماني حاد را انجام داد. migna.ir خانواده بايد در اين بين آرامش خود را حفظ کرده و به هيچ عنوان گيج نشوند. لازم است برحسب نوع خودکشي ناموفق اقدام‌هاي روان‌شناختي مختص به روش خودکشي صورت پذيرد.

خانواده بايد به گذشته برگردند تا متوجه شوند چرا فرد دست به چنين عملي زده است و آيا لازم است تغييراتي در روش زندگي و ارتباط‌ها داده شود يا خير. اگر ريشه‌هاي بيماري نظير افسردگي و اختلال‌هاي روان‌پزشکي حاد در فرد وجود دارد لازم است متخصص فن آنها را درمان کند.

روان‌پزشکان معتقدند همه چيز بايد به شکل شفاف بيان شود و هرگونه پنهان‌کاري ممکن است نتيجه معکوس به دنبال داشته باشد. اطلاعات ارائه‌شده بايد شفاف باشد اما نبايد همه اطلاعات را در اختيار همه قرار داد. هر سخن جايي و هر نکته مکاني دارد. بسته به زمان و مکان بايد اطلاعات به شکل شفاف داده شود. اما خودکشي در چه افرادي بيشتر ديده مي‌شود؟

آمار خودکشي در خانواده‌هاي در‌هم ريخته، افسرده، خانواده‌هايي که به طلاق گرفتارند، افراد مجرد و معتاد بالاتر است. افرادي که از نظر مذهبي نيز اعتقادات کمتري دارند بيشتر دست به خودکشي مي‌زنند.

بيماري‌هاي جسمي سنگين، سالمندي و مرگ عزيزان هم مي‌تواند سبب افزايش گرايش به سمت خودکشي شود. در صورتي که در يک جامعه تنش‌ها کاهش يابد، روابط بهتر و نزديک‌تر شود، شايعه‌ها کم شود، اعتياد به مواد مخدر و مشروبات الکلي پايين بيايد و درنهايت ميزان ناکامي‌ها کاهش يابد، آمار افسردگي و به تبع آن آمار خودکشي کاهش مي‌يابد.   
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

من شدیدا افسرده ام و از وقتی که عشقم بی خیالم شد بدتر شدم همش گوشه خونه... همه دوستامو از دست دادم و همه خاستگارای خوبمو به خاطر اون...زندگی ای ندارم دارم به ویرانی اعتیاد پیدامی کنم داغونم چندبار به خودکشی فکر کردم رفتمو برگشتم هیچ کس حرف منو نمی فهمه22 ساله هستم مجرداز ظاهر چیزی کم ندارم باطن هم همینجور اما دیگه خدا هم کمکم نمی کنه خدا خودش سر راهم قرارش دادو خودشم ازم گرفت و حالا یه مرده ی متحرکم دیگه نمی کشم وقتی به خودکشی فکر می کنم لذت می برم واسم دعا کنیدبمیرم خدایا راحتم کن خانوادم هم اطلاع داشتن می گن ما موافق نیستیم مامانم باعث شد که بره و دیگه برنگرده خیلی اشتباه کرد داغمو رو دلشون می ذارم نمی دونن که اون تو وجودم ریشه کردهو به همین ساده گی ها نیست حرف زدن بااونا فایده ای نداره از بس قرص اعصاب خوردم دیگه حالم از همه چیز به هم می خوره همچین ادمی بهتر نیست بمیره حداقل خرجی از دوش خانوادم برداشته می شه...
مریم
Iran, Islamic Republic of
سلام
روزهای سختی را می گذرونی شاید نتونم همه ی آنچه را که می کشی لمس کنم اما می دونم یکی از دردناک ترین دردها ، درد از دست دادن است .
اما فقط یک لحظه چشم هات را ببند و جهانی را تجسم کن که درونش هرکی هرچیزی را از دست میداد و غمگین میشد به خودکشی فکر می کرد و آن را عملی می کرد ....چجور دنیایی می شد ؟ مادری که فرزندش را از دست میداد خودکشی می کرد ....پدری که شغلش را از دست میداد ...دختری که نامزدش را ....پسری که عشق رویاهاش یا دیگری ازدواج می کرد ..... انوقت دنیا خالی می شد از ........( بقیه اش را خودت کامل کن )
مریم غفار مشاور کد 3410صدای سلامت
909907036
melina
Romania
به نظر من به جای خودکشی به فکر زندگی مجردی وساختن ایندت باشی بهتر
Tg
Iran, Islamic Republic of
دنیایی ک فقط بدبختی و مصیبتش از بقیه چیزاش بیشتره باید خالی شه :(
حامد
Iran, Islamic Republic of
نکن با خودت
به یه جایی میرسی میببنی مردی و بعد مدتی همه چیز عادی میشه فقط تو بودی که خودتو تباه کردی
Iran, Islamic Republic of
خیلی اشتباس اینجور طرز فکری
Hassan
Germany
خودتو خلاص کن این دنیا و ادماش فقط به فکر منفعت خودشونن منم تو این ماه رفتنیم نامه خداحافظی رو هم نوشتم فقط باید حسابامو به چند نفر منتقل کنم بعد با خیال راحت برم. اگه از پدر و مادر خیر ندیدی تو این دنیا مطمعن باش از هیچکس دیگه هم نمیبینی.
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
الهی ولی سعی در خودکشی نکن چون خودم صد بار کردم همش از کما زنده بیرون اومدم اینقد زنده موندم از مردنم متنفرم
موفق باشید
چند ماهی است که عاشق همکارم شدم خیای دوستش هم دارم با وجود این عزیز تمام ناراحتی ها جسمی و روحی فراموش کردم ولی افسوس بعد چند ماه ما رو از هم جدا کردن.دیگه زندگی برام تموم شد میخواند خودکشی کنم چونکه نمی توتم دوری تحمل کنم .
United States
من یبار با قرص خودکشی کردم . خودکشی خیلی بد بود خیلی . حالم خیلی بد شد . بعدش خیلی پشیمون شدم اما دوباره میخوام اینکارو بکنم . دیگه حوصله زندگی رو ندارم . دنیا ارزش نداره بخدا نداره---------------شما دوست عزیز بجای این فکر و خیالات حتما با یک مشاور ماهر مشورت کنید .... الان هم می توانید به بخش بهداشت روان و یا اندیشه همین سایت بروید و دیدگاهتان را به زندگی عوض کنید . اگر شما به داشته هاتان در زندگی توجه کنید نه نداشته هاتان مطمئن باشید چند میلیون نفر در جهان هستن که آرزوی داشتن شرایط شما را داشتن اما شما قدر نمیدانید و نیمه خالی لیوان را می بینید
Iran, Islamic Republic of
سلام
وقتی شما از خودکشی پشیمان شدی ولی دوباره میخواهی این کارو بکنی چطور انتظار داری مخاطبی که نوشته ات را می خونه بخواهد زنده بماند؟!!
ای کاش می نوشتی چرا پشیمان شده بودی ؟
. چرا دوباره تصمیم گرفتی که دست به این عمل بزنی
و از همه مهم تر چطوره که نمیخواهی به خودت کمک کنی و با مشاور صحبت کنی ؟
مریم غفار کد 3410
9099070036
چه ربطی داره دیگران ارزو جای منو می کنند مسئله خودکشی جا نیست مسئله اینه که نمی توانیم با زندگی خودمان کنار بیام . مشاوره روانشناسم کاری نمی تونن بکنند . خودکشی یک دفعه شروع نمی شه این از مان کودکی شروع می شه و تا اخرین لحظات کنار ادمه . یک فرقه است که می گوید انسان در شرایطی که نمی تواند زندگی را تحمل کند مختار است که سرنوشت خود را تعین کند . همه حرف می زنند ولی چه می دونن که اون فرد چی می کشه
Iran, Islamic Republic of
man az hame chi khastam feshare ruhim kh balastkh vaghta be khodkoshi fk kardam ;vali bazam omid daram k hame chi 2ros shebaram doa knin
Iran, Islamic Republic of
behetun pishnehad miknam ktabe 4 asar az florans skavel shin ro hatman bkhuninb man k kh komak kard
سلام : اصلا هر کس یک بار حق مردن و یک بار حق به دنیا آمدن دارد . شما که میخواهید خود را بکشید فقط نیت خود را آلوده به خودکشتن میکنید و الا اون مرگ که به سراغ شما آمده سرنوشت شما هست و حتما به شما میرسد فقد شما افزار آن را تغیر میدهید و نیت خود را آلوده میکنید باقی کار ها دست دیگری است .. البته امید ندارم که این موضوع به این آسانی درک شود ولی حقیقت است
Iran, Islamic Republic of
يکي ازبستگان نزديک ما اقدام به خودکشي کردباقرص(17ساله بود) اما نمرد!!!! زود رسوندنش بيمارستانومعدشوشستشودادن.الان 35 ساله س وبهمون خاطرمشکلات شديدمعده داره طوري که ديگه اصلاًنميتونه غذارونگهداره.مردن وگناهش يه طرف امااگه موفق نشي ودچارشوک مغزي بشي وفلجي يا...اونوقت چي؟
یکی از اشناهام دست به خود کشی زد در بندر عباس در مسا فر خانه دوختر جوان 20 ساله که تا که خوار بزرگش فهمیده بود که انجا هست سری خود را به انجا رسانید ولی این دختر که قرص خورده بود می خاسته تعدید کوند ولی همه چی دست به دست داد می خواسته زنگ بزنه با گوشی که شارژگوشی تمام میشه گوشی خاموش میشه میاد که از در بره بیرون قفل در گیر داشته در باز نمیشه ومیره روی تخت دیگه اوموقه سر گیجه هم داشتهبا بینی روی تخت می خابه و خفه میشه ومیمیره
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً هیچ روانشناسی نمیتونه آدمو درک کنه.من اگه نمیخواستم وارد این دنیای ظالم شم ، باید کی رو میگرفتم !!الان هم ، همه گیر دادن که این دنیا خوبه وخیلی قشنگه ، باید تا وقتی باز ، یکی تصمیم بگیره ما رو ببره ، صبر کرد.آخه این وضغشه..آخه نه من اون دنیا رو میخوام ، نه این دنیا !!مگه زوره ؟!!عجب گیری افتادیم !!
مریم
Iran, Islamic Republic of
سلام بر شما
آیا شما با همه ی روان شناسان صحبت داشتید و به این نتیجه رسیدید هیچ کدامشان نمیتونه شما را درک کنه ؟
خوب هدف من از نوشتن این موضوع بحث نیست . فقط میخواستم از این موضوع برای گفتن چیز دیگری استفاده کنم . ما ادمها توی ذهنمون همه و هیج های زیادی داریم که اگر خوب بررسی شون کنیم می بینیم واقعا انقدری که فکر می کردیم همه یا هیج مطلق نیست . ولی آنقدر افکار بررسی نشده امون را جدی می گیریم و با آنها تصمیمات نادرست میگیریم که کل زندگیمون را از دست میدهیم .
خطاهای شناختی یکی از بزرگترین علل افسردگی ها و رنج های بشری است .که البته توضیح آن در این مختصر نمی گنجد .متاسفانه برخی فکر می کنند وقتی می گوییم خطای شناختی یعنی میخواهیم منکر واقعیت ها بشویم که اینگونه نیست ....
مریم غفار مشاور کد 3410 صدای سلامت
9099070036
Sweden
شاید اینو بخونید من وجود خارجی نداشته باشم ولی دوستان بعضی اشتباها هست که وقتی رخ بده دیگه کار از کار گذشته دنیایی هست به اسم دنیای درون این دنیاست که تو رو مجبور میکنه. وقتی روزی صد بار تو رو شکنجه میده و از همه چیزت خبر داره یک راه فرار هست خودکشی واقعا راست میگم میشه همه رو گول زد اما دنیای درون خودمون رو نه. پس تنها راه خلاص شدن از دسته تفکر خود خاموش کردنشه-----------------آدم ضعیف!!!! جوون تو چند سالی امانته ! شما اصلا معتلق به خودتون نیستید!
Iran, Islamic Republic of
مقاله ای که گذاشتتید امیدوارم کرد اما بخصوص جواب به این کامنت نشون میده یا کارشناس نبودید یا مقاله از خودتون نبوده ...آخه ادم به کسی که در معرض نابودیه نصیحت میکنه یا تحریک؟؟؟؟نه مقالتو یه چند دور دوره کن بعد جواب بده به کامنتهات
من زندگی بیخودی دارم بعضی وقتا به مردن فکر می کنم و به خودم میگم حداقل که میخوام بمیرم با ادم های کثیف روزگار بجنگم تا اینکه بمیرم و یک کار مفید تو زندگیم بکنم،،، نظرتون چی؛؟ 
مریم
Iran, Islamic Republic of
چون نظر بقیه را خواستید جسارت کرده و نظر میدهم .
دوست عزیز به نظرم اگر توان جنگیدن با بدی ادم ها را داری یعنی هنوز میتونی زندگی کنی . ای کاش می دونستم چی شده که دیگه دلت نمی خواهد زندگی کنی ؟ آیا زیاد جنگیدی برای خواسته هات و بهش نرسیدی ؟ نمیدونم فقط این را میدونم هنوز در تو توان زندگی هست . پس تا همین توان صفر نشده راه درست و مناسبت را پیدا کن .
روانشناس کد 3410 صدای سلامت
9099070036
United States
اگرميدونستم خودكشي پايان كاره حتما اين كارو ميكردم ولي حيف كه تازه اول بدبختيه پشت سرم كلي ناله .......
حرفی که میخوام بگم به همه ی دوستان مخصوصا اینی که گفت مامانم باعث شده کپی مشکلت عینه منه من خودکشی کردم باچیزی که الان یا باید کور فلج میشدم یا تو کما می رفتم اما ترسیدم بعد دوساعت و خوردی به مامانم گفتم که الان زنده ام خدا خیلی دوستم داشت.یکی از کسانی که توی مسائل دینی تجربه داشت گفت: کسانی که خودکشی میکنن اسفل السافلین هستن نمیدونم درست نوشته ام یا نه؟ خودکشی بزرگترین گناه حتی بالاتر از زناست چون کسی که زنا میکنه خودفروشی میکنه و کسی که خودکشی جان فروشی و من الهی خود رو میکشه ودر پایین ترین طبقه جهنم قرار میگیریم وبا شیاطین وکافران قرار میگیریم حساب کنید از شمر ملعون هم پست تر میشیم و دست هیچ بنی بشری به ما نخواهد رسید وخیرات و فاتحه هم تعلق نمیگیره وبرمیگردیم به دوره ی حضرت آدم همه فکر میکنن با خودکشی مشکلشون حل میشه وتموم نه تازه شروع میشه من کسی هستم که این تجربه رو داشتم هم خودکشی وهم درد عشق با خودکشی آبرو میره آخرتت خراب میشه درد جسمی برات ایجاد میشه
Iran, Islamic Republic of
یه سئوال منو صادقانه پیش خودت جواب بده نه به من اگه الان یه نفر بیاد به و بگه من حضرت مهدی هستم باور می کنی؟؟؟اگه باشه چی؟؟؟تو از کجا می فهمی هس یا نیس؟؟؟هروقت پاسخ پیدا کردی اونوقت بیا اینجا بگو بله خودکشی از زنا بدتره آدم مومن تو دینه خودت شک داری واسه مردم لطفا نسخه نپیچ
Canada
به نظر من كسى كه نتوان و تنبل است وميخواد باج گيرى كند از خانواده از جمله ات خودكشى استفاده ميكند و اين جور آدامها خود خوا و ناقصالعقل هستن چرا كه با تعديد كردن و ديدن رنجيدن خانوادشون و بستگانشون يك نوع لذت بخش است براشون تو كه ميخواى خودكشى بكنى خوب برو بدون سر صدا و شيپور زدن در جايى كه هيچ كسى از خودكشى تو خبر دار نشود برو انجام بده چرا روى اعصاب خانوادات راه ميرى مرديكه اينقدر بدبخت و تنبل هستى تو كه بيست و دو سالت است از تنبلى هيچ كارى و بارى ندارى بهتر است بميرى سگ به جات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوشم اومد از حرفت... راست میگی ... اگه میخواد خودکشی کنه بره خودکشی کنه دیگه چرا تو بوق و کرنا میدمه...! جار میزنه...الان سه ساله یکی رو اعصابمه هی میگه خودمو میکشم ابروتون میره...بدبخت میشین... وای حالمو بد میکنه.میگه خودمو میکشم میندازم گردن تو...نامه میزارم ک تو باعث شدی... اعصابم خرده... همش جلوی چشام رژه میره. اه اه... بابا بی سر و صدا خودتو بکش هم منو راحت کن هم خودتو....
United States
احسنت بر تو من الان همین مشکل دارم برادر کوجیکم معتاده حی تحدید به خودکشی میکنه اعصاب همه رو خراب کرده پدرمادرم پیرن ترسیدن نمیدونم چکار کنیم اگه دکتری هست لطفا بم یه راه حل بده
من ادامه متن یکشنبه 10 دی هستم از تجربه ام استفاده کنید خواهشا همچین کاری رو هیچ وقت نکنید اگه الان هر مشکلی داشته باشی رنج اما با خودکشی رنجت تبدیل به عذاب ابدی میشه چرا یکی که مثل من همچین غلطی کرده تو دوباره میخوای این اشتباه رو تکرار کنی عذاب خودکشی خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی بد و وحشتناکه
f
Iran, Islamic Republic of
چرا خودکشی؟خونواده ای که از کوچکترین دلخوشیا محرومت میکنن،حتی اجازه معاشرت با دوستامم ندارم.حتی ب آهنگ گوش دادن،گیر میدن،نذاشتن برم دانشگاه،مرگم واسم کمه
Iran, Islamic Republic of
من گناهی کردم که ابروم رفته پیش یکی از نزدیکترین کسم . عذاب وجدان هم دارم چکار کنم؟
دوست میگنا
Iran, Islamic Republic of
منطقی باش و احساسی تصمیم نگیر. اگر گناه یا خطا کردی سعی کن جبران کنی و توبه کن . راه توبه و بازگشت به راه حق همیشه بازه. خودخوری نکن توکل کن بخدا و جبران کن . گذشت زمان همه این ناراحتی ها را از بین خواهد برد. نذرم بکن درست میشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
شما که آبروت رفته پس از چی میترسی چرا خودتو بکشی حالشو ببر اونایی باید. بترسن که هنوز ابروشون نرفته مثل من
سلمان
Germany
باسلام خدمت دوستان نظرات را مطالعه کردم به نظر من آدمیزاد همیشه برای بهتر زیستن تلاش میکنه تک تک انسانهای دنیا به امیدی زنده هستن و وقتی که این امید در درون آدم ازبین میرود امید دیگری در دلش زنده میشود به نام خودکشی .من شخصا به مرحله رسیدم که فکر خودکشی بهترین لذت زندگیم شده است .وآن را تنها راه گریز از وضعیت ممکن میدانم.برای رها شدن .برای یک لحظه زنده بودن.(تمام مشکل بشریت اینکه فکر میکند همه چیز را در ک میکند وسعی میکند در کار دیگری مداخله کند انگار که صلاح او را بهتر از خودش میداند . )به اجبار میخواهند آدم را به بهشت راهنمایی کنند در حالی که کروکی راه جهنم رابه دست طرف دادن حال دانسته یا ندانسته .به نظر من هیچ چیز در این دنیا برای روان انسان قطعیت صد در صد ندارد.انسان اگر صد سالشم باشه همانند نوزادی میماند که برای نیازهایش گریه میکند برای بعضیها این گریه میتواند برای پول یا شهوت یا عشق یا یآزادی و.....باشد و برای بعضی از ما که در اینجا نظر میدهیم میتواند خودکشی باشد.
مينا ندايى
Iran, Islamic Republic of
من 23سالمه و تنوع طلب شدم اين مشکل الان که مى خوام ازدواج کنم داره عذابم ميده و افسرده شدم و بارها خواستم دست به خودکشى بزنم چون راهى برام نمونده که بتونم قبول کنم هنوزم نتونستم واس خودم کارى کنم
هانی
Iran, Islamic Republic of
من 15 سالمه و از زندگی خسته شدم.دلیل اصلی من کسی هست که خیلی دوستش داشتم و اون یکی از دوستای مدرسم بود.حالا اون هم میدونه که اینکار رو انجام میدم ولی نسبت بهش بی تفاوته و به این موضوع رو با خانوادش در میون گذاشت تا اگر اتفاقی برام افتاد تقصیر اون نیفته.حالا با بی تفاوتی اون و اینکه حتی یه بار هم حاضر نشد حرفامو گوش بده تصمیم گرفتم خودکشی کنم.شاید به خودش بیاد ولی دیگه فایده نداره
دوست میگنا
Iran, Islamic Republic of
به فکر زندگی و رسیدن به لذت و شادی ان باش . 5سال دیگه به این احساسات نوجوانیت میخندی پیش خودت. منطقی باش و احساسی عمل نکن. به یک مشاور مراجعه کن به همین سادگی . فکر خودکشی به ذهن احمق ها سرایت می کنه . خداروشکر کن که سالمی. به نعماتی که خدا بهت داده فکر کن
Iran, Islamic Republic of
بخاطردوستت خودکشی می کنی؟!
United States
توهم مثل برادرم خودخاهی با تحدید میخای باج بگیری
زیبا
Iran, Islamic Republic of
سلام .من یه دختر 18 ساله ام مدت هاست که متوجه شدم پسری دوستم داره اما چه دوست داشتنی که هرلحظه ناامید میشه و من باید به نجات اون برم دوبار سابقه خودکشی داره ولی سه سالی میشه که این کارو تکرار نکرده پسر شادو مهربونیه ولی گاهی بهونه گیر وناامید میشه خیلی حالم بده نمیدونم چطور باید باهاش رفتارکنم که هم برای خودم بد نشه هم اونو از دست ندم خیلی پسر مهربونو خوبیه اما گاهی اوقات ....کمکم کنید چیکار کنم دلم پره میخوام بترکم
اسیه
Iran, Islamic Republic of
نامزدم میخواد خودکشی،چون دختری که سه سال پیش عاشقش بود جدیدا طلاق گرفته، وعلت طلاقش از بین برن بکارتشو توسط نامزدم در مجردی بوده،دختره هم به نامزدم پیام میده و از خودکشی حرف میزنه.من چیکار کنم؟
melina
Romania
سعی کن هردورو اروم کنی که به زندگی عادی برگردن
میگ
Iran, Islamic Republic of
من اززندگی خسته ام ازکارخودالخصوص بعضی مواقع زیادبه فکر خودکشی می افتام
سودا
Iran, Islamic Republic of
من یک دوست پسر دارم که 4 ساله رابطه داریم این روزا احساس میکنم ما آینده ای نخواهیم داشت به دلایل مسائل خانوادگی خودم .وقتی بهش از جدایی میگم مرا با خودکشی تهدید می کند و باید چیکار کنم قانع شود از جدایی؟
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
فردی مرا دوست دارد ولی من هیچ علاقه ای به او ندارم ولی او تهدید به خودکشی خود کرده است باقرص تهدیدش هم جدی است به نظر شما چه کار کنم
Iran, Islamic Republic of
دروغ میگه
آیدا
Romania
میگم من الان فک کنم ۲۰ تا ۳۰ تا قرص خوردم واسه خودکشی به نظرتون می میرم یا باید بیشتر بخورم؟




رضا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز در موقع عصبانیت و ناراحتی هیچ تصمیمی نگیر. با یک مشاور صحبت کن خیلی خوبه
تلفن مرکز مشاوره دولتی توحید تهران
66938833
Iran, Islamic Republic of
دوستان نوجوانی که ناامیدن و مشکلات اینچنینی دارن جهت همفکری با یک مشاور یا روحانی صحبت کنند بعد برن تصمیمات دیگه بگیرن
mahtab.o.o
Germany
توروخدا اگه زندگیتون بده اویزون اینو اون نشید .دوستم داره خفم میکنه همش تهدید ب خودکشی واسه دوست پسرش .میگه عاشقشم ولی با دوست عشق من و یه پسرع دیگه ام میگرده ادعا عاشقی ام داره نمیدونم یاید چیکارش کنم مشکلات زندگی من سه برابر اونن ولی نرگس خانوم شده بزرگ ترینش . .منم ب خاطر این ک همیشه رازای زندگیمو ب نرگس میگفتم میترسم بره ب عشقم بگه .از طرف دیگه ام حس میکنم عشقم نرگسو دوست داره دنیام رو هواس و این تهدیدای نرگس حال بهم زنن .من اگه مرد زندگیم رفت بدون هیج سرو صدایی خودمو خلاص میکنم شما ام خسته اید اویزون نشید خاهشا
Iran, Islamic Republic of
سلام من شدیدا آدم افسرده هستم خانواده ۷نفره هستیم بود نبود من براشون فرقی نداره و من به شدت تنها افسرده هستم
و یک بار خود کشی کردم جواب نداد
نمیدونم چیکار کنم تو بنبست گیر کردم با توهین بد رفتاری تو خونه و تو جمع با هام صحبت میکنند ابوالفضل هستم ۱۷ساله
Iran, Islamic Republic of
سلام . شما چرا با تلفن 123 تماس نمی گیرید مشاوره رایگان بگیرید. زود تصمیم نگیر و عجله نکن iهر مشکلی که در دنیا وجود داره راه حل وجود داره. قبلش حتما با یک مشاور صحبت کن
سارا
Australia
یازده سال هست ک با پسر خالم باهم در ارتباطیم و هرسال که برای ازدواج اقدام کردیم خالم مانع شد و تهدید به خودکشی کرد.دوبار سابقه خودکشی سر موضوعات مختلف داره.الانم باز ما میخوایم ازدواج کنیم همه چی خوبه فقط خالم گفته اگه شما ازدواج کردید یه عشق و عاشقی بهتون نشون میدم ک تو تاریخ بنویسن.خودمو خلاص میکنم.چیکار کنیم؟؟؟؟؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم