شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۸
کد مطلب: 9890
۰

پیشی‌ گرفتن زنان در کنکور امسال

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش عالی کشور با اعلام جزییات آمار داوطلبان آزمون سراسری 90 به تفکیک گروه‌های آزمایشی پنجگانه، از کاهش بیش از 62 هزار نفری دراین دوره از کنکور نسبت به سال گذشته خبر داد.
به گزارش ایسنا، حسین توکلی با اشاره به ثبت‌نام یک میلیون و 70 هزار و 250 داوطلب در کنکور سراسری 91 ، گفت: از این تعداد 642 هزار و 590 نفر داوطلب زن و 427 هزار و 660 داوطلب مرد هستند به عبارتی دیگر 60/04 درصد داوطلبان را داوطلب زن تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری کنکور91 برای دوره‌های روزانه، شبانه، غیرحضوری، مجازی، بین‌الملل، پیام نور، غیرانتفاعی و غیردولتی، مراکز تربیت معلم در صبح و بعدازظهر هشتم تا دهم تیر ماه، تصریح کرد: ثبت‌نام در کنکور 91 در دو مرحله انجام شد که جمعا در هر دو مرحله یک میلیون و 70 هزار و 250 داوطلب ثبت‌نام کرد‌ه‌اند.

توکلی با بیان اینکه آمار داوطلبان آزمون امسال نسبت به سال گذشته 62 هزار و 730 نفر کاهش داشته است، در خصوص تعداد داوطلبان به تفکیک گروه‌های آزمایشی پنجگانه، گفت: در این آزمون 260 هزار و 873 داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، 451 هزار و 28 داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، 325 هزار و 832 داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی، 18 هزار و 64 داوطلب در گروه آزمایشی هنر و 14 هزار و 453 داوطلب در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس ضوابط به هر یک از داوطلبان گروه‌‌های آزمایشی مختلف اجازه داده شده است در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در آزمون هنر هستند، علاقه‌مندی خود را در تقاضانامه ثبت‌نام مشخص کنند، بنابراین از چهار گروه آزمایشی دیگر حدود 28 هزار و 914 داوطلب در گروه آزمایشی هنر ثبت‌نام کرده‌اند، همچنین از دیگر گروه‌ها حدود 96 هزار و 567 داوطلب علاقه‌مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی اعلام کردند.

توکلی با اشاره به دریافت کارت ورود به جلسه جداگانه برای هر آزمون، گفت: بر این اساس با توجه به اعلام علاقه‌مندی 125 هزار و481 داوطلب علاقه‌مندی در گروه‌های آزمایشی زبان و هنربرای حدود یک میلیون و 195 هزار و 731 داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: همچنین 779 هزار و 600 داوطلب علاقه‌مندی خود را برای گزینش در رشته‌های پیام نور و غیرانتفاعی و غیردولتی در تقاضانامه و در محل مربوطه اعلام کرده‌اند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.