چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۵:۵۴
کد مطلب: 9346
۰

جذب هیئت علمی جوان در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تمام وقت شدن هیئت علمی جوان در این دانشگاه حمایت کرد و گفت: بازنگری و اصلاحات در برنامه آموزش پزشکی همچنان ادامه دارد و در این میان جذب هیئت علمی جوان به ادامه این مسیر کمک می کند.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن ابوالقاسمی روز چهارشنبه در جشنواره اصلاحات در آموزش پزشکی افزود: دانشکده پزشکی می تواند اخلاق حرفه ای را در مراکز بهداشتی و درمانی نهادینه کند.

وی افزود: ما باید دانشجوی پزشکی متفاوتی با دیگر مراکز تربیت کنیم که نگاهش خدمت به مردم باشد و منافع جمع را به منافع شخصی ترجیح دهد. باید علاوه بر بازبینی و اصلاحات در آموزش پزشکی به بازبینی در اخلاق حرفه ای هم اقدام کنیم تا آموزش بهتری داشته باشیم.

ابوالقاسمی یادآور شد: بازبینی در آموزش پزشکی باید در دوره های تخصصی پزشکی نیز تسری پیدا کند و دانشگاههای دیگر و اسناد بالادستی نیز از این موضوع مطلع شوند و اساتید این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه تغییر در آموزش پزشکی باید به آنچه مشکل عموم مردم است، بپردازد، گفت: پزشکی عمومی ما باید نیازهای اساسی مردم را پاسخ دهد و بر مشکلات عمومی مسلط باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ایجاد مراکز تندرستی در دانشگاه گفت: این مراکز باید به سرعت ایجاد شود تا بتواند در پیشگیری قدم اول را برداشت. این موضوعات در کنار ادغام خدمات بهداشتی - درمانی با آموزش که در سالهای دهه 60 انجام شد می تواند به تولید علم، فعالیت های پژوهشی و ارائه بهتر خدمات بیانجامد.

وی با تاکید بر جذب منابع مالی جدید برای دانشگاه گفت: با جذب گرانت های پژوهشی از منابع خارج از دانشگاه، بهتر شدن وضعیت بیمارستانها تا حدی که در شأن مردم باشد و توانمند کردن بیمارستان ها در حوزه مالی می تواند به این موضوع کمک کند.

ابوالقاسمی یادآور شد: برای تمام وقت شدن هیئت علمی اولویت ما نسل جوان فارغ التحصیلان است و از عضویت آنها در هیئت علمی به خوبی حمایت می کنیم.

وی از انتخاب مدیر گروه برای گروه های فوق تخصصی پزشکی خبر داد و گفت: گروه های تخصصی و فوق تخصصی ساماندهی می شوند و می توانیم با کمک آنها زمینه را برای جذب دانشجویان خارجی فراهم کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین به تدوین آیین نامه جذب دانشجویان خارجی در شورایعالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تدوین این آیین نامه، در حوزه بین الملل نیز تقویت شویم.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت