شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ / ۱۵:۴۷
کد مطلب: 19313
۰
۱

با خواص انواع چای بیشتر آشنا شوید+عکس

با برخی از گونه های چای آشنا هستید و روزانه از آن ها استفاده می کنید. البته شاید پیدا کردن برخی از این چای ها سخت باشد اما غیر ممکن نیست و تنها کافی است تا به چند عطاری سر بزنید.

*چای سیاه:
چای سیاه محبوب ترین چای در ایران است و آن را می توانید در هر کجای که بخواهید پیدا کنید. البته نزدیک به 75 درصد از مردم جهان نیز روزانه از این نوشیدنی استفاده می کنند. این چای دارای خواص متفاوتی نیز هست.
خواص: این نوع چای دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و همچنین باعث می شود تا مقدار کلسترول خن شما نیز کاهش پیدا کند. با کم شدن مقدار کلسترول میزان سکته قلبی نیز در شما کاش پیدا می کند. محققان به این نتیجه رسیده اند که کسانی که روزانه سه لیوان چای می نوشند تا 21 درصد کمتر سکته مغزی می کنند.

*چای سبز:
این چای دارای طعم بهتری نسبت به چای سیاه است و البته خواص ان نیز در مقابل چای سیاه بیشتر است. نوع دم کردن این چای با دیگر نوشیدنی های متفاوت است و نباید تحت شعله مستقیم آماده شود، تنها برگ های چای را در داخل آب گرم بریزید و یک درب هم برای آن بگذارید تا خودش آماده شود.
 خواص: این چای مملو از آنتی اکسیدان ها است و البته به گفته محققان بیشتر بیماری های قلبی و مغزی و سرطان ها را درمان می کند. بر حسب آخرین تحقیقات کسای که روزانه از این چای استفاده می کنند تا 10 درصد کمتر به بیماری های قلبی مبتلا می شوند.

*چای Oolong:
این چای تقربا شبیحه همان چای سیاه است اما مدت تخمیر ان بسیار کمتر است. این باعث می شود که مزه این چای قوی باشد. میزان کافئین این چای 30 میلی گرم است.
خواص: این چای یکی از بهترین و موثرترین نوشیدنی ها برای لاغری محسوب می شود و مشکلات تری گلیسیرید بدن شما را ز بین می برد. تحقیقات نشان می دهد که اگر روزانه از این چای مصرف کنید مقدار بیشتری کالری می سوزانید.


*چای سفید:
برگ های این چای وقتی که بسیار جوان هستند چیده می شوند و این باعث شده است تا برخی از خواص آن از بین بروند اما همچنان مواد خوبی در آن موجود است و البته مقدار کافئین آن نیز کمتر است. ژ
خواص: همانطور که گفتیم این چای نیز خواص مخصوص به خودش را دارد. این چای نیز می تواند به مریضی هایی مانند بیماری های قلبی و عروقی مبارزه کند اما بیشتر برای افرادی که دیابت دارند مفید است و همچنین میزان کلسترول شما را نیز کاهش می دهد.

*چای میکس:
این چای همانطور که از اسمش مشخص است ز کنار هم قرار دادن چند ماده تشکیل می شود. با استفاده از پوست پرتقال، استخودوس، چای سیاه و سبز درست می شود.
 خواص: معلوم است این چای دارای خواص بسیار زیادی خواهد بود چرا که تمام خوص موادی که در آن هست را دارد. یکی از نکات مهمی که در این چای وجود دارد این است که آنتی اکسیدان هایی که باید با خوردن مواد بسیاری بدست آورید را این چای به تنهایی دارا می باشد.

*چای کوهی:
یکی دیگر از انواع چای که بسیار معروف است چای کوهی است. این چای از نظر درمانی بسیار مهم است چرا که خواص بیشماری برای نقاط مختلف بدن دارد.  خواص: یکی از مهمترین خواص این چای در درمان افسردگی است و از سوی دیگر این چای برای افرادی که دارای رماتیسم هستند بسیار مفید است چرا که درهای مفصلی را به راحتی از بین می برد. در کنار این خواص چای کوهی به دستگاه گوارش میز بسیار کمک می کند و به شما در هضم غذا نیز بسیار کمک می کند.
تركيبات شيميايي: مهمترين ماده شيميايي چاي كوهي هاپيرين Hyperin و همچنين ماده قرمز رنگي بنام هايپريسين Hypericin است چاي كوهي داراي تانن و اسيد نيكوتي نيك نيز مي باشد.

خواص داروئي: از نظر طب قديم ايران اين گياه گرم و خشك است . ماده قرمز رنگي كه در برگهاي چاي كوهي وجود دارد وب ا فشار دادن برگها از آن استخراج مي شود براي التيام زخم ها و درمان سوختگي ها بكار مي رود . براي تهيه جوشانده و يا دم كرده اين گياه بايد حدود يك قاشق چايخوري برگ و گل خشك گياه را در دو فنجان آب جوش ريخته و آنرا آنقدر بجوشانيد تا يك فنجان باقي بماند سپس آنرا مصرف كنيد . بطور خلاصه مي توان به مورد زير اشاره كرد :
1)ضد كرم معده و روده مي باشد.
2)ادرار آور وقاعده آور است .
3)گرفتگي صدا را باز مي كند و خلط آور است.
4)براي درمان مرض كزاز بكار مي رود.
5)اگر برگ آنرا بصورت پودر داروريد و روي زخم هاي عميق و متعفن بپاشيد اين نوع زخم ها را خوب مي كند.
6)درمان كننده اسهال و اسهال خوني است .
7)براي درد دنبالچه بهترين دارو است .
8)اگر مشكوك به خونريزي مغزي هستيد و يا احتمال خونريزي مغزي وجود دارد حتما از اين دارو استفاده كنيد .
9)ضعف جنسي را درمان مي كند.
10)درمان كننده بيماري مننژيت است .
11)براي درمان فلج بكار مي رود .
12)سياه سرفه را از بين مي برد.
13)درد پشت و گردن و خشكي گردن را درمان مي كند .
14)براي كم خوني مفيد است .
15)چاي كوهي اشتها را باز مي كند بنابراين مي توان آنرا به بچه ها و افراد مسن كه اشتها ندارند داد.
16)ضد افسردگي مي باشد .
17)درمان كننده بيخوابي است .
18)در درمان سرمخوردگي معجزه مي كند .
19)براي درمان تب و اثر نيش سمي حشرات بكار ميرود.

و بالاخره با تحقيقات جديدي كه دانشمندان روي اين گياه معجزه آسا انجام داده اند و دريافته اند دريافته اند كه چاي كوهي مي تواند ويروسها را از بين ببرد و حتي روي ويروس بيماري AIDS نيز اثر درد . مدتي است كه بيماران مبتلا به ايدز ازاين گياه استفاده ميكنند كه سيستم دفاعي بدن آنها را تقويت كرده وبيماري را تخفيف مي دهد .
دانشمندان مدتي است كه روي اثر چاي كوهي بر ريو سرطان خون تحقيقات دامنه دري راشروع كرده اند و به نتايج درخشاني دست يافته اند . همانطوريكه قبل گفته شد اين دارو اثر بسيار خوبي بر روي افسردگي درد البته اگر سه متوالي از اين دارو استفاده شود حالات افسردگي را از بين برده بيخوابي را مداوا مي كند و بيماران اعتماد بنفس خود را باز مي يابند . طرز استفاده: به مبحث نسخه پيچي گياهان دارويي براي بيماري مورد نظر مراجعه نماييد

مضرات : كسانيكه از قرص ضد بارداري ، داروهاي آسم و ضد سرمخوردگي و حساسيت استفاده مي كنند نمي توانند چاي كوهي مصرف كنند .
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ناصر
United Kingdom
با سلام از راهنما ی شما ممنون
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.