پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۰:۴۳
کد مطلب: 9672
۲

سلامتی با سلام، دعا و سپاسگزاری

    ادعونی استجب لکم

  یا ایها الناس اذکروا نعمت الله علیکم... و اذا جاء ک الذین یومنون بایاتنا فقل سلام علیکم کتب ربکم علی نفسه الرحمه

ای مردم یاد کنید نعمت هایی را که به شما داده ایم ... رحمت خداوندی بر سلام دهندگان حتمی است.



توسعه سلامت با سلام و سپاسگزاری با تمرکز افکار بر اندام های بدن


برای استفاده هرچه بهتر از این بخش، در موقعیتی آرام و راحت قرار بگیرید، چند نفس عمیق بکشید و آگاه باشید از احساس خوبی که در لحظه اکنون دارید. سلام دادن به اعضای بدن را با چشمان بسته و در ذهن خود انجام دهید و آگاه باشید از جریان تنفس عادی بدن.

در هر فرصت مناسب حتی در حال پیاده روی می توانید سلام دهی و سپاسگذاری از اعضاء بدن را انجام دهید.


سپاس و یاد آوری نعمت های خداوند رب العالمین، با سلام صبحگاهی و شام گاهی (اعراف205)


سلام بر جهان هستی و کائنات الهی، سلام بر زمین رازدار بزرگ هستی، سلام بر رسولان خداوند درزمین(انسانها)، سلام بر فرشتگان و نیروهای قدرتمند معنوی، سلام بر خورشید، سلام بر ماه ستارگان، سلام بر آب باران، سلام بر آب دریا ها، سلام بر آب سالم، سلام بر اکسیژن و هوای سالم، سلام بر کوهستان، سلام بر جنگلها، سلام بر طبیعت و... و بالاخره سلام بر خانه سرشار از آرامشم.

سلام بر روح الهی ام، سلام برذهن آرام و خلاقم، سلام بر قلب سخت کوشم، سلام بر رگ های پر خونم، سلام و سپاسگزاری از سلامت کاملم، سلام بر سلول های جوان و پر کارم، سلام بر همه اعضای بدنم، سلام بر پوست با طراوت بدنم، سلام بر چشم های پر نورم، سلام بر موهای زیبایم، سلام بر گوشهای شنوایم، سلام بر دندان های زیبایم، سلام بر مهره های گردنم، سلام بر سمت راست بدنم، سلام بر سمت چپ بدنم، سلام بر ستون فقراتم، سلام بر معده پر کارم، سلام بر کلیه هایم، سلام بر مثانه و کبدم، سلام بر دستهایم، سلام بر ماهیچه هایم، سلام بر کتف و شانه هایم، سلام برساق پاهایم، سلام بر زانو هایم،سلام بر کف پاهایم، سلام بر استخوان هایم، سلام بر همه اعضایم،

در صورتی که فرصت کافی ندارید، حداقل سلام دهی و سپاسگذاری اعضای ویژه را داشته باشید. مغز، قلب، ستون فقرات، معده، کبد، پاها، مفصل ها، دست ها، چشم ها و گوش ها وعضوی که احتمالا دردمند است.

فراموش نکنید که رحمت خداوندی بر سلام دهندگان حتمی است.



سلامت کاملم هدیه الهی است و من شکر گزارم.

فقط از طریق شکر گزاری است که زندگی پر بار می شود. جذب روز افزون رحمت خداوندی و توسعه سلامت از آثار مثبت این بخش خواهد بود.



برای اهمیت موضوع همین بس، که قرآن با حمد و سپاسگزاری آغاز می شود و خوش آمد گویی اهل بهشت به یکدیگر سلام، و آخرین سخنشان با حمد و سپاسگزاری به محضر رب العالمین خاتمه می یابد. پس لازم است علاوه بر سپاسگزاری های مذکور، از همه لوازم تحت اختیار خود نیز سپاسگزاری شود. از جمله یخچال، فریزر و سایر لوازم خانگی،گل ها، خودرو،واحدمسکونی، آسانسور و حتی سقف بالای سرتان و...

اگر تبسمی بر لب دارید و به راستی سپاسگزار هستید، خوشا بر احوالتان، زیرا همه مردم می توانند این کار را بکنند اما اغلب نمی کنند.



هنگامی که بندگان من از تو درباره من سوال کنند، من نزدیکم، دعای دعا کنندگان را به هنگامی که مرا می خوانند (لحظه اکنون) می پذیرم، پس آنها دعوت مرا بپذیرند و به من ایمان آورند ، باشد که ارشاد شوند و به مقصد برسند(بقره186)




دل آرام گیرد به یاد خدا     شرایط استجابت دعا


1- دعاو درخواست 2- تجسم و احساس  3- پذیرش و دریافت
برای اجابت خواسته خود، اول دعا کنید، سپس آنرا به خدا واگذارید ( افوض امری الی الله)، به تجسم و احساس دریافت در ذهن خود، با یقین و ایمان ادامه دهید تا سهم خود را برای رسیدن به مقصود ادا کرده باشید.


دعای مداوم و عمومی: با دعا زندگی کنید در مترو، اتوبوس، محل کار، منزل و . . از دقایق استفاده کنید(صلاتهم دائمون معارج23)، با خدا طوری حرف بزنید که گویی با دوست و همکار نزدیک خود. برای دریافت اراده و هدایت الهی بسیار فکر کنید تا پذیرای ذهن شما از معنویت شود، با خدا با زبان خودتان و ساده حرف بزنید.

با تمرکز ذهنی برای احساس حضور خدا دعا کنید چراکه حضور خداوند برای هر کاری نتایج کامل عطا می کند. به هنگام دعا اطمینان داشته باشید که خیر و برکت خداوندی در حال نزول است و بیشتر دعای خود را به شکر و سپاسگذاری اختصاص دهید.

هرگز در دعای خود از افکار منفی استفاده نکنید، فقط افکار مثبت نتیجه بخش هستند.اشتیاق خود را برای قبول خواست خداوند ابراز کنید، اراده و هدایت الهی را بطلبید و نتیجه را به او بسپارید. در آرامش به سر برید، هرچه خداوند به شما می بخشد، بپذیرید. چه بسا از خواسته شما بهتر باشد.

برای همه مردم دعا کنید حتی کسانی که با شما بدرفتاری کرده اند. مخالفت و مقاومت مانع شماره 1 جذب نیروی های معنوی است و درهای دریافت را به روی انسان می بندد. بیشتر نتایج دعا به خود شما باز می گردد.

دعای ویژه و خصوصی: پروردگار خود را از روی تضرع و در خلوت بخوانید(اعراف 55)، دعا در خلوت، انسان را از توجه به غیر خدا باز می دارد، به اخلاص نزدیک تر و توام با تمرکز ذهن و حضور قلب بیشتر خواهد بود.



و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امره... و توکل علی الله و کفی بالله وکیلا

هر کسی به خدا توکل کند، خدا او را کفایت می کند، خدا امرش (در همه امور عالم) نافذ است ... بر خدا توکل (و اعتماد) کن، کافی است خدا کارگزار تو باشد.


پس از انجام مراحل دعا، فکر کن چیزهایی که خواسته ای، به محض احتیاج به دست می آوری. حالت دریافت را احساس کن و در موردشان بی حوصله و نگران نباش. وقتی که خدا کارگزار تو باشد کل هستی بر آن می شود تا خواسته ات را در عالم مرئی متجلی کند باید طوری فکر کنی، صحبت کنی و رفتار کنی، انگار در حال گرفتن هستی.

دنیا آیینه ذهن توست و نیروی خلاق ذهن تو با تمام نیرو، همه آنچه را نیاز داری برایت فراهم می کند، (از طریق انسان ها ، وقایع و فرصت ها) تا شما دریافت کنید.

توکل، بالاترین قدرت است، وقتی اعتماد به دریافت داری فقط نظاره گر باش چرا که امتیاز نمایندگی خدا را داری و همین بس که خدا کارگزار تو باشد. هرگاه کالایی را سفارش می دهی می دانی که، از آن توست. این احساس، ایمان به مالکیت است. پس حس دریافت و ایمان به دریافت را تقویت کن در این صورت تمام شرایط دریافت برایت فراهم می شود تا به خواسته ات برسی.

آرام باش، توکل و صبر کن، سپس آستین ها را بالا بزن. آنگاه دستان خدا را می بینی که زود تر از تو دست به کار شده اند. امام علی (ع)




تصاویر زیر بخشی از تحقیقات آقای اوماتو محقق ژاپنی در مورد هوشمندی و منظم شدن مولکول های آب را بعد از دعا و سپاسگزاری نشان می دهد. و با توجه به اینکه بیش از 70% مغز و بدن را آب تشکیل می دهد، تاثیر مثبت دعا و سپاسگزاری را برای سلامتی انسان آشکار می سازد.




الا بذکر الله تطمئن القلوب آگاه باشید که دل ها با یاد خدا آرامش می گیرند.

دعا پایان کار نیست، یک آغاز و یک درس است، آغازی برای بهره برداری مدام و پیوسته، درسی در راستای هدف خلقت، پیوند دائمی با رب العالمین

«التماس دعا»





تکنیک بازیابی سلامت

برای انجام این تکنیک در جای راحتی دراز بکشید به طوریکه در مدت15 دقیقه کسی یا تلفن مزاحمتان نشود و بتوانید عبارات زیر را به آسانی بخوانید و به آرامی برای خودتان بگویید.

*سلامتی وضعیت طبیعی بدن است.

*همه سلول های بدنم با آگاهی کامل می دانند که چگونه در همه اندام هایم تعادل برقرار سازند.

*من به آرامی این بیماری را رها می کنم.

*من نمی خواهم دلیل این بیماری را بدانم.

*طبیعی است که زمانی طول می کشد تا جسمم با اندیشه هایم در مورد سلامتی هماهنگ شود.

*هیچ عجله ای در کار نیست میدانم که بیماریم روند معکوس را طی می کند.

*سلامتی و خوشبختی جریان طبیعی زندگی است، بدن میداند چه کار کند.

*من نمیخواهم چگونگی تجربه این بیماری را به کسی توضییح دهم.

*اکنون خود را آرام می کنم تا اندیشه هایم و جسمم به هماهنگی برسند.

*تنها کار من آرام شدن و نفس کشیدن است، من به راحتی آرام می شوم و نفس می کشم.

حالا در حالت دراز کش از آرامشتان لذت ببرید بر نفس هایتان متمرکز شوید، دم و باز دم، دم و باز دم . . . عمیق نفس بکشید هیچ کار دیگری به جز آرام شدن و نفس کشیدن انجام ندهید.

وضعیت احساسی خود را بر سلامت کامل متمرکز نمایید و آن را بهبود ببخشید، بهبود جسمانی به دنبال آن می آید.

شما اکنون فرآیند شفا را احساس می کنید و این خواست خداوند است.

من در آرامش الهی می خوابم و امور فردایم را به تدبیر خدایم می سپارم.

و حالا می توانید راحت بخوابید.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.