جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۹:۵۴
کد مطلب: 9454
۰

تنبل ها و بد اخلاق ها ؛ چه می خورند؟

 
شناخت مواد غذایی و تاثیراتی که بر ذهن ، روان و رفتارها می گذارند به افراد کمک می کند که در موقعیت های حساس برای آرامش بیشتر از آنها استفاده کنند. در این مطلب با دو نمونه از این نوع غذاها ویژه تنبل ها و بداخلاق ها آشنا می شوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به کار بستن این اطلاعات و گنجانیدن این مواد در رژیم هفتگی بد اخلاق ها و افراد بی حوصله ، غمگین ، بدخو و پر استرس به آنها کمک می کند که از زندگی لذت بیشتری ببرند. مصرف این مواد غذایی در آغاز یک صبح که فرد با بی حوصلگی آغاز می کند و یا در روز هنگام ظهر که ساعات پر استرسی را پیش روی گذاشته است ، به او احساس بهتری می بخشد و او را از سردرگمی و کلافگی رها می کند.


سیب و کره بادام زمینی برای بد اخلاق ها
زمانی که فرد احساس پیچیدگی و گرفتگی در سرش دارد به معنای آن است که بدن نیاز به سوخت دارد. استفاده از ترکیب غذاهای حاوی کربوهیدرات با پروتئین و چربی سوخت مناسبی برای تنظیم این چرخه است. از آنجا که کربوهیدرات ها منبع بسیار خوبی از انرژی به شمار می روند که به سرعت می سوزد ، لازم است که در کنار آنها از برخی پروتیئن ها و چربی ها استفاده کرد. استفاده از میان وعده های ترکیبی یکی از نکاتی است که متخصصان علم تغذیه توصیه می کنند. انتخاب سیب و کره بادام زمینی گزینه های مناسبی در کنار هم هستند.زیرا سیب دارای کربوهیدرات های پیچیده است و کره بادام زمینی نیز چربی های مفیدی را داراست و انرژی مثبتی را برای ساعت ها به فرد می بخشد.
    سالاد اسفناج برای تنبل ها
فولیک اسید و فولات بدن را برای پردازش و کاهش سطح هموسیستئین یاری می کند.سطح بالای این ماده به عروق خونی آسیب زده و علاوه بر این که جریان خون را کند می کند مانع رسیدن مواد مغذی به مغز می رسد. در این زمان اختلال در جریان خون فرد را دچار تنبلی ، رخوت و سستی کرده و از به یاد آوردن اطلاعات ناتوان می شوند. پژوهشگران دریافته اند که خوردن غذاهای غنی از فولات مانند اسفناج و سبزیجات با برگ های سبز تیره ، سیب زمینی ، نان غنی شده ، غلات ، حبوبات ، لوبیا ، نخود فرنگی و قارچ به فرد توان و نیروی مضاعفی برای مقابله با مشکلات می دهد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.