جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۷:۲۴
کد مطلب: 9253
۰
۱

بومی‌سازی مشاوره و روانشناسی را از وظایف خود می‌دانیم

   
معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: بیشتر علوم آموخته شده در دانشگاه‌ها در حوزه روانشناسی و مشاوره برگرفته از غرب است و با توجه به این مسئله، بومی‌سازی و اسلامی‌سازی دانش مشاوره و روانشناسی را یکی از وظایف خود می‌دانیم.


به گزارش فارس، سید باقر پیش‌نمازی در نشست مشترک با رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور اظهار داشت: بهترین مباحث روانشناسی در دین ما وجود دارد و تنها ضعف ما این است که این مباحث به صورت منظم طبقه‌بندی نشده و کسی در این حوزه فعالیت جدی انجام نداده است.

وی تصریح کرد: بیشتر علوم آموخته شده در دانشگاه‌ها در حوزه روانشناسی و مشاوره، برگرفته از غرب است که نیاز اساسی داریم تا در این حوزه اندیشمندان و انسان‌شناسان اسلامی فعالیت کنند و با توجه به این مسئله، بومی‌سازی و اسلامی‌سازی دانش مشاوره و روانشناسی را یکی از وظایف خود می‌دانیم و در این زمینه نیاز به متخصصانی همچون افروز داریم.

پیش‌نمازی افزود: با توجه به آسیب‌هایی که در حوزه همسریابی وجود دارد، ضروری است تا با ساماندهی این مراکز و کاهش آسیب‌ها به ارتقای سلامت و نشاط جامعه و جوانان بپردازیم و در این زمینه به خصوص بحث سازماندهی حوزه مشاوره ازدواج و مراکز تخصصی ازدواج و خانواده نیاز به همکاری سازمان نظام روانشناسی و متخصصان این فن داریم.

غلامعلی افروز؛ رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور نیز در این جلسه با تقدیر از اقدام وزارت ورزش و جوانان مبنی بر تدوین آیین‌نامه اجرایی ماده 43 قانون برنامه پنجم توسعه با موضوع تشکیل و سازماندهی مراکز تخصصی ازدواج و خانواده، گفت: ما آمادگی داریم تا در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی جهت متقاضیان تاسیس مراکز تخصصی ازدواج و خانواده همکاری لازم را با وزارت ورزش و جوانان داشته باشیم.


هر ۵۰۰ خانواده یک مشاور روانشناس

وی با تاکید بر ضرورت آموزش و مشاوره برای خانواده افزود: باید بتوانیم برای هر 500 خانوار یک مشاور خانواده دوره دیده و مجرب داشته باشیم که این امر شدنی و امکانپذیر است؛ مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود فرمودند که مانند پزشک خانواده، ما به مشاوره خانواده هم نیاز داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اصلا به وزارت ورزش و جوانان چه مربوط که در حوزه مشاوره و روان شناسی دخالت و نظر میدن . اونم امثال آقای پیشنمازی که اصلا نمیدونه مشاوره چی هست ! از ابتدا روان شناسی و مشاوره مربوط به سازمان نظام روانشناسی و همچنین وزارت علوم و دانشگاه ها و همچنین بخشی از مشاوره نیز مربوط به آموزش و پرورش با عنوان مشاور مدرسه بوده . اینا از کجا پیداشون شد .میخوان مشاوره را در ایران نابود کنند . خواهشا اساتید دانشگاه اعلام موضع کنند. شما راست می گید برید گندگاری حوزه ورزش را جمع کنید با قرار دادهای میلیونی و بازیکن سالاری .
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!